Mi az a CRM rendszer?


A rövidítés nem mást takar, mint a Custom Relationship Management, azaz ügyfélkapcsolat kezelés.
A 90-es évek elejétől létezik, kezdetben nagyvállalatok használták, de mára már a kis és középvállalkozások széles körében is elterjedté vált.
A CRM rendszerek minden vállalkozásnak segítséget nyújthatnak a vállalat ügyfeleinek kezelésére.

Minden olyan folyamatot végig tudunk kísérni az ügyfélről online, ami a szolgáltatásunkhoz kapcsolódik.
A CRM rendszerek esetében széles skáláról tudunk válogatni a piacon, mert már szinte mindenre kiterjedően kínálnak a fejlesztők lehetőséget. Azonban mérlegelni kell, akár csak egy CMS (tartalomkezelő rendszer) esetén is, hogy megéri-e egy előre megírt, keretek közé állított CRM rendszerbe fektetni pénzünket? Ezek az előre megírt CRM rendszerek abból a szempontból jelentenek kockázatot, hogy sok olyan opciót tartalmaznak, ami nem feltétlenül a mi vállalkozásunkra van szabva, vagy kényszer megoldások alkalmazásába kell belemennünk. A CRM rendszer elsődleges szempontja, hogy időt spóroljunk meg a vállalkozásunknak, az ügyfelekkel történő kapcsolattartás, saját alkalmazottak kezelése, vagy egyéb marketingeszközök használata során.

Egyedi CRM rendszer?


A válasz, igen! Mivel minden vállalkozás más, másként kezelik ügyfeleiket, másként tartják nyilván munkavállalóikat, érdemes átgondolni egy CRM rendszer vásárlása előtt, hogy mit is tartalmaz, mit tudunk mi abból a saját vállalkozásunkra nézve hasznosítani.


A következőkben vizsgáljuk meg azokat a szegmenseket, ahol egy CRM rendszer hasznos lehet a vállalkozásunk számára:

  • Ügyféladatok kezelése
  • Marketing és egyéb kampányok kezelése
  • Ügyfélszolgálati, támogatási jegyek kezelése
  • Események naptár rendszerű nyilvántartása
  • Feladatlisták
  • Emlékeztetők


A fentiekből jól látszik, hogy szinte minden vállalkozás el tud csípni egy kis szeletet, ami számára hasznos lehet. Az előre megírt CRM rendszerek esetében, ha nem használjuk ki minden funkcióját, csak feleslegesen fizetünk érte akár havi akár egyszeri díjas fizetési konstrukcióban.

Webes vagy asztali környezet?

Ma már nem lehet kérdés, hogy miért érdemes online, web alapú CRM rendszerben gondolkodni. Léteznek olyan megoldások, melyek egy asztali szoftver telepítését követően felhő alapú hozzáférést biztosítanak tárolt adatainkhoz, de ez még mindig nem egy kényelmes, mindenhonnan elérhető, rugalmas megoldás. Webes CRM rendszer esetén, kényelemesen hozzáférhetők lesznek vállalkozásunk rögzített adatai, naprakészek lehetünk vállalatunk minden, a CRM-ben rögzített részleteivel.


Miért jó a CRM?

Egy ügyfélkezelő rendszer esetében csökken az adminisztrációval töltött idő, mivel nem kell az ügyfélről minden adatot külön-külön előkeresni, hanem az ügyfél rögzítésétől kezdve, a lekérdezés dátumáig minden adat megtalálható, pl.: melyik munkavállaló, mikor és mit beszélt le az ügyféllel.


Ezek a keresések pár pillanat alatt elvégezhetők, akár úgyis, ha az ügyféllel éppen beszélünk telefonon. Kezelhetjük továbbá kiadott árajánlatainkat, így nem kell bajlódni a papírok, e-mailek keresésével, pontosan tudjuk azt, hogy melyik ügyfelünk mikor, mit kapott.

Több munkavállaló akár egyidejűleg is ráláthat egy adott ügyféllel történt kapcsolattartási folyamatra, így bármely alkalmazott, vagy vezető számára könnyen elérhető, hogy az ügyfél mely folyamatnál tart egy esetleges értékesítési folyamat során.


Feladatlista és emlékeztető modul megléte esetén Önnek semmilyen dolga nincs, nem szükséges fejben tartani az ügyfeleihez kötődő eseményeket, a CRM rendszer automatikusan emlékeztetni e-mailben, vagy akár SMS-ben egy-egy fontosabb teendőről, e-mail írásáról, árajánlat küldésről.


Marketing eszközökre is jól használható a CRM rendszer. Sok esetben nehézkes összeszedni, hogy vállalkozásunk hány ügyféllel, partnerrel áll kapcsolatban, őket csoportba szedni olykor hatalmas feladat.  Amennyiben ügyfeleit CRM rendszerben tárolja, lehetőséget kap arra, hogy meglévő partnereit egyszerre tudja exportálni például egy e-mail marketing szoftverbe és ezen keresztül tömeges értesítéseket küldjön ki.
A CRM rendszerek kifejezetten az ügyfelek, a projekt feladatok menedzselésére szolgáló szoftverek, amelyek megkönnyítik vállalkozásához kapcsolódó partnerei kezelését.

A vállalatirányító rendszerek

A CRM rendszerek az úgynevezett ERP, vagy másnéven vállalatirányító rendszerek egy csoportjába tartozik.
Az előre megírt vállalatirányító rendszereknek nagy többsége tartalmaz CRM rendszert is, melynek hátránya, hogy ha egy termelést vagy gyártást végig kísérő rendszert szeretnénk létrehozni, akkor nem biztos, hogy szükségünk van ehhez kapcsolódó CRM rendszerre.


A vállaltirányító rendszerek esetében sok belső modult különböztetünk meg. A modulok az alábbi területekre terjednek ki:


Vevők


A vevői elemzés egy fontos szegmens. Végig kísérhetjük a megrendeléseket, elemezhetjük azokat, akár egy későbbi ajánlattételnél is könnyebb dolgunk van, könnyebben tudjuk kiszolgálni a jövőben történő megrendeléseket. A rendszeres vásárlók esetében automatizált folyamatokat is generálhatunk. Riportokat, elemzéseket készíthetünk egy vevői modul segítségével.


Beszerzés


A vállalatirányító rendszer képes tárolni a beszerzéssel kapcsolatos információkat, a szállítói adatokat, a hozzájuk kapcsolódó előzményeket, beszállítói árakat. Egy ilyen modul segítségével a rendszer képes versenyeztetni a beszállítókat, elemezni a hozzájuk tartozó árakat. A modulok képesek szűrésre és jelentés készítésre is.

Árukészlet


Az árukészlet kezelő modul nyilvántartja egy vállalat raktárkészletét, a beszerzéstől a szállításig, akár beépítésig. A raktárkezelő modul be- és kivétel kezelésre is alkalmas, könnyen áttekinthető vele egy termékhez kapcsolódó művelet.

Pénzügyek


A vállalkozás pénzügyi kezelését is képes ellátni egy komplexebb vállalatirányító rendszer, ezen belül látszik a vállalat összes bevételi, kiadási számlája, felvehető az összes fizetési előzmény. Ügyfelekhez kapcsolódóan a rendszer automatikusan elemzi a számlák lejárata alapján a késedelmes, meg nem történt fizetéseket, erről információt biztosít a rendszer felhasználóinak.

Munkavállalók


Munkalap rendszer is integrálható, melynek segítségével a munkavállalók munkaideje, az elvégzett munka tárgya, helyszíne, felhasználókhoz kötődő pénzügyi események rögzíthetők. Ennek a modulnak a segítségével elemezhető, hogy melyik munkavállaló mennyi időt dolgozott, ennek megfelelően akár a havi munkavére is automatizáltan kalkulálható, mellyel időt és energiát spórol vállalkozásának.

Minden vállalkozásnak szüksége lehet CRM vagy vállalatirányító rendszerekre. Gondoljunk bele, hogy a fenti modulokkal mennyi időt és pénzt spórolhatunk meg vállalkozásunk számára. Előre megvásárolt rendszerek esetén gondoljuk át, hogy minden modul kihasználásra kerül-e, hiszen ezek a dobozos szoftverek néhány tíz ezer forintos havi díjtól egészen a milliós egyszeri költséggel állnak rendelkezésre. Napjainkban már minden szervezet számára létezik iparág-specifikus megoldás a vállalatirányító rendszerek széles körében

Mi csak és kizárólag egyedi CRM és ERP rendszereket fejlesztünk, amivel teljes körűen tudjuk kiszolgálni meglévő és új partnereinket. Egy személyes konzultáció alkalmával megismerjük és felmérjük leendő partnerünk igényeit, vállalkozásának strukturális felépítését, majd ezt követően adjuk ki a személyre szabott árajánlatunkat.  

 




Az Ön sikere, a mi sikerünk is...

Letisztult, egyedi, reszponzív, korszerű megjelenésű weboldal készítés egyedi CMS rendszerrel.

Keressen minket bizalommal.

Árajánlatkérés