Azt minden kimutatás igazolja, hogy egyre több ember használja az internetet különböző céllal. Éppen emiatt már a vállalkozások is kezdik komolyan venni azt a tényt, hogy a világháló is tökéletesen alkalmas arra, hogy az érdeklődőket többek között kiszolgálják, vagy tájékoztassák, ezzel közvetve vagy közvetlenül növeljék bevételeiket.
Az internetes reklámköltés évről-évre növekszik, de a kis-és középvállalatok sokszor tanácstalanul állnak az „új” csatorna előtt, hiszen egy viszonylag ismeretlen világban szeretnék eredményesen népszerűsíteni cégüket. Ön is így van ezzel? Akkor nézzük, hogyan tudja cége hatékonyan használni az internetes reklámokat?
Tévhitek az online reklámokkal kapcsolatban, azaz tényleg a banner a legjobb megoldás?
Az internetes reklámpiac jelenlegi „slágertermékei” a bannerek különböző típusai. Sok esetben ez csak azért van így, mert a kkv szektor képviselői nincsenek tisztában a többi lehetőséggel, illetve a mai napig sok helyen azt hallani, hogy egy-egy cél elérése érdekében a banner a legjobb megoldás.
Ez kisebb vállalkozások esetén csapda lehet, hiszen jelenleg a legtöbb reklámhely tulajdonosnál időalapon történik a számlázás, ráadásul ahhoz, hogy ezzel a megoldással valóban komoly sikereket lehessen elkönyvelni, sok megjelenés szükséges. A kettő együtt már egy közepes kampánynál is olyan költségeket eredményez, ami egy kis cég esetében komoly összegnek számít. Ezzel nem azt akarom mondani, hogy nem érdemes banneren hirdetni, csak azt, hogy célszerűbb, ha a döntés előtt mérlegeli a lehetőségeket.
Egyéb lehetőségek: boxok, szponzoráció, alálinkelt szöveges hirdetések
Természetesen az online reklámok használatánál is el kell dönteni a kampány célját és annak megfelelően kiválasztani a legmegfelelőbb formát. Példának okáért, ha célja a vállalati imázs növelése, akkor hatékony és közepes költségű megoldás lehet a rovatszponzoráció, amelynek lényege, hogy egy cég egy médium neki legmegfelelőbb rovatát „támogatja” pár hónaptól kezdve akár egy évig is.
Ezzel növelhető az ismertség, illetve az érdeklődőket folyamatos impulzus éri vállalatával kapcsolatban, akárhányszor az őket érdeklő rovatot olvassák. A szponzoráció hatékonysága tovább növelhető, például egy közös játékkal vagy valamilyen témában kiírt szavazással, természetesen a felhasználók valamilyen formájú ösztönzésével. Másik hatékony lehetőség, ha cége pr cikkek leközlésével egészíti ki a szponzorálást.
Persze ezek mellett még jó néhány lehetőség közül lehet válogatni, ha egy nagyobb eseményre készül, vagy fontos terméket dob piacra, akkor igaz kicsit drágább költségekkel, de készíttethet egy microsite-ot, ami gyakorlatilag egy látványos kis webszájt, ami csak egy adott témával/termékkel foglalkozik. Legszemléletesebben úgy lehetne megfogalmazni, hogy a microsite nem más, mint egy weboldal a weboldalban.
Mindezek mellett, talán az egyik leghatékonyabb megoldás lehet cikkszövegben, érdekes tartalmakban a szöveg között elrejtett hirdetéseket megjelentetni, alálinkelt szavakkal, hiszen ebben az esetben az érdeklődő pont akkor találkozik a hirdetésével, amikor fogékony rá.
PPC reklámok: mik ezek és miért hatékonyak?
A PPC (vagy CPC) hirdetések a hazai online reklámok legújabb generációjához tartoznak. Persze ez a fajta fizetési lehetőség nem új keletű, csak hazánkban, az utóbbi években kezdte meg hódító hadjáratát.
A Pay per Click (vagy Cost per click) kattintás alapú elszámolást jelent, azaz csak azok után a megjelenések után fizet a hirdető cég, amire rákattintanak az érdeklődők, ezáltal a hirdető oldalán folytatva tovább a böngészést. Az, hogy végül kiből lesz ügyfél, az már a vállalti weboldalon és a cégen múlik, mindenesetre elmondható, hogy ha egy vállalkozás jól használja a PPC kampányokat, akkor ezzel az egyik leghatékonyabb és legjobb ár/érték aránnyal rendelkező megoldással elérheti minden hirdető álmát, költségcsökkentés mellett a kampány hatékonyságának növekedését.
Mivel a PPC hirdetésekben nagy lehetőségek rejlenek, és mert itthon is folyamatosan nő a használatuk, ezért a jövőben részletesebben is foglalkozom a témával.
Természetesen a fent említett hirdetési formákon kívül még számos lehetősége van akkor, ha az Interneten (is) szeretné népszerűsíteni vállalatát, a megfelelő kommunikációs eszközök kiválasztásával és egy kis kreativitással szép eredmények érhetőek el.