Hatékony online marketing stratégia kisvállalkozások számára

Amikor a legtöbb új vállalkozó vagy kisvállalkozás-tulajdonos ezt hallja: "fizetett reklám", akkor a "pénztárcabarát" kifejezés általában senkinek sem ugrik be. Hajlamosak vagyunk a hirdetésekhez hatalmas költségvetést társítani. A valóságban azonban az, hogy a PPC hirdetés az egyik legköltséghatékonyabb marketingstratégia, amit alkalmazhatsz. Tulajdonképpen azt is mondhatnám, hogy ennek kellene lennie az első stratégiának a legtöbb vállalkozási beindításánál.

Az okok:

  • azonnali eredményt biztosít
  • minimális beruházást igényel
  • a sikeressége valószínűsíthető
  • 100%-ban mérhető

Ellentétben a blogolással, a SEO-val vagy az általános brandinggel, a PPC egyike azon kevés csatornáknak, amelyek azonnali eredményt nyújtanak neked. Nem kell várnod, a látogatók azonnal elérik weboldalad.

Ha jó konverziós tölcsért alkalmazol a megfelelő helyen, akkor ez azt is jelenti, hogy azonnal elkezdheted az értékesítést, finomíthatod a tölcsér beállításait és nyereséget generálhatsz.

Míg más csatornák előzetes pénzügyi befektetést igényelnek, a PPC-nél az egyetlen befektetés a hirdetésekre fordított összeg. Ha 30 dolláros árrést teszel a termékre, akkor 30 dollárt költhetsz a hirdetésekre, és ha lejjebb viszed az árat, akkor is tudod fedezni a költségeidet.

Az üzleti életben leggyakoribb szokásoktól eltérően, a PPC-nek nagyon valószínű a sikeressége  minimális befektetés és alacsony kockázatvállalás mellett. Ha megfelelő stratégiát alkalmazol, akkor a legmagasabb szintre tudod skálázni a teljesítményt viszonylag rövid idő alatt. A skálázható hirdetés azt jelenti, hogy hatalmas potenciállal rendelkezik és nagyon kevés kockázattal jár.

És végül sok más csatornától eltérően, a PPC 100%-ban mérhető. Pontosan fogod tudni, hogy a felhasználók hogyan reagálnak majd a hirdetéseidre és hogyan haladnak keresztül a tölcséren.

A PPC marketing 5 lépésre bontható.

  • Válassz egy vagy több PPC csatornát
  • Állítsd be a kulcsszavakat és targetálj
  • Hozz létre hirdetéseket és teszteld azokat
  • Hozz létre konverziós tölcsért és optimalizáld
  • Automatizáld és kövesd nyomon a folyamatot

Nézzük meg mindegyik opciót közelebbről.
 

1. lépés: Válassz egy vagy több PPC csatornát

Manapság számtalan PPC csatorna közül lehet választani és ez egy kicsit sok lehet a kezdőknek. A kulcs, hogy csak egy dologra összpontosítsál. Válasszon EGY csatornát, és kezdj bele invesztálni, de csakis ebbe 1-3 hónapon keresztül.

Hogy melyik csatornát válaszd? Két saját kérdéssel próbálok meg válaszolni:

  • Hol van a célközönséged?
  • Szeretsz új utakat próbálni, vagy inkább követnéd a trendeket?

A legfontosabb kérdés a marketingben: "Hol van a célközönséged?" Nincs értelme a Facebook hirdetések elsajátításának, ha a közönséged az Instagramon van. A legtöbb niche-nél lesznek olyan csomópontok, melyek kedvezőbbek a célközönség számára.

A PPC-ben minél hosszabban él egy csatorna, annál jobban érthető. Viszont ez azt is jelenti, hogy annál nagyobb a verseny és alacsonyabb az árrés.

Az újabb PPC-csatornák sokkal nagyobb árrést eredményezhetnek, mivel még keveseknek volt ideje dokumentálni és optimalizálni a rendszer minden zegzugát.

A teljesség igényel nélkül itt van néhány régebbi, jobban dokumentált PPC-csatorna:

Itt van néhány közepes hatékonyságú:

  • LinkedIn hirdetések
  • Youtube hirdetések
  • AdRoll újratargetálás
  • Outbrain hirdetések

És itt van néhány viszonylag új, még felfedezésre váró PPC-csatorna:

  • Instagram hirdetések
  • Twitter hirdetések
  • RingPartner
  • AdMob


2. lépés Targetálásod beállítása

Miután kiválasztottad a PPC-csatornádat, itt az ideje a kulcsszó és az átfogó targetálás beállításának.

Javaslom kombinálni a saját kutatásaidnak és a sikeres versenytársak kutatásainak az eredményét. Nézd meg, hogyan csinálják a többiek és tanulj a példájukból, miközben szükség esetén kiigazításokat is végezhetsz.

A kulcsszó szerinti targetálás egy annyira önálló témakör, hogy az ennek a cikknek a kereteibe már nem fér bele, viszont rövid guglizás után rengeteg hasznos cikket fogsz találni.


3. lépés Készítsd el a hirdetéseidet

Most, hogy a kulcsszó szerinti targetálás és a kiválasztott hirdetési csatorna a helyén van, el kell kezdeni a tényleges hirdetések létrehozását, tesztelését és optimalizálását.

Kezdjük azzal, hogy keress egy sikeres hirdetést, mely ugyanazon a csatornán van megjelenítve. Ha például egy Facebook oldalsáv-hirdetést szeretnél futtatni, akkor néhány olyan Facebook oldalsáv-hirdetést kell megnézned, amelyeket a sikeres vállalatok használnak, hasonló tulajdonságokkal rendelkeznek és azokat sablonként tudod majd felhasználni.

De ne csak egy hirdetést hozz létre. Ez az egyik legnagyobb hiba az új PPC használóknál. Valójában semmi értelme egyetlen hirdetés megjelenítésének.

Ehelyett kezdj 5-10 hirdetéssel. Futtasd őket 1-2 hétig, majd válaszd ki a 2-3 legjobban teljesítőt. Ezután vedd a legjobban teljesítőket, és futtasd azokat 5-10 demográfiai/érdeklődési variáción belül a célzott ügyfélprofiljának megfelelően.

A PPC hirdetés több teszt futtatásáról szól, kiválasztva a legjobbat teljesítőket, majd pedig minden esetben elölről kell kezdeni. Ha találsz egy olyan hirdetéscsoportot, amely elérte a targetálási célt, akkor kezdheted az ajánlattételt. Lassan indulj és soha ne tegyél hirtelen, hatalmas ugrást a költéskor.

Még ha nyereséges hirdetéseket is találsz, ne hagyd abba az optimalizálást. A sikeres hirdetések mindig időtállóak. A teszteléshez használt hirdetési elemek a következők:

  • Headline másolat
  • A natív hirdetések leíró szövege
  • A hirdetés elhelyezése
  • CTA
  • Kiküldési idő
  • Demográfiai targetálás
  • Érdeklődés targetálása

A PPC az aktív monitorozás és az automatizálás különös keveréke, de az automatizált részhez viszonylag gyorsan el lehet jutni.


4. lépés Optimalizáld a tölcsért

A tölcsér meghatározza, hogy mennyit tudsz fizetni az ügyfelek vásárlásához PPC-hirdetéseken keresztül. A PPC forgalma nagymértékben célzott, ezért elővigyázatosan kell leadeket alkalmazni. Csak ezután jön a kérdés: "Tudod konvertálni ezeket a leadeket?"

A PPC-nél nagyjából ugyanazt a rendszert fogod használni, mint amikor blogodból terelsz látogatókat a konverzió felé. Így néz ki:

  • Landing oldalak lead megjelöléssel
  • E-mail marketing és újratargetálás
  • Termékértékesítés és bővítés

Minél jobb a tölcsér konverziója, annál nagyobb tér van a PPC kampányokkal kapcsolatos hibák javítására.


5. lépés Automatizáld és kövesd nyomon az ajánlattételt

A sikeresen automatizált ajánlattétel az, ami elválasztja a mestereket a kezdőktől. Minél jobban érted az adott PPC-rendszert, annál könnyebb lesz a kampányokat automatikusra állítani.