A One-page oldal, ahogy a neve is mutatja egyetlen egy oldalból álló hosszú honlap. A menürendszere voltaképpen gyors navigáció az egy oldalon elhelyezett blokkokra lehet vele ugrani. Minden egyes blokk más információért felelős. Megjelenése mobilbarát és trendi. Elsősorban portfolió, sales vagy prezentációs, céllal hozzák létre. Mivel ezek az oldalak egy-egy termák, vagy szolgáltatás eladásában is nagymértékben segítenek, az egy adott témában való információ zsúfolása miatt, érkező vagy másnéven Landing oldalnak is nevezik. A Landing vagy másnéven érkeztető oldalak marketing szempontból egy különálló témát ölel fel.
One-page Cégbemutatkozó jelleggel
Mivel, ezek az oldalak nagymértékben animálódnak, látványosak, kevés információ bírtokában is tartalmasnak tudnak mutatkozni, a kis és kövézpállalkozók is előszeretettel használják névjegykártya oldalak vagy, cégbemutatkozó oldalnak helyett a One-paget.
Mikor válaszon One-page oldalt?
- Ha egy bizonyos termék, szolgáltatás, fontos információ kiemelésére.
- Fizetett hirdetések reklámkampányok érkező és elosztó oldalához
- Névjegykártya oldalként
- Ha nagyon kevés tartalomból áll a megosztani kívánt információ, de mégis meg akarja fogni a látogatót egy igényes komplexebb webdesignal.
- Nincs szükség adminisztrációs felületre
Mikor ne válaszon One-page honlapot
- Ha keresőoptimalizálni is szeretne, ugyanis a One-page jellegéből tekintve erre nem alkalmas.
- Ha több terméket, vagy szolgáltatást szeretne bemutatni
- Ha webáruház a cél
- Ha sok tartalom és mondanivaló van
- Ha folyamatosan bővülő információk vannak
One-Page és a keresőoptimalizálás
Ez az oldaltípus jellegéből származóan keresőoptimalizálhatatlan. A One-page oldal nem tartalomcentrikus, valójában csak egy oldal. Bármennyire is jól megírt, nem tartalmaz annyi információt menüpontot. Nincs úgy tematikára bontva, strukturálva, hogy a keresőoptimalizálás alapjait le lehessen vele tenni.
Lehetséges kombinálni a One-page jelleget, és a több menüponttal rendelkező weboldalt?
IGEN!
Lehetséges kombinálni, és ebben az esetben keresőoptimalizálni is lehet a weboldalt.
Az elgondolkoztató csak az, hogy érdemes-e több programozási költségért ezt bevállalni.
Landing Page
A webfejlesztésben és főleg az online marketingben mindennapos fogalom. Most azért keverjük bele a One-page fejlesztésbe, mert lényegi részekben teljes mértékben összetartoznak, ugyanis a
Landing page is One page, csak az elvégzett marketing tevékenyége más.
A Landing oldalakat főleg fizetett hirdetések (Google Ads keresőhirdetés) érkeztető oldalaként használják, speciálisan vásárlás ösztönzésre!
Landing Page kialakítható a fő weboldalból is, de marketing szempontból az a legmegfelelőbb, ha a Landing page, egy önálló oldal. Mivel Landing page egy önálló weboldal kinézetében, felépítésében teljesen elkülönül az cég weboldalától, és úgy van kialakítva, hogy az valamilyen látogatói konverziót hozzon. Ez lehet hírlevélre való feliratkozás, különböző anyagok letöltése, vásárlás, termék vagy termékcsalád megismertetése.
Szerkezetileg egy landing page hasonlóan épül fel, mint egy hosszú görgetésű, One-page. Landing pageről akkor beszélünk, ha egy bizonyos linkről érkeznek a látogatók, ez az oldal kifejezetten marketing célú, és leadszerzés, vagy vásárlás a célja.
Landig page és a keresőoptimalizálás
Ezek az oldalak design szempontból és rövid, tartalmas, ösztönző szövegük miatt nagyon megnyerőnek. Ezért sokszor feltették már nekünk a kérdést, hogy a Landing oldalaknak keresőoptimalizáhatóak-e. A válasz nagyon egyszerű...
NEM!
A Landig oldal gyors reakciót kényszerít ki a vásárlóból. Itt nem a szövegek nagy mennyisége, keresőbarát megírása a lényeg, hanem ösztönzés a leadgenerálásra, vagy a vásárlásra. A rövid szövegezés, a design elemek miatt ez-az oldaltípus nem keresőoptimalizálható.
Landig page kialakítása
Amiből főként áll egy Landing oldal egy vonzó cím, egy jó főkép vagy képek, olyan világos szöveg, hogy tudja a látogató, mit akarunk tőle, és egy hatásos, feltűnő call to action mondat, vagy gomb.
A szövegezést úgy kell kialakítani, hogy az olvasó ne veszítse el az érdeklődését, amíg el nem jut a call to action szövegig. Egyértelmű legyen a látogató számára, hol jár, mire számíthat.
Hangsúlyozni kell, hogy a látogatónak a problémáira miben nyújt akár azonnali megoldást!
Ne legyenek olyan linkek, melyek eltéríthetik, a call to action-től.
Ne legyen többféle tartalom és lehetőség.
Ne legyen nagyon összetett a weboldal, illetve egy célra irányuljon.
Segítségével könnyebben összekapcsolhatjuk a hirdetést, a weboldallal.
Landing page elkészítésével kapcsolatban vegye fel velünk a kapcsolatot!