Mennyit bevételt tud termelni egy SEO szakértő?

Lassan kezdik megérteni a vállalkozások, hogy online jelenlét nélkül, a bevételük nem növelhető.
Azok a vállalkozások, akik eddig nem vágtak bele, az online jelenlétbe hatalmas hibát követtek el, mert szép lassan a magyarországi internetes piac is betelt!
Ahogy a tapasztalatok mutatják, a frissen létrehozott weboldalak 5-8 év lemaradásban vannak, mert abban a tévhitben élnek, hogy elég készíttetni egy weboldalt minél olcsóbban, és máris megtett mindent azért, hogy egy 425 milliárd forintos piac tortájából kivágja a saját szeletét!

De erre visszatérek később!
Az alábbi táblázatban tökéletesen láthatod, hogy nőttek a kulcsszavakra való találatok száma alig 4 év alatt!

 

Kulcsszó2015-ös találatok2019-es találatok
redőny szerelés107 000407 000
duguláselhárítás244 000944 000
kávézó 3 700 00012 700 000
húsbolt50 000306 000
irodaszer610 0001 810 000

 

Hogy hatott ki ez a változás az online kereskedelemre?


2015-ben az online vásárlók száma meghaladja a 2,3 millió főt.
2019 elején számuk kb. 3,2 millió fő.
2015-ben 230 milliárd Ft volt az online kiskereskedelmi forgalom.
2018 év végére mintegy 425 milliárd forintos online forgalom mellett, a magyar vásárlók
2018-ban 38 millió rendelést adtak le belföldi e-kereskedőknek, ami 13%-os növekedés 2017-hez képest.


Ha további részletek is érdekelnek a gkidigital.hu oldalán részletesebb felmérési eredményeket is olvashatsz.


A számokból is láthatod, hogy a kicsi magyarországi piacban, ahol 9.7 millió ember él mekkora potenciál van.


Sokszor halljuk a hírekben, hogy Magyarország informatikailag és az online világban való eligazodásban elmaradt, pedig ennek az ellenkezőjét mutatják a számok 9 millió emberből, amiből minden korosztály megtalálható. 3.2 millió ember vásárol az interneten.


Itt kanyarodjunk is vissza a 425 milliárd Ft-os tortára, amiből a lehető legnagyobb szeletet szeretnéd kivágni.

 

A weboldalkészítő kiválasztása

Közel 20 évnyi tapasztalattal rendelkezünk a weboldalkészítésben.
Az ügyfelek hozzáállása a weboldalhoz alig változott. A többség még mindig azt hiszi, hogy teljesen mindegy milyen a honlap, ki készíti, csili-vili látványos legyen, mert az elég a sikerhez.


Az igény a weboldalra nőtt, ehhez a mi honlapkészítéses, online marketinges piacunk is nőtt viszont ezzel a bővüléssel a színvonal egyenes arányban csökkent.


Most már mindenki online marketinges, SEO szakértő és profi weboldalkészítő. Ennek a piacnak a rombolásában, bagatellizálásában nagy szerepet vállaltak az ingyenes CMS rendszerek.


Egy kis odafigyeléssel bárki készíthet magának egy weboldalt. Az élelmesebbek a piaci rést kihasználva az ügyfeleket megvezetve eladják magukat weboldal készítőnek online marketingesnek, közben meg programozni nem tud, és az online marketing alapjaihoz sem ért.


Megpróbálunk a legtöbb szakmai fórumon részt venni, és hasonló dolgokkal találkozunk. Gondoltam segítségére leszek SEO tanácsadással pár mondatban, de itt jött a fekete leves. A linket megnyitva döbbenten láttuk, hogy akinek segítségére szeretnénk lenni az egy weblapkészítő cég.

Weboldal klszítők


 
A honlapon ott az első mondat „Professzionális weboldal készítés”.

Mitől professzionális?

A megrendelő kap egy ingyenes WordPress CMS-t jobb esetben egy fizetős sablont. Az már most borítékolható, hogy ez az elkészített oldal, sehol nem lesz a találati listán, és hiába fizetett a megrendelő csak 60 – 120 ezer Ft-ot a weboldalért, majd a SEO szakértő (ha egyáltalán az) lefölözi.


Több parázs vitába is belekeveredtünk már hasonló cégekkel, és az érvelés mindig az volt, hogy a kettő külön szakma!


Hát kíváncsi lennék arra a kőművesre, aki elkezdne mindenféle biztonsági alapozás nélkül futóhomokra építeni egy házat, mert a geológia egy másik szakma. A ház meglesz, szép lesz, csak elbontható az egész!


A keresőoptimalizálás és a weboldalkészítés 5 éve is elválaszthatatlan volt, nem hogy mostanság.


A weboldal készítő cégnek tisztában kell lennie azzal, ha azt a bizonyos szöveges tartalmat képi elemként helyezi el, akkor az nem lesz olvasható információ a keresőrobot számára, vagy ne zsúfolja tele a sablont javascripttel, mert a betöltődési idő növelésével veszítünk a rangsoroláson, vagy úgy állítsa be a szervert, hogy már a webcím beírásánál ne jöjjön létre duplikáció. El sem hinnéd, hogy SEO munkánk során az esetek túlnyomó többségében a duplikációt kell javítani, pedig ez alap lenne a kezelése egy site elkészítésénél! Sebaj, a SEO szakembernek egy plusz munkaóra, amit fizetsz.

Minimum, a technikai SEO minden részletével tisztába kell lennie, egy weboldal készítőnek, hogy esetleg, marketingre, és további keresőoptimalizálásra kerülne sor, akkor ne kelljen már azt a weboldalt teljesen ellőről újra elkészíteni! Mert érdemes tisztában lenni azzal, hogy átlagosan az átprogramozás óradíja magasabb, mint egy új, rugalmasabb CMS létrehozása.

Kit fog anyagi veszteség érni a honlapkészítő tudáshiánya miatt?
Hát persze, hogy az ügyfelet.

Honlapkészítő szakember

Meg kell érteni cégvezetőként és weboldal tulajdonosként, hogy nem elég egy honlapot létrehozni, azon elhelyezni egy-két tartalmat és máris jönnek a látogatók, mert az biztosan bevétel termelő lesz.

Ez a felfogás már a nagyon régmúlt.

A magyarországi piac kicsi, és az évek alatt az interneten elhelyezett vállalkozói weboldalak száma, azaz a te konkurenciád is csak nőtt!

Ennek a zsúfoltságnak az lett az eredménye, hogy adott keresésekre egyes oldalak előre, míg a többség hátra sorolóik a találati listán. Új szereplőként pedig hónapok, évek telhetnek el úgy, hogy a keresőrendszerekben, nem található meg a weboldal. Ezért nagyon fontos megfontolni, hogy kit választunk a honlap elkészítésére és ne minden esetben az ár legyen a döntő. Mert lehet, hogy olcsó lesz az oldal, de bevételt nem biztos, hogy fog termelni.

 

SEO szakember

Sajnos SEO szakembert is egyre nehezebb feladat találni. Ez a szakma is mint minden más felhígult.


A cikk megírásáig körülbelül 30 olyan konkurens céget tudnék felsorolni, aki ért is ehhez a szakmához. A maradék 3500 tudása a nullával egyenértékű. El tud szöszmötölni a számokkal, de eredménye nem lesz.

Akik a keresőoptimalizálásból élnek pontosan tudják, hogy napi szinten kell tanulni ezt a szakmát, és rengeteg járulékos költséggel rendelkezik.


A jó SEO szakember együtt dolgozik az ügyféllel. A kutatások eredményét együtt kiértékelik, és kijelölnek egy irányt, amelybe fejlődnie kell a weboldalnak. Mi úgy dolgozunk együtt az ügyféllel, hogy közben megtanítjuk rá, mik az alap követelmények, mit mikor tegyen és hogyan.

Ez nem azt jelenti, hogy ettől a megrendelőtől 1-2 hónapon belül nem lesz munka, hanem pont ellenkezőleg.


A folyamatos együttműködés, az eredmények láthatósága, több bevételt eredményez az ügyfélnek, aki másfajta SEO elemeket is tud alkalmazni a weboldalán.

SEO szakember

Kereőoptimalizálás ár

Miután kimegy az árajánlatunk, sok esetben kapjuk vissza a választ, hogy máshol olcsóbban vállalják.


Az lehet, de kérdés az is mivel dolgoznak azok a szakemberek.

 

A SEO-hoz eszközök kellenek, és az eszközök használata nem olcsó.

A teljeség igénye nélkül nézzünk pár árat

  • Majestic legolcsóbb verzió 16.000 Ft/hó
  • Semrush 60.000 Ft/hó
  • SEO PowerSuite 300.000 Ft/év
  • Screaming Frog 60.000 Ft/év

Ha csak alap szinten műveljük ezt a szakmát, havonta 106.000 Ft megy el csak az eszközökre, és ez még a felszín, ennél jóval magasabb a havi költség amiket a szoftverek jelentenek, és még mindig nincs belekalkulálva az irodabérlet, az internet, a cég fenntartási költsége.

SEO szoftver ár


Ebből már látszódnia kellene, hogy miért kerül egy Mini SEO audit 54.000 Ft-ba, vagy egy havidíjas keresőoptimalizálás 50 – 150.000 Ft-ba. Ahhoz, hogy eredményt lehessen elérni szükség van a fizetős eszközökre, viszont ha havi 5-10 ezer Ft-ért vállalna valaki SEO munkát, egyenlő lenne az anyagi öngyilkossággal.


Felmerülhet a kérdés, hogy ha megveszed az elemző szoftvereket, akkor többé nincs szükséged SEO szakemberre?

A válasz NEM, a magyarázata pedig egyszerű: azért mert van egy vízmérték a lakásban, attól nem válsz kőművessé. A szoftverek áltat biztosított adatok felhasználásával készítünk el egy olyan elemzést, vagy egy olyan egyedi SEO stratégiát amivel emelhető a látogatószám.

Mennyit ér meg neked a keresőoptimalizálás?

 

Ha mindenképpen pénzbeni értéket akarsz adni a SEO szakértő munkájanak, akkor a legegyszerűbb, ha indítasz egy Google Ads kampányt, és lássuk az Analytics-ben milyen eredményt mutat.

Google Analytics adatok mérése
Google Analytics adatok mérése


 
A Google Analytics statisztikán jól látszik, hogy a weboldal forgalma egyenlő a nullával, de amikor a Google Ads hirdetés működik, megugrik a látogatottság.

Google Ads statisztika
Google Ads statisztika

 

A Google Ads statisztikából pedig az látszik, hogy a 23 nap alatt 859 kattintást hozott, ami napi átlagosan 37 db kattintást jelent.


Ezért a napi 37db kattintásért 5.347 Ft-ot fizetett naponta, és ez a vizsgált 23 napban 123.000 Ft-ot jelet.


A keresőoptimalizálás eredményei, az Asd hirdetésekkel ellentétben minden hónapban realizálhatók, míg a hirdetésből jövő látogatók csak addig jönnek amíg fizetsz.

A fenti Ads hirdetésből kiindulva láthatjuk, hogy az átlag kulcsszó ára 143 Ft volt.
Ha a SEO szakember, napi 37 látogatóval tudja megemelni a hirdetés nélküli forgalmat, az napi szinten 5.291 Ft mínuszt jelet, ami éves szinten 1.931.215 Ft.

Ebben a példában a weboldal értéke a látogatószámok alapján 1.931.215 Ft lett, ugyanis ennyit kellene elköltened, ha optimalizálás nélkül szeretnél mindössze 37 látogatót naponta.

 

Milyen eredményei lehetnek bevétel szempontból a SEO-nak?

 

SEO sakértő eredményessége

Erre már kitértünk egy nagyobb lélegzetvételű írással, ami a keresőoptimalizálás menüpontban olvasható. A cikkben a helyezés alapú bevételeket mutatjuk be neked. Most egy másik perspektívából mutatjuk be a bevételeket, látogatói alapon.

Ugyanis a keresőoptimalizálás nem csak a fókusz kulcsszavaid jó helyezéséről szól, hanem az organikus forgalom növekedéséről.


Az ügyfelek minden esetben azt szeretnék, hogy egy fix összegért, egy adott eredményt érjen el a SEO szakember. De tudni kell, hogy ez soha nincs így!


Egy SEO eredményesség rengeteg tényezős, és sokszor a szakértő hatáskörén kívül áll

  • Aprócskának tűnhet, de függ a webszerver minőségétől
  • a Google algoritmus frissítéseitől
  • a konkurenciák SEO munkájától, és marketingjétől
  • a weboldal szöveges tartalmától, és minőségétől
  • a CMS rendszertől
  • az ügyfél hozzáállásától
  • az ügyfél által biztosított anyagok minőségétől
  • stb...

Csak ennek a pár példának a függvényében is a SEO szakember eredményessége nagy mértékben függ.


Az ügyfélnek több kimenetellel kell terveznie, és százalékos megtérüléskében kell gondolkoznia. Olyan kimenetel nincs, hogy egy SEO szakértő dolgozik a weboldalon és nincs semmi eredménye.

 

Lássunk három lehetőséget a SEO szakértő munkájára

A weboldal alaphelyzetben naponta átlag 100 megtekintést ér el.
Ebből származik havi 1 millió Ft bevétel, ebből a nyereség 200.000 Ft.

1.

Ha a SEO szakember 100%-kal növeli az organikus forgalmat, azaz 200 látogatóra. A konverzió nem egyenes arányosságba nő a látogatói számmal, így vegyünk egy átlag 20%-os gyengülést.


Ebben a formában keletkezik plusz 800 ezer Ft bevétel, havi 160 ezer Ft plusz nyereség.
Ebben az eshetőségben 360.000 Ft-ra emelkedik a teljes nyereség!

2.

Vizsgáljunk meg egy felezést, tehát csak 50%-kal növeli az organikus forgalmat.
A konverzió ebben az esetben jelentősen gyengébb, de egy 25%-os a növekedést vegyünk alapul, ebben az esetben 250 ezer Ft bevétel növekménnyel számolhatunk, havi 50 ezer Ft plusz nyereséggel. Tehát összesen 250.000 Ft-ra emelkedik a teljes nyereség.

3.

Nézzünk egy nagyon rossz felállást. A forgalom növekedés csak 10% A konverzió szinten maradt, itt is 10%-os a növekedés. Ez havi 100.000 Ft extra bevételt jelet és 20 ezer Ft nyereség növekményt.

 

Összefoglaló

Ebben a bejegyzésben rengeteg mindent érintettünk, ami fontos információt ad a bevételi lehetőségekről, a SEO szakértőkről, az árazásuk összetételéről, és arról milyen bevételekre számíthatsz. Azt szerettem volna láttatni, hogy hatalmas mértékben megnövekedett a konkurencia száma az online térben, és a konkurenciából nagyon is sokan megértették azt, hogy SEO nélkül nem megy.

Minél több vállalkozás fogad SEO szakembert, annál nehezebb lesz előre kerülni a már meglévő zsúfolt piacon. Hidd el nem olyan egyszerű dolog egy SEO szakértőt találni, mert a mi szakmánk is erősen felhígult, és biztos vagyok abban, hogy ez a cikk is felháborodást vált ki, szakmai berkekben. Tisztában kell lenned vele, hogy egy normális SEO-s céget nem lehet fillérekért találni.

Ami a legfontosabb, a keresőoptimalizálás ára nem fog csökkeni. Ha mostanában nem lépsz ezen a téren, csak magasabb árakkal fogsz találkozni. Minél több piaci szereplő csatlakozik az online térbe, annál nehezebb feladat a keresőoptimalizálás. Többet kell képeznünk magunkat, egyre több szoftvert kell használni (az eszközök ára is folyamatosan emelkedik), és egyre több, és hosszabb munkát jelent egy-egy projekt lebonyolítása.

 

avatar

Jakab Zsolt

Marketing és SEO tanácsadó

Jakab Zsolt vagyok a HW Online Online Marketing Tanácsadó társalapítója. 2005 óta foglalkozom Online Marketinggel és keresőoptimalizálással. Az évek során több mint 300 KKV marketing tevékenységében vettem részt. Munkánk során egyre jobban körvonalazódott bennünk, hogy a vállalkozások számára nem elég egy ingyenesen letölthető weboldalrendszer, ezért 2009-ben saját fejlesztésű CMS rendszert készítettünk, és a mai napig folyamatosan fejlesztjük, hogy a kornak legmegfelelőbb technikai és keresőoptimalizálási fejlesztéseket kapja. Szenvedélyem és hobbim is a keresőoptimalizálás, ezért napi szinten foglalkozom és képzem magam a témában. Speciális szakterületeim a technikai SEO, SEO Audit, és a webergonómia. Nincs jobb visszajelzés mint a megelégedett ügyfél, ezért a szlogenünk is az, hogy Az Ön sikere a mi sikerünk is... Hozz te is egy jó döntést, és tartozz megelégedett ügyfeleink közé!