Mi a keresőoptimalizálás?
A keresőoptimalizálás (angol rövidítése: SEO - Search Engine Optimization).
Keresőoptimalizálás során a weboldalt úgy alakítjuk át, hogy a kiválasztott kulcsszavakra jó pozícióba kerüljön a Google találati listáján, és ezáltal minél több látogató jöjjön a SERP-ből.
Jól hangzik ugye?
Ez lehetne az elsődleges reklám szöveg, de a SEO nem ennyire egyszerű, viszont muszáj így megfogalmazni, mert alapjában véve az átlag emberek ennyit tudnak a keresőoptimalizálásról, és a seo ügynökségeknek is ez az elsődleges jelmondata.
Sajnos kitűzött kulcsszavakra nem minden esetben lehet eredményeket elérni. Mivel rengeteg külső tényezőtől is függ, a találati listán szereplő pozíciók. Függ a konkurencia nagyságától, a kulcsszó népszerűségétől, a konkurencia által alkalmazott szövegezéstől, a linkmarketingtől, weboldal technikai felkészültségétől. Ezért egy most induló vállalkozásnak, pl. a duguláselhárítás, redőnyszerelés, smart tv, stb. kulcsszavakra lehetetlen előre kerülni.
Ha ez így van, akkor mi értelme van a keresőoptimalizálásnak?
A keresőoptimalizálás rengeteg apró részletből tevődik össze, de három kiemelkedő eleme van.
- On page azaz technikai SEO (technikai keresőoptimalizálás)
- Content SEO (a tartalom optimalizálását jelenti)
- Off page SEO (régen csak linkmarketinget jelentett)
Mind a három elem nagyon fontos a keresőoptimalizálásban, és mind a három egy célt szolgál. MINÉL SZÉLESEBB KULCSSZÓPALETTÁN JELENJEN MEG A WEBOLDAL A GOOGLE KERESÉSI TALÁLATAI KÖZÖTT! Erre törekszik minden SEO ügynökség. Viszont azzal is tisztában kell lenni, hogy a keresőoptimalizálás egy költséges folyamat is lehet. Ezért kell felmérni egy SEO Audittal a weboldalt, hogy pontosan meg lehessen határozni, hogy mi legyen a SEO iránya.
Miért fontos a vállalkozásod számára is a Google keresőoptimalizálás, és miért bízd ügynökségre, szakértőkre?
Egy vállalkozás számára, egy kérdés megválaszolása lehet fontos, mégpedig az, hogy
milyen bevételeket tud termelni egy SEO ügynökség, vagy SEO szakember alkalmazása
Több cikkünkben is kitértünk már több féle számításra, de most engedd meg, hogy mivel látogatottság növelésről beszéltünk eddig akkor látogatottság és CTR (átkattintás) szempontjából mutassam meg neked, hogy a SEO mit jelenthet a vállalkozásod számára.
Az internetezők a keresők találati listáján az első pár oldalnál nem néznek át többet. Sőt, ha nem találják meg az általuk keresett információt az első oldalon, a legtöbb esetben új keresést indítanak, vagy a konkurencia oldalait nézik. Ha témádi kulcsszavaid, optimalizáltságod tudod növelni, akkor annak az esélyét is megnöveled, hogy a SERP-ben jó pozíciókban megjelenj.
Kutatások alapján az alábbi átkattintási arányok azaz CTR jellemző a keresőkben, különböző pozíciókra nézve
Találati lista helyezés | Átkattintási arány |
1. | 31.73% |
2. | 24.71% |
3. | 18.66% |
4. | 13.6% |
5. | 9.51% |
6. | 6.23% |
7. | 4.15% |
8. | 3.12% |
9. | 3,09% |
10. | 2,97% |
11. | 0,9% |
12. | 0.8% |
13. | 0.7% |
14. | 0.6% |
15. | 0.4% |
Mit jelent ez neked bevétel szempontól a keresőoptimalizálásban?
Vessük össze számokban a fizetett hirdetésekkel. Van egy fizetett hirdetése a Google Ads felületén, és ehhez a hirdetéshez egy kulcsszó párosul.
A statisztikában azt láthatod, hogy ez-az egy kulcsszó 1 hónap alatt 10.000 megjelenést eredményezett és 200 látogatót, azaz 200 ember, aki a kulcsszóra keresett, és kattintott is a te hirdetésedre. A konverziói, azaz akik vásároltak 6 látogató volt, és ezekhez vásárlásokhoz tartozóan az összes nyereség 50.000 Ft.
Havi keresés | Átkattintás | Vásárlás | Össz. nyereség |
10.000 | 200 | 6 | 50.000 Ft |
Vetítsük ezeket az értékeket a keresőoptimalizálás által hozott bevételekre
A fizetett hirdetésből tudjuk, hogy erre az adott kulcsszóra 10.000 keresés történik egy hónapban, és azt is tudjuk, hogy 250 Ft-os értéket képvisel egy látogató, ezért vessük össze az átkattintási arányokkal hogy megkapjuk a keresőoptimalizálás eredményeképpen várható hasznot.
Találati lista helyezés | Átkattintási arány | Kulcsszó keresés / hó | Látogatók száma / hó | Látogatók értéke | Havi nyereség |
1. | 31.73% | 10.000 | 3173 | 250 Ft | 793.250 Ft |
2. | 24.71% | 10.000 | 2471 | 250 Ft | 617.750 Ft |
3. | 18.66% | 10.000 | 1866 | 250 Ft | 466.500 Ft |
4. | 13.6% | 10.000 | 1360 | 250 Ft | 340.000 Ft |
5. | 9.51% | 10.000 | 951 | 250 Ft | 237.750 Ft |
6. | 6.23% | 10.000 | 623 | 250 Ft | 155.750 Ft |
7. | 4.15% | 10.000 | 415 | 250 Ft | 103.750 Ft |
8. | 3.12% | 10.000 | 312 | 250 Ft | 78.000 Ft |
9. | 3,09% | 10.000 | 309 | 250 Ft | 77.250 Ft |
10. | 2,97% | 10.000 | 297 | 250 Ft | 74.250 Ft |
11. | 0,9% | 10.000 | 90 | 250 Ft | 22.500 Ft |
12. | 0.8% | 10.000 | 80 | 250 Ft | 20.000 Ft |
13. | 0.7% | 10.000 | 70 | 250 Ft | 17.500 Ft |
14. | 0.6% | 10.000 | 60 | 250 Ft | 15.000 Ft |
15. | 0.4% | 10.000 | 40 | 250 Ft | 10.000 Ft |
Ha honlapod a feltételezett kulcsszóra az első helyen szerepel, havonta 3173 látogatót fog eredményezni.
Mivel minden látogató 250 Ft nyereséget jelet, ezáltal havonta 793.250 Ft-ot könyvelhetsz el az első helyezéssel havonta.
Természetesen ezek az adatok nyersek és több befolyásoló tényezője is van, de jól látszik belőle mennyire értékes ha a szolgáltatásaid kulcsszavaira az első pozíciókat nyered el, és érdemes folyamatosan foglalkozni a keresőoptimalizálással.
A keresőoptimalizálás ára és a garancia...
Mind a két kérdést sokszor felteszik nekünk. A SEO cégek sok jóval kecsegtetnek. Rengeteg cég hirdeti magát a következőképpen:
"keresőoptimalizálás eredményeként garantáltan első helyen",
vagy
"garantáltan ez első öt találat között".
Egyik keresőoptimalizáló cégnek sincs rálátása a keresők algoritmusaira, így ezek a mondatok igen merész kijelentések. Ezek a mondatok általában amatőr hozzáállásra utalnak, vagy tiltott SEO technikákra. A Google algoritmus frissítés folyamatos, így egy egy újonnan bevezetett frissítés, akár jelentős mértékben viszavetheti az oldal megtalálhatóságát, ha az nincs szakszerűen lekövetve. Mi is folyamatosan nyomon követjük ezeket az algoritmus frissítéseket, és közöljük is weboldalunkon, hogy te se maradj le ezekről a ahsznos információkról.
Keresőoptimalizálás garanciával
Elsőnek szeretnék feltenni neked egy kérdést. Ha te árulsz egy terméket tudod garantálni, hogy azzal a termékkel soha nem lesz garanciális probléma? Ha te, árusz egy szolgáltatást, akkor garantálni tudod, hogy az a szolgáltatás 100%-ban elérhető lesz?
Mi elsősorban kis és közép vállslkozások weboldalát készítjük és keresőoptimalizáljuk.
Ha 6 hónapon keresztül folyamatosan együtt dolgozunk, SEO javaslatainkat eégogadod alkalmazod vagy alkalmazzuk, akkor garanciát tudunk vállalni arra, hogy az organikus forgalma jelentős, látható mértrékben megnő.
Tudjuk mire vállalkozunk a keresőoptimalizálásban, és milyen eredmények érhetők el. Ezért ha 6 hónapon belül nincs változás akkor pénzvisszafizetési garanciát vállalunk a keresőoptimalizálásra, ha te is elkövettél mindent a siker érdekében.
Minden cég más és más. Mások a kitűzött célok, másként dolgoznak. Keresőoptimalizálás során mások a kulcsszavak, más a konkurencia erőssége. Az sem mindegy milyen szintről kell kezdeni a keresőoptimalizálást.
Egy átlagos KKV weboldal Google keresőoptimalizálásával az alábbi növekedés érhető el 6 hónap alatt. Ahogy a képen is látszik, 6 hónappal ezelőtt ennek a céges weboldalnak a látogatottsága egyenlő volt a nullával. A látogatottság közel a hatvanszorosára emelkedett, a megjelenése a keresőkben pedig a 2000 szerese.
Milyen SEO szolgáltatásokat tud ügynökségünk neked ajánlani?
Fentebb már említést tettem róla, hogy a kelesőoptimalizálás három fő részből áll, és ezek a fő egységek további egységekre bonthatóak. Egy weboldal optimalizálásánál nem biztos, hogy minden egységbe bele kell nyúlni, ezért a legfontosabb, hogy első lépésként feltérképezzük a weboldal álapotát.
Ezek a felmérések lehetnek:
- Technikai hibák és hiányosságok feltárása
- Tartalmi audit
- Robotok szabályozásának felmérése
- Külső és belső linkhálózat felmérés
- Másolt tartalmak felmérése
- Google Search Console elemzése
- Google Analytics áttekintése
- Kulcsszavak felmérése (nem kulcsszókutatás)
Ebben van segítségünkre a Mini SEO Audit.
Keresőoptimalizálás árak
Mini SEO audit (az első lépés)
Minden keresőoptimalizálási munka egy felméréssel kezdődik, melynek egyszeri díja van.
Az elemzés egy Mini SEO auditnak felel meg. A Mini SEO auditban videós formában felmérjük weboldalad, feltárjuk a hibákat, megoldási javaslatokat adunk. Megoldási javaslataink segítségével vagy önállóan elvégezheted a SEO javaslatok alapján a hibák javítását, vagy a videó mellé biztosítunk egy 6 és 12 hónapos együttműködési tervet, amelyell együtt dolgozva juthatunk el a weboldalad látogatottságának emeléséhez.
A Mini SEO audit ára: 54.990 Ft + áfa
Részletek
Havidíjas keresőoptimalizálás
A weboldal karbantartása, szövegezése állandó feladat, így az optimalizálás is.
Ha a SEO audittal feltártuk a hibákat, akár azonnal neki is láthatunk a SEO hibák javításának. 6 illetve 12 hónapos szerződést kötünk, és a felmérésben meghatározott feladatokon folyamatosan haladva javítunk a látogatottságon. A SEO munkálatok sok esetben napi kapcsolattartást is igényelnek az ügyféllel, de havonta egy alkalommal konzultálunk az elvégzett feladatokról, és az eredményekről.
A havidíjas keresőoptimalizálás további előnye az, hogy a folyamatos munkával konkurencia elemzéssel, algoritmus változás követéssel nagyobb eredmény érhető el, mint az egyszeri alkalmas javításokkal. Havidíjas keresőoptimalizálás időtartama a weboldal típusától, és nagyságán múlik. A minimálisan megrendelhető idő 6 hónap.
Havidíjas SEO ára
Csak és kizárólag SEO audit után tudunk havi díjas elszámolásra árajánlatot adni. A felmérés fényt derít arra, hogy napi, heti, havi szinten mennyi munkaórával kell számolni.
Átlagos havidíjjas keresőoptimalizálási árak 50 - 150.000 Ft között mozognak. Éves fizetés esetén még kedvezményesebb árakat alakítunk ki!
Milyen keresőre érdemes optimalizálni?
A keresőoptimalizálást a legnagyobb keresőre kell elvégezni az pedig, a Google keresője.
Ha már a Google találati listáján jó helyezést ér el a weboldal, az összes többi keresőben is várhatóan jól szerepel majd.
Miért pont a Google a SEO célpontja?
A felhasználók a Google-t használják a világon a legtöbben. Hivatalos felmérés nem készült a hazai keresőrendszerek használatáról, de tapasztalataink szerint (statisztikák alapján) a google használata 85-90%.
Keresőoptimalizálási technikák
White SEO
Olyan keresőoptimalizálási gyakorlat, amelyben a keresők által ajánlott instrukciók alapján, etikusan dolgoznak, ezzel elősegítve a weboldalt a keresők organikus találati listáján való előkelőbb megjelenést. Ez módszer időigényesebb, de biztos nem tiltják ki a weboldalt a keresők.
Black SEO
A keresők gyenge pontjait kihasználva, etikátlanul, végzik a keresőoptimalizálást. A trükkökkel hamar a találati lista elejére lehet kerülni. A keresőrendszerek folyamatosan dolgoznak a minél relevánsabb keresési eredményekért, így hamar rájönnek a nem tiszta keresőoptimalizálásra, amely komoly büntetéssel jár. Akár a keresőből való teljes törlés.
Ettől kezdve a weboldal nem lesz megtalálható a keresőrendszerben és nagyon nehéz a weboldal megtisztítása után, újra bizalmat kiépíteni a keresőrendszerekkel, hogy vegyék fel ujra a honlap tartalmát.
A HWONLINE csak és kizárólag White SEO-t alkalmaz a keresőoptimalizálás során.
A White SEO nem hoz azonnali nagy eredményt, de a keresők garantáltan nem tiltják ki a weboldalt.
Milyen pozíciót kell elérni a találati listán?
A keresőoptimalizálás célja, minél több ügyfelet csábítani a weboldalra, a lehető legkevesebb anyagi teher mellett.
A keresőoptimalizálással nem hirdetési felületeket vásárol, nem kell fizetni azért, hogy weboldala bekerüljön az első tíz találatba!
Természetesen a keresőoptimalizálás lassabb folyamat, mint a fizetett hirdetések. Azonban, ha weboldalunk az első tíz találatban szerepel, vagy a látogatottsága megnő már jó eredménye a keresőoptimalizálásnak.
Kell-e keresőoptimalizálni a fizetett hirdetések mellett?
Keresőoptimalizálásnál az eredmények csak hónapok múlva jelentkeznek, ezzel szemben a fizetett hirdetések akár 10 perc elteltével szerezhetnek ügyfeleket. Ha párhuzamosan lezajlik egy jól kidolgozott optimalizálás, a legfontosabb kulcsszavainkkal a keresőkben sokkal nagyobb teret tudhatunk magunkénak. Érdemes a fizetett hirdetést is futtatni a SEO mellett, és ha már eredményeket értünk el a kiválasztott kulcsszavakra akkor a fizetett hirdetés összegét, kulcsszavait is csökkenthetjük.
Hogy érdemes keresőoptimalizálni? A weboldal készítésével együtt vagy külön?
A keresőoptimalizálást érdemes a weboldal készítésével együtt alkalmazni, ez a leginkább eredményre vezető. Természetesen az utólagos keresőoptimalizálás is eredményes lehet, de sokszor olyan korlátokat állít az eredményességgel szemben, hogy pl.: a teljes weboldal szerkezetet át kell alakítani. A weboldal készítéssel tudjuk jó alapokra helyezni a SEO további lépéseit!
Ha elavultan, helytelenül programozott vagy rosszul strukturált a weboldal, a keresőoptimalizáló cégek első körben a hibák javítását fogják javasolni. Ez a On page azaz technikai SEO. A programkódok átírása után jöhetnek a keresőoptimalizálás további lépcsői. Ez Önre nézve anyagilag biztos, hogy több kiadást jelent.
Tekintse meg miről ismerheti fel, hogy weboldala nem ügyfélbarát, nem keresőoptimalizált. 10+7 jó tanács weboldal készítés előtt és után!
Keresőoptimalizált weboldal készítés Budapest
HW Plus CMS rendszerünk segítségével a technikai SEO teljesen letudható. A weboldal készítés során úgy készítettük el egyedi tartalomkezelő rendszerünket, hogy az a jelenlegi On page azaz technikai SEO elvárásoknak megfeleljen!
Mennyibe kerül a keresőoptimalizálás, érdemes-e SEO ügynökséget alkalmazni?
Első körben felmérjük honlapját, hibákat keresve. Ha feltártunk minden lehetséges hibát, javaslatokat adunk az átalakításra, és annak mértékére. Ha a weboldalán átalakítást kell végeznünk, az átalakítás összegében már benne van, az első keresőoptimalizálási összeg.
Ezután, a keresőkben elért pozícióbeli eredmények után sikerdíjban kell fizetni, a szerződésben meghatározott időtartamig. A szerződés időtartama minimum 1 év.
Ha megfelelő a weboldal alap programozása, nem kell mélyen a motorjába nyúlni, akkor felmérés után a keresőoptimalizálási beállításokat óradíjban határozzuk meg. Előzetes árajánlat formájában megkapja mennyi is ez az összeg.
SEO ingyenes segédletek
A keresőoptimalizálás több pillérből áll. Cégünk a technikai SEO-ra specializálódott. Egy ilyen pillér a weboldal készítésben és a keresőoptimalizálásban a sebesség növelés. Sebességet nem csak a kód tisztaságával, hanem a képek optimailzálásával is elérhetünk. A weboldalak sebességnövelése és a képoptimalizálás cikkünkben olyan eszközöket mutatunk be, ahol ingyenesen és hatékonyan optimalizálhatjuk képeinket. Ha most készíttet weboldalt akkor érdemes figyelembe venni az időtényezőt. Mennyi időbe kerül az, hogy egy képet leoptimalizáljunk ingyenes eszközökkel, főleg ha nem egy képről van szó, hanem képek tömegéről. A Képoptimalizálás a HW Plus CMS rendszerben cikkünkben pedig bemutatjuk, hogy egyedi CMS rendszerünk, hogy küzdi le ezt a problémát, ügyfélbarát megoldásokkal.
A linkek nagy szerepet játszanak a keresőoptimalizálás sikerében. Egy jó linkhálózattal, akár rosszabb minőségű tartalmakat is a találati listák elejére lehet tenni. A linképítés mára nagyon sokat változott. A régi technikák nem működnek, sőt akár büntetést is kaphat a weboldal. A Linképítés, linkmarketing alapok cikkünkben bemutatjuk, milyen egy korszerű linképítés, hogyan érdemes egy stabil linkhálózatot létrehozni!
Az interneten fellelhető weboldalak nagytöbbsége nem szabványos forráskóddal rendelkezik. A Google még elnéző a szabványtalan weboldalakkal szemben, mindaddig amíg nem okoz sebességbeli, vagy megjelenésbeli problémákat. W3C-ben is ellenőriz a HW Plus CMS rendeszere cikkünkben segítséget nyújtunk abban, hogy ellenőrizze le weboldala szabványosságát, és a HW PLUS CMS rendszere, hogy alkalmazza a szabványokat!
A jól optimalizált tartalom, biztos siker. De tisztában van vele mi is az a jó tartalom? Vékony, vagy duplikált. Új SEO fejlesztés a HW Puls CMS-ben cikkünkben bemutatjuk, hogy érdemes megírni egy optimalizált tartalmat a weboldalra, hogy az keresőoptimalizált szempontokat figyelembe vegyen!
Munkánk során folyamatosan találkozunk a keresőoptimalizálás városi legendáival. Sajnos, sok SEO tesztelő program is legendák alapján épült fel, és akár lepontozásra is kerülhet az oldal tévhitek miatt. Milyen szöveg/kód arány szükséges a weboldalon? cikkükben, fényt derítünk a szöveg/kód arány legendájára.
Keresőoptimalizálás Budapest
SEO ügynökségünknek nagyon fontos a személyes kapcsolattartás. Sokkal hatékonyabb tud lenne a közös munka, ha megismerjük Önt, céljait, cégét, ezáltal nagyobb perspektívával tudunk nekilátni a munkának. Keresse ügynökségünk szolgáltatásunkat budapesti irodánkban (cím: 1043, Budapest, Bocskai utca 26.) vagy használja az ajánlatkérő űrlapot!