Most, hogy itt jársz Google Ads hirdetéskezelés tartalmunkon,
biztos vagyok benne, hogy
meghoztál egy fontos döntést,
mégpedig, hogy
szeretnéd vállalkozásod bevételeit tovább növelni,
valamilyen hirdetési formában.
Online hirdetéseknek a legköltséghatékonyabb, és mérhetően bevételt termelő formája Google Ads nyújtotta kereső hirdetések!
Röviden, összefoglalva bemutatom neked miért éri meg neked bevétel szempontjából a Google Ads hírdetés és miért a HW Online csapatával dolgozz együtt, az Online Marketing területén is!
Mikor lehet szükséged a fizetett hirdetésekre?
Ha azonnal láttatni szeretnéd a termékeid.
Ha most indítottad el weboldalad.
Ha régóta van weboldalad, de nem jelelsz meg a keresőkben.
Ha időszakos akcióid, szolgáltatásaid szeretnéd promotálni.
Ha szeretnéd látni milyen kulcsszavakra keresnek a szolgáltatásoddal kapcsolatban.
Tarts velem,
olvasd végig cikkünket, biztos vagyok benne, hogy a helyes döntést fogod meghozni a keresőhirdetések terén, Önmagad és vállalkozásod számára!
Hol jelennek meg a Google hirdetesek?
A Google Ads kezelésébe tartozó hirdetéseknek két formája van.
- Keresőhírdetések
- Display hirdetések
Fontos, hogy a két lehetőség között különbséget tudj tenni, mert nem mindegy melyiket alalmazod a vállalkozásod hirdetéseiben.
A keresőhirdetések a Google keresőjében jelennek meg. Ha rákeresel bármilyen kulcsszóra a Google-ben, akkor a találatok első sorai mindig a fizetett hirdetések.
Ezek a hirdetések a Google partneroldalain jelennek meg, a tartalmakba ágyazva.
Biztos te is elgondolkoztál már azon, hogy lehet az, hogy rákeresel a Google keresőjében, egy porszívóra, és bármilyen weboldalt nézel, mindig találkozol porszívó hirdetésekkel a kedvenc hírportálodon, vagy magazinjaid oldalán?
Nagyon belecsaptunk a közepébe, de ezt hívjuk remarketing hirdetésnek, és ezeket a hirdetés típusokat használjuk, amikor nem csak a te oldaladon, de más weboldalakon is megmutatjuk a termékeid szolgáltatásaid azoknak az embereknek, akik már látták a te oldalad.
Hogyan működik a Google Ads fizetett hirdetés a színfalak mögött?
Minden alkalommal, amikor rákeresünk a Google keresőjében egy kucsszóra egy hirdetési aukció zajlik le a háttérben.
Számos faktort vizsgál meg a Google, hogy milyen pozícióban jeleníti meg a cégek hirdetéseit. Ezek a faktorok lehetnek: Hirdetések minősége, licitálás összegek mértéke, hirdetés relevanciája, stb..
Ezek a faktorok annyira összeszövődtek, hogy kialakulhat olyan helyzet, hogy kevesebb kattintási költségért, kaphatjuk meg az első helyet, másoknál, mert pl. fogadó oldal minősége, a minőségi követelményeknek, relevanciának nem felelnek meg.
Ahhoz, hogy valaki rész vehessen ezekben a kulcsszó aukciókban Google Ads kampányt kell indítania.
Ahhoz, hogy ezek a hirdetési kampányok hatékonyan, haszontermelően működhessenek, profi Google Ads kamánykezelőkre kell bíznod!
A mai piaci helyzetben nem engedhető meg, hogy a versenytársak háta mögött kullogjunk! Az interneten több lehetőség is adódik a hatékony, gyors hirdetésekre úgy, hogy hirdetéseid kifejezetten a célközönségének jelenjen meg.
Ezeket a hirdetési formákat több rövidítéssel is illetik, talán neked is ismerős, PPC, CPC, CPM.
PPC - CPC - CPM hirdetéseken belül két platformot érdemes kiemelni. A Google keresőjében való hirdetést a Google Ads, és a Facebook platformon való megjelenéseket, a posztok között Facebook hirdetés formájában.
Most jöjjön egy kis szárazanyag, amit kihagyhatsz, de ahhoz, hogy kicsit jobban beleláss a keresőhirdetés világába érdemes tisztában lenned a fogalmakkal!
Google Ads hirdetés és kampány kezelés
Először tisztázzuk az alapfogalmakat mi mit jelent, az online marketingben.
A CPM a Cost Per Mille-t jelenti, azaz megjelenés alapó a hirdetés. Míg a PPC hirdetési típusban a hirdetők csak akkor fizetnek, ha a hirdetésükre kattint a felhasználó, függetlenül attól, hogy hányszor jelenik meg a hirdetés, a CPM-ben akkor kell fizetni, ha a hirdetések megjelentek a felhasználónak, azaz megjelenés alapú a fizetés. Tehát nem számít, hogy valaki kattintott-e a hirdetésre, avagy sem, ha már látta, megjelent neki, fizetni kell.
Nekik a CPC hirdetési formát érdemes választani, vagy kizárólag remarketing formában alkalmazandó!
Az átkattintásokon alapul a PPC és a hozzá tartozó CPC. Többször halljuk, hogy ez a két kifejezés teljesen ugyan az, de ez nem így van.
A PPC a “Pay Per Click” kifejezése rövidítése, kattintásonkénti fizetést jelent. Ezt vegyük egy nagy halmaznak, és ezen a halmazon belül helyezkedik ez a CPC, ami egy mérőszám.
A CPC rövidítés pedig a „Cost-Per-Click” (kattintásonkénti költség), és a kattintások összességét értik. A kattintás alapú hirdetéseknél a CPC érték az egyik legfontosabb viszonyszám!
Példa a CPC számításra
Ha egy kulcsszóra és közeli változataira 10 kattintás érkezett, ebből 5 db. 80 Ft-ba, a másik 5 pedig 30 Ft-ba került, akkor a teljes költség 550 Ft. Ha az 550 Ft összköltséget elosztjuk 10-el (a kattintások számával), akkor megkapjuk az átlagos CPC-t 55 Ft-ot kattintásonként.
Miért olyan fontos a CPC?
Mert ez az adat fogja meghatározni, a konverziókkal, azaz az egy kattintáshoz kötött bevétellel a kampány költséghatékonyságát.
Ezzel a száraszanyagunk véget ért, nézzünk egy gyakorlati példát!
A legtöbb vállalkozás, nem engedheti meg, hogy a fizetett hirdetése egy ablakon kidobott pénz legyen, és elkönyvelni úgy a veszteséget, hogy legalább volt látogató az oldalon. A Google Ads, egy kifinomult hirdetési platform, így ha azt megfelelően használják, tudják mi mit jelent, nem pénznyelő lesz a Google Ads kampány kezelésből hanem hasznot termelő folyamat.
A példánkat egy webáruház hirdetéséből hoztuk, a kulcsszó kitakarásra került, de nem is az a fontos, hanem a benne rejlő adatok.
Tudom, ismét egy kis szárazanyag jön, de a konverzió számodra ez a legfontosabb, ha fizetett hirdetést indítasz, így ne hagyd ki ezt a részt, mert ha ezzel nem vagy tisztában, nem is fogod átlátni a hirdetéseidet.
Konverzió: A konverzió jelentése az online marketingben nem más mint, amikor a weboldalad felhasználója aki a hirdetésedből érkezett teljesít valamilyen üzletileg fontos célt. Pl. feliratkozott a hírleveledre, árajánlatot kért, megrendelt egy terméket, szolgáltatást.
Példánkban lévő termék maximum egy konverziós költségének összege 1300 Ft, így a konverziókra fordított költség bőségesen alatta van, tehát megtérül, hasznot termel.
Mivel ez a kampány jelenlegi állapotában megtérül, innentől kezdve lehet meghozni, különböző kampány beállítási döntéseket, mint például, a max CPC növelésére, amely jobb hirdetési pozíciókat is jelenthet, vagy remarketing indítása.
A tapasztalatunk az, hogy a Google egyszerűnek tünteti fel a felület használatát, küld ajánlásokat, de az édes kevés arra, hogy kordában lehessen tartani a költségeket. Ha tapasztalat és tudás nélkül vágsz bele egy ilyen hirdetés üzemeltetésébe, nyugodtan ki is dobhatod az ablakon a pénzed, mert vélhetően ugyan azt az eredményt kapod! A Google célja pedig az minél több pénzt költs el a rendszerben. Ha szakértők nélkül használod a kampányt, és a Google tanácsaira, vagy a józan paraszti eszedre hallgatsz csak elégeted a rendszerben a pénzed!
Minőségi főzött kutyaeledelekkel foglalkozó webáruházat üzemeltetek. Először saját magam foglalkoztam a Google Ads hirdetésekkel, YouTube videókból próbáltam elsajátítani a kampányom kezelését. Weboldal készítéssel már dolgoztunk együtt a HW Online-al, és felkértem Őket egy fiók auditra, mert úgy gondoltam többet is ki lehetne hozni a kampányaimból. Bárcsak előbb tettem volna meg… Amint átvették a fiókot a hirdetés minőségi jutatói emelkedtek, a költségek csökkentek, a bevétel nőtt, olyan szinten, hogy a hirdetésekre szánt összegem is több mint a kétezeresére tudtuk növelni, ezért Facebook hirdetésekbe is belevágtunk. Természetesen ezt is ők kezelik, kiváló eredményességgel.
Érsek Ferenc
petpincer.hu
Egy másik céggel dolgoztam együtt a Google Ads hirdetés kezelésben. A HW Online-t weboldal készítéssel bíztam meg, met SEO ban szerettem volna fejlődni. Jó kapcsolat alakult ki közöttünk, így megkértem őket nézzék át a Google Ads kampányaimat. Átnézték a kampányaim egy személyes találkozót együtt átettük a statisztikákat, és fel kellett ismernem, hogy a kampányom, teljesen veszteséges. De mivel ez volt az egyetlen bevételi forrásom, nem foglalkoztam vele. Miután átvették a kampányom kezelését, a költségeim csökkentek, a munkáim megtöbbszörözőtek. Szerencsére egyre kevesebbet kell költenem a hirdetésre mert az általuk készített weboldalam is egyre jobb helyeken található meg a Google keresőiben.
Effemberger Szabolcs
effiautomento.hu
A kampányom kezelését, egy online marketingel foglalkozó cégre bíztam, azt hittem hozzáértő kezekbe. Bíztam a fizetett hirdetések erejében. Az első 3 hónap után a weboldalam látogatottsága nőtt, de számomra már elfogadtatatlan költségekkel, és nem hozta vissza az árát. Kértem statisztikákat, ami abban merült ki, mennyi látogatót hozott. Kértem konzultációkat, de ott is csak erre terelték a szót. Úgy éreztem, a Google Ads kampány csak pénzlehúzás, eredmények nélkül, ezért 6 hónap teljes pénzkidobás után leállítottam az Ads kampányaimat. Kb. 1 év múlva az egyik ismerősöm, dolgozott együtt a HW Online-al, Google Ads kezelésben. Mutatta nekem a kampányát, és azt kérdeztem, tőle, honnan tudsz te ennyi mindent a Google Ads kezelésről? A fiúkkal folyamatosan beszélünk a kampányról, megmutatják miket kell figyelnem, megmutatják mit hol találok a kampányomban, így napról napra saját magam is tudom követni. Ezek után én is felvettem velük a kapcsolatot, és immár 1.5 éve dolgozunk együtt Ads kezelésben sikeresen. Csak ajánlani tudom őket!
Nagy Sándor
nagyredony.hu
PRÓBÁLD KI A GOOGLE ADWORDS HIRDETÉST MOST!
Szakértő Google Ads kezelőre van szükséged?
Rövid határidővel, vállaljuk Google Ads hirdetésed kezelését, vagy akár fiókod auditját!
Hívj most +36 70 325 6986
Van még egy téma, ami érdekelhet benneteket, és fontos is megemlíteni, mert ebbe a kérdésbe nagyos sokszor belefutunk, ügyfeleinktől, és közösségi oldalakon is.
A keresőoptimalizálást vagy a fizetett hirdetéseket alkalmazzam a weboldal marketingjében SEO vs. PPC?
A keresőkkel kapcsolatos marketing tevékenység Magyarországon is dübörög, vagy szakértők bevonásával, vagy sufni tunningban. Sajnos a vállalkozók túl sok esetben már az alapoknál súlyos hibákat követnek el, sőt, sokan nincsenek is tisztában a kettő közti különbséggel.
A PPC, vagy magyarul keresőmarketing pedig fizetett megjelenést takar, mégpedig a keresők bevonásával.
A legőszintébb tanácsunk az, hogy a kettőt mindig egyszerre kell folytatni.
Gondolj bele!
Hiába vagy a természetes találati lista elején, a fizettetett hirdetések, mindig előtte lesznek (lásd a fenti képet)! Minden esetben több kattintást visznek el mint a találati lista alsóbb pozíciói. Ha érdekelnek ezek a kattintások eloszlásai olvasd el ezt a keresőoptimalizálással kapcsolatos bejegyzésünket. Ha jól teljesít a weboldalad a keresőszavaidra, akkor tudod csökkenteni a fizetett hirdetésekre elköltött pénzt, vagy egyéb stratégiákba forgathatod át.
Soha ne kövesd el azt a hibát, hogy csak keresőhirdetésekkel szeretnél látogatókat és ezzel bevételt generálni. SEO nélkül nem megy!
De ugyan ez van fordítva is. Ha több bevételt szeretnél akkor kihasználod a szakértői segítséget, és felépítesz egy hatékony hirdetési kampányt.
Profi csapatunk beállítja az Ads hirdetését plusz költség nélkül!
Ne égesd el a pénzed!
Tanulópénz megfizetése nélkül, rengeteg idő megspórolásával próbálhatod ki, hogy vállalkozásának megéri-e ez a hirdetési forma!
Hidd el versenytársaid már rég rájöttek, hogy érdemes kihasználni ezt a hirdetési formát!
Írd be a Google keresőbe termékeidre szolgáltatásaidra jellemző kulcsszavakat, és láthatod, hogy tele van hirdetéssel a találati lista.
A Google Ads rendszer lehetőséget teremt a hirdetési költségek pontos meghatározására.
A hirdetések napi szinten testre szabhatóak, mind költségekben, mind a hirdetés szövegeiben vagy kulcsszavaiban.
01Teljes körű irányítás
A kampány beállításokkal pontosan meghatározható, hogy milyen célcsoportot szeretnél elérni. Meghatározhatod, hogy egy-egy hirdetésre mennyit szeretnél költeni, illetve, hogy mekkora összeget szánsz a hirdetésekre havi szinten.
02Minőségi látogatók
A kulcsszavak pontos meghatározásával, csak olyan látogatókat hoz a kampány a weboldaladra, akik az adott témában érdeklődnek. Ha salgó polcokat árulsz, akkor a hirdetéseket a "salgó polc" kifejezésre optimalizáljuk. Ekkor éppen azok az érdeklődők fognak találkozni a hirdetéseiddel, akiknek az adott pillanatban salgó polcra van szükségük, és nem azok, akik fa polcra keresnek rá.
03Gyorsaság
Hirdetéseid szinte azonnal megjelennek a hirdetés létrehozása után. Az eredményeket akár már aznap elkezdheted kiértékelni. Ilyen lehetőségeket szinte semmilyen más hirdetési forma nem kínál.
Ne habozz tovább, vedd fel velünk a kapcsolatot most, és kérj egy árajánlatot!
Google Ads hirdetés Budapest