Tartalom keresőoptimalizálása a gyakorlatban

A HW Plus CMS rendszer egyik alapköve a weboldal készítésnél, hogy keresőoptimalizált legyen és segítséget nyújtson a felhasználóknak. Ezért újabb és újabb modulokat fejlesztünk, hogy könnyebben átlátható legyen a tartalom készítés SEO szempontból is.

 

A weboldal fejlődésénél a tartalom optimalizálásra nagy figyelmet kell szentelni. Nem mindegy, hogy milyen tartalmakat készítünk. A Google a tartalmakra nagy hangsúlyt fektet a találati lista összeállításakor. A Google több algoritmus frissítésen túl van, de ami a kereső listákra nagy hatással volt az a Panda. A panda algoritmusát 2011-ben futtaták először és nem volt része a mag algoritmusnak. 2011 és 2015 között részlegesen futtaták, frissítették, optimalizálták. Minden egyes Panda lefutás után hisztéria ment végig a keresőoptimalizáló cégeknél, és a felhasználóknál egyaránt, mert minden megszokott keresőoptimalizálásban bevált trükk, a kukában landolt. Ugyanis a Panda azt figyelte milyen tartalmakat tárunk a felhasználók elé.
2016-óta a Pandát véglegesítették és beépítették a keresőalgoritmus magba, és már nem tudni mikor fut le. 2016 óta együtt kell élni a hozadékával és a szöveges keresőoptimalizálás is fenekestől felfordult.

Miért büntet a Panda? Optimalizáld a weboldlad tartalmát!


Mikor büntet a panda google algoritmusa?Ez a téma kimeríthetetlen, két nagyon fontos szegmenst emelnék csak ki.

Vékony tartalom

Azok a tartalmak, amelyek néhány szavasak, vagy nem releváns a szövegkörnyezet, csak ronthat a helyezéseken. Az első panda lefutás után jött be az a szabály, hogy a tartalomnak minimum 300 szónak kell lennie.

Duplikált tartalom

Rengeteg programozói hiba miatt keletkezhet duplikált tartalom. A WordPress hajlamos rengeteg duplikált tartalmat legyártani. De duplikációnak számít az is ha az oldal www vagy www nélküli előtaggal is elérhető, vagy http vagy https kapcsolattal. Igaz az utóbbira elvileg már figyel a Google, bár az ördög soha nem alszik. Duplikáltnak számít az a tartalom is, ami legnagyobb részében, megegyezik egy másik tartalommal csak esetleg néhány szó lett kicserélve. Végezetül ide tartoznak azok is, akik plagizálnak, és egy az egyben lemásolják a konkurencia tartalmát!

Még rengeteg tényezőt vizsgál még a fentebb említett közült mint a megbízható tartalom-e, hiányos-e a tartalom, tele reklámmal, és kulcsszó halmozással. Felhasználók által generált alacsony minőségű tartalom, pl. hozzászólások.

Elkerülhető a büntetés, ha megpróbálunk eredetiek lenni, és olyan tartalmakat létrehozni, amely releváns az egész weboldalra nézve.
Mi senki helyett nem tudjuk megírni a tartalmakat. Nem mi tudjuk igazán eladni a termékeket szolgáltatásokat, csak az oldal gazdája. Ő az aki ismeri a saját munkáját kívülről belülről, és létrehozni ezekhez a szolgáltatásokhoz releváns tartalmakat.

Mi pedig abban tudunk segíteni, hogy a CMS rendszerbe felvitt tartalmak, menüpontok, olyan vizsgálaton essenek át amelyek támpontot tudnak biztosítani a felhasználónak.

Az egyik ilyen támpont a szószámláló a tartalom keresőoptimalizálásában

A CMS rendszer tartalomkezelőjében és a tartalom szerkesztésében érhető el.
Ha megfigyelik a konkurenciát, általánosságban azok az oldalak helyezkednek el elöl akiknek a tartalmain minimum 1000- 1500 szavasak. Weboldalra tartalmakat írni nagyon nehéz, főleg az említett szómennyiségben vagy e felett.  A Panda szabályozását sajnos nem tudjuk megváltoztatni, de támpontokat tudunk adni, ezért a skálázást ésszerű határok közé tettük.

0 - 300 szó: Ez a tartalom egyszerűen nem megfelelő. Sajnos érdemes még rugózni rajta, hogy minimálisan 300 szó felett legyen a tartalom. Tudni kell ez a szómennyiség is nagyon, de nagyon kevés. ha csak 300 szó alatt lenne a tartalom, akkor vizsgáljuk meg, nem tudnánk-e több tartalmat összevonni, hogy a minimálisan elvárt szómennyiség meglegyen.


300 - 500: Ez lenne a minimál határ. Törekedni kell arra, hogy a minimál határ felső 500 szavánál helyezkedjünk el.  De nem győzöm hangsúlyozni ez is kevés!

500 - 1000: Ez az a szómennyiség amivel már labdába lehet rúgni a keresőkben. Ez az első szint, amit a tartalmaknál érdemes elérni. Javasoljuk, hogy többször olvassák ét a tartalmat és ha lehet még hozzá kell írni, hogy inkább az 1000 szó határát súrolja.


1000 - 2000 és a felett: Ez a szószám lenne a legideálisabb, amit le kellene gyártani. Személyes megjegyzésem, hogy a Google Panda elvetemült, mert 1000 vagy 2000 szavas tartalmat megírni egy kulcsmásolónak, cipésznek, stb. izzasztó feladat. Sok esetben irreleváns ez az elvárás, de mit lehet tenni…


Fel is merül egy kérdés: Születnek majd hosszú, értetlen süketelések egy-egy adott témáról, az miért lesz a felhasználónak hasznos? Aki pedig 300-500 karakterben ki tudja vesézni az adott szolgáltatást a látogatójának az miért nem kerülhet jó pozícióba. Ha raboljuk a felhasználó idejét az rendben van, mert annyira remekül értjük a szakmát, hogy arról akár 3000 szóban is lehet írni, haszontalan dolgokat.


A HW Plus CMS rendszere segítséget nyújt abban, hogy ezekkel a mérőszámokkal viszonyítani lehessen, hogy min érdemes még javítani. Összességében mutatja meg a tartalmakat, így gyorsan áttekinthetők a sarkalatos pontok. Nem kell minden tartalmat kimásolni Wordbe, hogy leszámoljuk a szavak mennyiségét, csak a taralomkezelőben át kell futni a mérőszámokat.

 

Tartalmi keresőoptimalizálás

 

Nem releváns tatalmak kezelése a keresőoptimalizálásban

A vékony vagy az oldalra nem releváns tartalmakat valahogy kezelni kell.
Az ilyen tartalmak lehetnek: impresszum, ÁSZF, Adatkezelési tájékoztató stb.
Meg kell tanulni egy új kifejezést NOINDEX!

Az értéktelen tartalmak csak rontanak a weboldal linkhálózatán minősítésén. Ezért két dolgot kell tenni.
Először vizsgáljuk meg azokat a tartalmakat, amelyek nem tartalmaznak 300 – 500 szót. El kell dönteni hogy ezekből a tartalmakból van-e olyan tartalom ami releváns a látogató számára. Ha van akkor azokat a tartalmakat fel kell fejleszteni 500 szó fölé. Amelyek abszolút irrelevánsak, vagy haszontalanok, törölni kell. Ami pedig szükséges a weboldalon törölni nem lehet, de a látogatóknak nem fontos azt noindexre kell tenni a HW Plus CMS- rendszerben ilyen például az impresszum, vagy hiába több ezer szó az adatkezelési tájékoztató az is irreleváns a weboldal összes tartalmára nézve.


A noindex tag megakadályozhatja a kívánt oldal megjelenését a Google Keresés találatai között. Amikor a Googlebot legközelebb feltérképezi az oldalt, és észleli a címkét vagy a fejlécet, teljesen kizárja az adott oldalt a Google Keresés találatai közül, függetlenül attól, hogy más webhelyek hivatkoznak-e rá.

 

Menüpont noindex


 

A HW Plus CMS, Menüpontok menüjében lehet megtekinteni, hogy melyik link van NOINDEX-en. A pirossal jelöltek megkapták, a zölddel jelöltek pedig, teljes értékű linkek.
A menüpontok részletes beállításainál lehet a NOINDEX tagot kiválasztani. Ha a menüpontot NOINDEX-re tesszük, nem fog szerepelni a keresési találatok között!

 

 

Hasznos volt számodra ez a cikk?
Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 32

Átlagos értékelés: 4.9