Szeretnéd tudni, hogy a konkurenciáid milyen kulcsszavakra vannak elől?
Mi a kezedbe adjuk a listát, amelyből megtudhatod a konkurenciád összes kulcsszavát!
A Keresőoptimalizálás egyik alapja a kulcsszókutatás.
Ha nem tudod mire keres a célközönséged, milyen kulcsszavakra van jó pozícióban a konkurenciád, akkor a weboldalad látogatottsága, a szolgáltatásaid megfelelő kulcsszó célzása nélkül bukásra van ítélve.
A kulcsszókutatás egy olyan befektetés, amely hosszú távon tudja hozni a weboldaladra a minőségi látogatókat.
A kulcsszókutatásba fektetett munka minden esetben kifizetődő.
Mi a kulcsszó?
A kulcsszót hétköznapibb nyelven keresőszónak is hívhatjuk. Ha bármilyen keresést hajtunk végre az interneten, azt ezen kulcsszavak alapján tesszük. A kulcsszavakkal mondjuk meg a keresőknek pl. Google, hogy milyen eredményeket szeretnénk látni a találati listán, és mennyire szűkített formában. Mutatok is neked erre egy példát a Google képkeresőjéből, hogy vizuálisabb legyen.
Ha csak azt a kulcsszót írjuk be a keresőbe, hogy LCD TV, akkor minden típus és márkát megkapjuk eredményűl. Ha te csak az ívelt LCD TV-et szeretnéd látni tovább szűkíted a keresést. A keresőoptimalizálásban ezt hívjuk Long Tail kulcsszavaknak, aminek szerepéről lentebb olvashatsz. Tehát a kulcsszavak legfontosabb szerepet játszák abban, hogy a felhasználó rátaláljon egy-egy szolgáltatásra termékre, és a te weboldaladra.
Ha a Google keresőjét használod, ha a közösségi oldalak keresőjét, minden esetben kulcsszavakat, vagy rövid mondatokat írsz be.
Ezért nagyon fontos a SEO-ban kulcsszókutatás!
A kulcsszókutatás egy olyan befektetés, amely hosszú távon tudja hozni a weboldaladra a minőségi látogatókat.
A kulcsszókutatásba fektetett munka minden esetben kifizetődő.
A kulcsszókutatással egy irányt határozhatsz meg, ami hatással lesz a menüpontok felépítésére, a szöveges tartalmak elkészítésére, sőt, ha vendégblogolásban is gondolkozol, akkor a kulcsszókutatás adataival tudni fogod miről érdemes írni, és milyen linkszövegeket kell alkalmazni.
A listában található forgalmak alapján meg tudod határozni, milyen témákat ölelj fel a meglévők mellé, hogy látogatókat szerezz, mivel tudod kiegészíteni szolgáltatás és termék palettád, milyen tartalmakra linkelj.
Ezek a konkurencia kulcsszó adatok hatalmas előnyt adnak a kezedbe, mert pontosan tudni fogod a konkurencia milyen kulcsszavakra erős és mik azok a kulcsszavak, amivel a te weboldalad is előnyre tehet szert.
Kulcsszókutatás szolgáltatásunk segítségével megtudhatod, hogy a konkurenciád milyen kulcsszavakra találhatók meg a Google keresőjében, ezeknek a kulcsszavaknak mekkora a havi forgalma, megmutatjuk neked, ebből a konkurenciád százalékosan mennyi kattintást kap, milyen nehéz optimalizálni egy kulcsszóra. A lista tartalmazza a konkurenciád aloldalait is, így tovább tudod elemezni a tartalmait.
A kulcsszavakat három nagy csoportba osztjuk. A hosszuk, a konverziós képességük, és a havi keresési képességük alapján.
- HEAD (fej) kulcsszavak
- Body (test) kulcsszavak
- Long Tail (hosszú farok) kulcsszavak
01 HEAD (fej) kulcsszavak
A fej kulcsszavak azok a kulcsszavak, amelyekre a legtöbben keresnek. Ilyen lehet a hírek, étel, divat, recept, időjárás stb.
Ezekre a kulcsszavakra óriási a keresések száma és a konverziós aránya alacsony, mivel a keresést végzők tovább szűkítik a keresést a megszerzett információk alapján.
A fej kulcsszavakat lehet témakörökre, vagy szegmensekre tovább bontani.
A témakörös fejkulcsszavak azok a kifejezések, amelyekre egy adott szegmensben témakörben a legtöbben keresnek. Ilyen értelemben head kulcsszónak mondható a weboldal készítés vagy a keresőoptimalizálás, vagy a linképítés is amire a fentebb említett havi több milliós keresés mellett az 1-2 ezres havi keresés eltörpül. A head kulcsszavak hatalmas forgalmat tudnak generálni a weboldalra, akár napi százezres nagyságrendet meghaladóan is.
02 Body (test) kulcsszavak
Ahogy megyünk lejjebb a kategóriákban, úgy csökken a keresési forgalom is ez az ábrán jól látható. A test kulcsszavak keresési aránya alacsonyabb, mint a fejkulcsszavaké. Látható az ábrán is, hogy csökken a keresése, viszont a kulcsszó konkrétabb tehát a konverziós aránya nő!
Ilyen kulcsszó lehet a weboldal készítés Budapest.
Míg a weboldal készítés kulcsszóra a havi keresési forgalom 9.900 a test kulcsszóra a weboldal készítés Budapestre, már csak 290 a havi keresés. Viszont a példából is érezhető, hogy szűkült a kulcsszó. Az információs kulcsszóból már vásárlási szándékú szó lett. Ha valaki erre a kulcsszóra keres nagy valószínűséggel nem információt akar gyűjteni a weboldal készítésről, hanem olyan céget keres Budapesten, aki jártas a honlapkészítésben.
03 Long Tail (hosszú farok) kulcsszavak
A hosszú farok kulcsszavak nagyon specifikusak. Ezek a kulcsszavak 2-3 vagy akár 4-5 szóból is állhatnak.
Ha a felhasználó ezekre a szavakra keres, az már majdnem 100%-ra kimondható, hogy a kattintása vásárlás vagy árajánlatkérés szándékú. Ilyen kulcsszó lehet pl. weboldal készítés Budapest egyedi CMS, vagy weboldal készítés Budapest keresőoptimalizálással.
Keresőoptimalizálás szempontjából, főleg ha induló weboldalról beszélünk a body és a long tail kulcsszavak esetén sokkal kisebb a versenyhelyzet, sokkal könnyebb optimalizálni.
Lehet kevés látogatót fog generálni, de ezek a látogatók vásárlás céllal érkeznek a weboldalra.
Mikor ne alkalmazz egyáltalán HEAD kulcsszavakat?
Induló honlap esetén HEAD kulcsszavakat akkor érdemes alkalmazni, ha a piaci versenytársaid száma alacsony. Csak ez az egy eset amikor head kulcsazvakra is lehet strukturálni a weboldalt.
Vannak olyan esetek, amikor egyáltalán nem érdemes a head kulcsszó használata, sőt tilos arra optimalizálni. Ha például, te Győrött tevékenykedsz, cipész üzleted van a plázában, egyáltalán nem érdemes HEAD kulcsszavakkal bajlódni, hanem a lokális body és Long Tail kulcsszavakra kell támaszkodni. Ritka lesz az az eset, hogy valaki Budapestről a győri plázába vitetné le a cipőt javításra.
Összegezve, olyan kulcsszavakat célozz meg, amelyek a te profilodba illenek.
Ne önálló kulcsszavakban gondolkozz, hanem folyamatokban.
A felhasználók folyamatosan finomítják a keresést, mert a legrelevánsabb találatot keresik.
A finomítás pedig Body, vagy Long Tail kulcsszavakat eredményez.
Ezért nagyon fontos a kulcsszókutatás, okosan, megfontoltan kell kiválasztani a szavakat szóösszetételeket, hogy hirdetések nélkül is bevételt tudjon termelni az oldal.
Kategorizáld a kulcsszavaid vásárlói szándék szerint?
A kulcsszókutatás eredményeként a kezedbe kapott lista nagyon értékes, mert kiderül belőle, hogy a konkurencia milyen kulcsszavakra jelenik meg a találati listán. Le tudod szűrni belőle mik lesznek azok a kulcsszavak, amelyek számodra is hasznosak, jellemzi és tükrözi a szolgáltatásaid.
Viszont nagyon fontos, hogy a kulcsszókutatás révén keletkezett listát, kategorizáld vásárlói szándék szerint. Ha ezt megfelelően kategorizálod, pontosan fel tudod építeni, weboldalad struktúráját, ki tudsz szolgálni akár több keresési szándékot.
A kulcsszavak mögött rejlő felhasználói szándék
Több célja is van a keresésnek. Fontos, hogy fel tudd mérni, hogy a kulcsszó mögött milyen felhasználói szándék rejlik. Ha ezt rosszul méred fel, akkor a weboldalad hiába eladás célú, ha te információs célú kulcsszavakat céloztál meg.
Eredménye, hogy vagy nem jelensz meg a Google találati listán, vagy csak olyan látogatót fogsz kapni, aki a vásárlási szándék elején tart, csak információt gyűjt. A Google a beírt kulcsszó alapján és a mesterséges intelligenciára hagyatkozva, meg tudja különböztetni, hogy az adott kulcsszóra, milyen tematikájú oldalt jelenítsen meg.
Ha csak a Google keresésben megjelentetett tematikát nézzük, akkor a következőket különböztethetjük meg.
- Információs célú találatok
- Tranzakciós célú találatok
- Lokális
- Vizuális tartalom
- Videós
- Vegyes
- Stb.
Ha te is ki akarod deríteni, hogy kulcsszavaid melyik kategóriába tartozik akkor csak annyi a dolgod, hogy beüsd a választott kulcsszavad és megvizsgáld a találati listát, hogy a Google milyen típusú oldalakat jelenített meg. Fontos, hogy ezt felmérd, mert így tudod tematizálni a weboldalad menü felépítését és tartalom felépítését is. Nagyon nem mindegy, mit mikor jelentetsz meg és milyen kulcsszót társítasz hozzá!
Nézzünk példákat a könnyebb megéréshez, és röviden elemezzük ki a Google által meghatározott felhasználói szándékot.
Információs célú találatok
Ha beírod a Google keresőbe a SEO szót, akkor a Google olyan oldalakat jelentet meg, amely a keresőoptimalizálás jelentését, ágazatait, egyéb információit tartalmazza.
A SEO kulcsszóra a Google alapanyagokat nyújt, ami információs célú.
Tranzakciós vagy vásárlás célú találatok
Bizonyos kulcsszavak esetén a keresési eredmények vásárlás célúra váltanak. Ha rákeresel arra, hogy hűtőszekrény, laptop, hangfal olyan keresési eredményeket kapsz, amelyek webáruházakra mutatnak, ahol azonnal tudsz vásárolni, ahol árakat vagy ár összehasonlítást kapsz.
Ha már módosítunk a keresésen, és azt írjuk be, hogy hűtőszekrény összehasonlítás, a találati lista is vált, és információs célú listát kapsz, melyik hűtőgép a legjobb, top hűtőgépek stb.
Ha te összehasonlításokat blogolsz a weboldaladon, és a kulcsszavad vásárlás célú, a nagy webáruházak mellett nem fogsz megjelenni a találati listán.
Lokális találatok
Ha te valamilyen szakmára keresel, vagy valamilyen település nevet is beütsz a keresőbe, az nagy valószínűséggel lokális kereséssé válik.
Vegyünk egy Head kulcsszót például asztalos.
Ahogy a képen is látszik hiába Head kulcsszó, a Google mesterséges intelligenciája arra következtet, hogy én valamit gyártatni szeretnék, vagy valamilyen szolgáltatást igénybe venni.
A mesterséges intelligencia tovább megy, és számomra a leg relevánsabb találatot szeretné megmutatni, ezért a lokális találatokból böngész, így az én esetemben budapesti cégeket fog megjelentetni.
Tehát, ha te székesfehérvári vagy de budapesti vendégkört szeretnél, ezzel a kulcsszóval nem fogsz eredményt elérni.
Vizuális tartalom
Maradjunk az asztalos témakörben. Ha azt a kulcsszót írom be, hogy egyedi asztalok, akkor a Google úgy véli, hogy olyan találatokra van szükséged első sorban, ahol egyedi asztalokat tudsz megtekinteni. Ezért a Google a keresési találatok fölé képtalálatokat fog elhelyezni.
Ebben az esetben, inkább azokat a tartalmakat fogja előnyben részesíteni és megjelentetni, ami képekre optimalizált.
Videós keresések
Hasonló a vizuális tartalomhoz. Ha arra keresünk, hogy Billie Jean, a Google ebben az esetben a legrelevánsabbnak Michael Jackson - Billie Jean dalát tartja a leg relevánsabbnak, ezért azonnal egy videós tartalmat jelentet meg.
Érdekesség ebben a példában, hogy Billie Jean King profi teniszező is felmerül, mint lehetséges találat, ezért a Google egy információs célú találattal is vegyíti a listát, és jobb oldalon javaslatot ad! Ha valamelyik kulcsszavadra, videós tartalmak jönnek fel akkor nem csak blog bejegyzéssel érdemes foglalkozni, hanem videós tartalmat érdemes feltölteni.
Vegyes találati lista
Vannak olyan esetek amikor a Google nem tudja eldönteni, hogy az adott találatra mi a felhasználói szándék ilyenkor vegyes listát állít elő. A hóesés kulcsszóra, a találati listába kép, hírek, és videós találatokat is megjelentet.
Vannak még további találati lista formák, mint a hír, a márka, vagy a gyors válaszok. Erről most bővebben nem ejtek szót, egy következő bejegyzésben aprólékosan megvizsgáljuk mind.
Összegzés
Nagyon fontos, hogy tudd, egy-egy kulcsszavad milyen találati lista megjelenésbe tartozik, mit hova sorol a Google. Ha tisztában vagy a kulcsszavaid mögött rejlő keresési szándékkal, és ehhez mérten szövegezed rendezed oldalad, a sikeres online jelenlét útjára léptél.
Viszont ehhez tudnod kell, hogy a konkurenciád milyen kulcsszavakra van a találati listán és ötleteket kell gyűjtened a kulcsszavakra, hogy erősíteni tudd weboldalad.
Tedd meg ezt a fontos lépést az online sikered érdekében, rendeld meg tőlünk a konkurenciád kulcsszó listáit, a kulcsszavak alapján rendezd őket tematika szerint és vidd sikerre weboldalad.