Mi az a SEO audit?
A SEO audit lényegében egy weboldal felmérés, különböző szempontok alapján. A felmérés során láthatóvá válik, hogy mennyire kompatibilis a weboldal a Google algoritmusaival. Tehát a keresőoptimalizálás audit egy ellenőrzőlista, amely megvizsgálja, hogy webhelyed megfelelően van-e felépítve.
SEO Audit célja: keresőoptimalizálási mutatók javítása
A felmérés alapján összegezzük és kibontjuk azokat a témákat, amelyekkel javítható a SERP eredménye és ezáltal a CTR. A SEO audit során nem csak a hibákat tárjuk fel, hanem konkrét javaslatokat biztosítunk ahhoz, hogy önállóan lépésről lépésre javítani, szerkeszteni tudja a weboldal készítője a hibákat, vagy javaslatokat.
Miért bízd profikra a SEO Auditálást?
A weboldal keresőoptimalizálása egy külön szakma. Napi szinten foglalkozunk a keresőoptimalizálással, nem csak a munka szintjén, hanem folyamatos tanulási folyamat. Igaz egy felületes tudást, ami alapján fel lehet deríteni a weboldal forrásának, beállításainak és tartalmainak a hibáit, viszonylag gyorsan pár hét vagy pár hónap alatt elsajátíthatók, de mérlegelni kell azt, hogy inkább a vállalkozása ügymenetével tölti el azt a napi 8 -10 órás feladatot, vagy a keresőoptimalizálás tanulásával, a weboldal auditálásával és javításával.
Lehet sikereket is érsz el a felületes tudás mellett, de nem biztos, hogy mindent a megfelelő sorrendben végeztél, kihagysz lépéseket vagy kapcsolódó feladatokat mert nincs több éves weboldal készítés, programozói - keresőoptimalizálási gyakorlatod. Végeztünk már olyan SEO Auditot is, ahol pont azokat a hibákat tártuk fel, amelyeket a weboldal tulajdonosa tett bele egy ilyen hiányos tudás révén, és az összes keresőrobot elől kizárta az oldalt.
Az idő pénz!
Az utánajárás a tanulás hosszú folyamat. Ha lebontod eltöltött órákra, és hozzáteszed a saját napi béred, elég ijesztő összeg tud kijönni. Egy SEO Audit ára, és esetleg az ebből származó SEO javítások ára jóval olcsóbb, továbbá megtakarítod azt az időt, amit a tényleges pénzkereseti munkával vagy a családoddal tölthetnél.
Mit tár fel egy keresőoptimalizálás audit?
A lentebb leírtakban áttekintést adunk a feladatokról, de ne vedd egy SEO ellenőrző listának, mert részletekbe nem mentünk bele.
Technikai weboldal Audit
A technikai weboldal Audit segítségével, felmérjük, a weboldal sebességi teljesítményét, átvizsgáljuk a generált forráskódot, a sitemap-et, a robots.txt-t, a .htaccess-t. Feltárjuk a http és a https átirányítások hibáit és a canonical linkeket. Ellenőrizzük a kritikus hibákat, és ha van, feltárunk biztonsági problémákat is. Leellenőrizzük az átirányítások helyességét, és a hibaoldalak működését. Ezen a ponton már a tartalmi SEO Audit is becsatlakozik, mert tovább ellenőrizzük a menüpontok és a tartalmak, kategóriák, termékek címkeoldalak, stb. robotok által való feltérképezési szabályozásokat. A webtárhely minősége is keresőoptimalizálási tényező, ezért megvizsgáljuk a tárhelyszolgáltató által nyújtott szolgáltatás minőségét is.
Tartalmi keresőoptimalizálás audit
A tartalmi SEO audit több lépésből áll.
- Tartalmak áttekintése nagyságuk, mondanivalójuk szempontjából.
- A nagyság áttekintéséhez kapcsolódóan a tartalmak keresőrobot irányítási szabályozásának felmérése és javaslattétel.
- Kulcsszókutatás és témajavaslatok
- Belső linkek és kifelé mutató linkeke felmérése, javaslatok
- Külső linkhálózat felmérése és javaslatok
- Title és Description elemzés, javaslatok
- Másolt tartalmak felmérése
Tartalmak áttekintése
Megvizsgáljuk, hogy milyen tartalmak szerepelnek a Google jelenlegi indexében, ezt összevetjük a sitemap tartalmával (ha van) és a Google Search Console adatokkal (ha van). Ezen belül vizsgáljuk a látogatottsági adatokat, a szószámokat, a konkurenciát, hogy az adott témáról miket és mennyit írtak (TFIDF-elemzés), milyen plusz szavakat érdemes használni még a témán belül. Megvizsgáljuk a tartalom szerkezetét, a címsorok eloszlását (H tag), a szövegben használt formázásokat. Továbbá kielemezzük a tartalomhoz tartozó képeket, ezen belül a nagyságukat, az címkézettségüket. Meghatározzuk mely tartalmai lesznek Cornerstone tartalmak és milyen bővítéseket érdemes a sarokkő tartalomban elvégezni.
Robotok szabályozásának felmérése
Több cikket is írtunk már a keresőrobotok feltérképezési szabályrendszeréről és alkalmazásáról. A felesleges indexelési terhet le kell venni a keresőrobotokról. A keresőoptimalizálás Audit során a keresőrobotok tartalmakban, menüpontokban való szabályait felmérjük, és javaslatokat teszünk a helyes alkalmazásukra.
Kulcsszókutatás
A kulcsszókutatás segítségével felderítjük, hogy a weboldal témájához mérten mikre keresnek a felhasználók és milyen tartalom módosításokra lenne szükség az eredmények alapján. Továbbá téma javaslatokat adunk a kulcsszókutatás során feltárt szavakból és forgalmi eredményeiből.
Belső linkek és kifelé mutató linkek
A belső linkeknek fontos szerepe van a keresőoptimalizálásban. Viszont sok esetben találkozunk azzal az alap problémával, hogy a belső linkekre nem fordítanak a weboldal tulajdonosok elég figyelmet. A SEO Audit során felmérjük, a belső linkhálózatot, a linkek címkézettségét, és megvizsgáljuk mennyi belső link esik egy-egy Cornerstone (sarokkő tartalom) tartalomra. Az igazán jól keresőoptimalizált tatalom tartalmaz kifelé mutató linkeket is, ezért megvizsgáljuk, hogy milyen kifelé mutató linkekel rendelkezik, a kifelé mutató linkeknek milyen szabályozottsága van a weboldalon. Javaslatokat teszünk kifelé mutató linkek elhelyezésére, partnerek bevonására és szabályozásokra is.
Külső linkhálózat felmérés
A tartalmak után az egyik legfontosabb keresőoptimalizálási tényező. Ezért tüzetesen felmérjük a külső linkeket, a külső linkekre elhelyezett szavakat mondatokokat. Javaslatokat teszünk a külső linkek elhelyezésére, esetleg levételére vagy módosítására.
Title és Description elemzés
Ez a két TAG rengeteg mindenben segíti a keresőoptimalizálást. A TITLE Tag-el, a tartalom címkézése, a Description pedig a tartalom összefoglalását tartalmazza. A SERP-ben nagy szerepe van, ugyanis pozitív CTR hatásai vannak. Minél jobban jellemzi az adott tartalmamat ez a két TAG, annál jobb lehet az átkattintási arány a Google keresőjéből. A magasabb CTR jobb helyezést jelent. A SEO Audit során megkeressük ezeknek a TAG-eknek a hibáit és javaslatokat teszünk, a helyes alkalmazására.
Másolt tartalmak felmérése
Sajnos sokszor tapasztaljuk, hogy a weboldalon megjelenített tartalmak nagytöbbsége plagizált, másolt tartalom. Rengeteg információ van a másolt tartalom és a SEO összefüggéséről, de tömören annyi, hogy a Google képes a tartalmak keletkezési idejének és összetételének elemzésére. Ha úgy véli, hogy a tartalom másolt, akkor esélyünk nincs arra, hogy a találati listán jó helyet foglaljon el a honlap. A Google a keresőoptimalizálásban a legnagyobb figyelmet a tartalomra fordítja. Ha egy tartalom egyedi, a minőségi, kellően hosszú, és SEO szempontoknak megfelel akkor, az már 60%-os siker a jó helyezésre. Sajnos a felmérések nagytöbbségében mindig kiderül, hogy a legfontosabb tartalom másolt tartalom. Van, hogy 1-2 mondat, de a legtöbb esetben teljes bekezdések, teljes tartalmak vannak átemelve a versenytársak oldalairól. A SEO audit erre is fényt derít, így azonnal lehet javítani ezt a szarvashibát.
Mennyibe kerül a SEO Audit?
Minden keresőoptimalizálási munka egy felméréssel kezdődik, melynek egyszeri díja van. Két különböző auditot különböztetünk meg. Az egyik a Mini SEO audit, és a PRO azaz teljes audit.
Mini SEO Audit
A Mini SEO auditban videós formában felmérjük a beküldött weboldalt, feltárjuk a hibákat és a videóban megoldási javaslatokat adunk. A Mini SEO audit, ahogy a neve is takarja nem egy teljes részletes felmérés, hanem érintőlegesen mérjük fel az oldalt, és a feltárt legnagyobb hiba felé tereljük az auditot.
A Mini SEO Auditban is már rengeteg információt kapsz, hogy tovább tudj lépni a weboldal keresőbaráttá tételében, és a legnagyobb problémákat jelentő hibák javításában. A Mini SEO Audit során a fentiekben felsoroltokat mind látni fogod, csak nem teljes részletekbe menően fogjuk kielemezni.
A videós Mini SEO audit átlagos időtartama 40 - 60 perc. Vannak esetek amikor komplexebb mélyreható hibát találunk, akkor többet beszélünk a megoldásról így akár a videó egy óránál is tovább tarthat.
Megoldási javaslataink segítségével önállóan is ki tudod javítani a hibákat, vagy a javításokra külön árajánlatot készítünk el. Minden videó mellé biztosítunk egy javítási árat a felmérés alapján és egy 6 és 12 hónapos együttműködési tervet.
A Mini SEO audit ára: 54.990 Ft + áfa
PRO SEO audit
A PRO SEO audit, csak és kizárólag árajánlat alapján történik. A Mini Audit, az azonnal látható hibákat tárja fel, és a legsúlyosabb hiba elemzésére fektet nagyobb hangsúlyt, lehetőséget biztosít akár több 100 oldal összességében való felmérésére. A PRO SEO Audit, viszont mélyrehatóbb időigényesebb. Ezért az oldal terjedelme és a kitűzött cél, nagyban befolyásolja a felmérés árát!
A PRO SEO Audit után egy írásos összefoglalót kap a felmérés eredményeiről. Általánosságban szoktunk adni egy rövidebb videós összefoglalót is, amelyben elmagyarázzuk, hogy kell értelmezni, és használni az írásos anyagot.
A PRO Audit esetében is, mint ahogy a Mini audit esetén, akár önállóan is tudod javítani a javaslatok alapján a honlapot. Ha erre nincs időd vagy energiád, egy külön árajánlatot biztosítunk javításra a felmérések alapján, és egy 6 - 12 hónapos együttműködési tervet.
Milyen adatokra van szükség a keresőoptimalizálási Audit elvégzéséhez?
Minél több eszköz biztosítasz számunkra, annál pontosabb felmérést tudunk biztosítani. A Mini SEO audithoz szinte semmilyen eszközre nincs szükség, de ahhoz, hogy pontosabb adatokat tudjuk átadni neked, érdemes az elemzőkhöz is hozzáférést adni.
Google eszközök, amikre szükségünk van:
- Google Search Console
- Google Analytics
- Google Ads (ha folytattál valamilyen kampányt)
- Webtárhely adatok (Ahhoz, hogy hozzáférjünk a .htaccess fájlhoz és egyéb szerveres adatokhoz, mint az error log, access log fájlokhoz szükség van a webtárhely elérhetőségéhez)
- Weboldal információk
Szükségünk van egy rövid leírásra a cégedről és weboldaladról, amiből láthatjuk a céljaid, és érthetjük eddigi tematikád. A szövegben az alábbi információkat mindenképp le kell írnod.
- Egy rövid összefoglaló a weboldal témájáról, a brand-ről.
- Kulcsszavak, kulcsszó összetételek, amelyekre előre szeretnél kerülni
- Mi számodra a legfontosabb tartalom a weboldalon belül
- Eddig mit tettél a jó helyezések érdekében
- Bármilyen egyéb információ, ami számodra fontos a vállalkozásról, ami segítheti a weboldal előremenetét.
Ingyenes online SEO elemző szoftver
Ha szeretnél egy gyors SEO ellenőrzést, akkor kered fel a seo1.hu weboldalát, ahol ingyenesen egy SEO ellenőrző lista segítségével online, végezhetsz ingyenes weboldal auditálást. A seo1.hu tematikusan felépített seo szempontok alapján halad és méri fel weboldalad optimalizáltsági szintjét!
Ha kérdésed van, keress minket bizalommal, megpróbálunk mindenre válaszolni az Audittal kapcsolatban.