Mennyit bevételt tud termelni egy SEO szakértő?

Lassan kezdik megérteni a vállalkozások, hogy online jelenlét nélkül, a bevételük nem növelhető.
Azok a vállalkozások, akik eddig nem vágtak bele, az online jelenlétbe hatalmas hibát követtek el, mert szép lassan a magyarországi internetes piac is betelt! Ahhoz, hogy előrébb léphess érdemes alkalmaznod egy keresőoptimalizálás szakértőt. De mennyibe is kerül ez neked, és milyen bevételt tud termelni?
 

SEO Auditra lenne szükséged?

Mini SEO auditban videós formában felmérjük weboldalad, feltárjuk a hibákat és megoldási javaslatokat adunk. Az Audit segítségével önállóan is ki tudod javítani a hibákat, vagy a javításokra külön árajánlatot készítünk el.
Hívj most +36 70 325 6986

Ahogy a tapasztalatok mutatják, a frissen létrehozott weboldalak 5-8 év lemaradásban vannak, mert abban a tévhitben élnek, hogy elég készíttetni egy weboldalt minél olcsóbban, és máris megtett mindent azért, hogy egy 909 milliárd forintos piac tortájából kivágja a saját szeletét!

Az alábbi táblázatban tökéletesen láthatod, hogy nőttek a kulcsszavakra való találatok száma 6 év alatt! A találatok számának növekedése a piaci szereplők növekedését is tökéletesen jellemzi.

 

Kulcsszó 2015-ös találatok 2019-es találatok 2021-es találatok
redőny szerelés 107 000 407 000 753 000
duguláselhárítás 244 000 924 000 942 000
kávézó 3 700 000 10 500 000 11 700 000
húsbolt 50 000 306 000 1 060 000
irodaszer 610 000 1 060 000 2 290 000

 

Hogy hatott ki ez a változás az online kereskedelemre?

 

2015-ben az online vásárlók száma meghaladja a 2,3 millió főt.
2019 elején számuk kb. 3,2 millió fő.
2020-ban ez már 3,38 millió fő.
2015-ben 230 milliárd Ft volt az online kiskereskedelmi forgalom.
2018 év végére mintegy 425 milliárd forintos online forgalom mellett, a magyar vásárlók
2018-ban 38 millió rendelést adtak le belföldi e-kereskedőknek, ami 13%-os növekedés 2017-hez képest.
2020-ban a belföldi online kiskereskedelmi forgalom 2019-hez képest 45%-os rekord bővülést követően, 909 milliárd forintos forgalmat bonyolított 52.5 millió megrendelés mellett, ami az előző évhez képest is 45%-os emelkedés.

 

Itt sokan mondhatnátok, hogy a 2020-as évben figyelembe kellene venni a koronavírus járványt is, mivel a bezártság nagyobb online megrendeléseket jelentett.

Ez valóban így van, viszont az is érdemes figyelembe venni, hogy a Covid járvány arra is megtanította az embereket, hogy az online az térben is el tudják intézni az ügyeiket, mindent meg tudnak rendelni, oktatásokban tudnak részt venni, stb. ezért 2021-ben is növekvő az online kereskedelem szárnyalása. Ha további részletek is érdekelnek a gkidigital.hu oldalán részletesebb felmérési eredményeket is olvashatsz.


A számokból is láthatod, hogy a kicsi magyarországi piacban, ahol 9.7 millió ember él mekkora potenciál van.


Sokszor halljuk a hírekben, hogy Magyarország informatikailag és az online világban való eligazodásban elmaradt, pedig ennek az ellenkezőjét mutatják a számok 9.7 millió emberből, amiből minden korosztály megtalálható. 3.38 millió ember vásárol az interneten.

 

Itt kanyarodjunk is vissza a 909 milliárd Ft-os tortára, amiből a lehető legnagyobb szeletet szeretnéd kivágni.

 

Első körben nem is a SEO szakemberekről írnék, hanem a weboldal készítésről, mert a weboldal az optimalizálás és a látogatottság növelés alapja. Ezért engedjétek meg nekem, hogy ezzel folytassam.

 

A weboldalkészítő kiválasztása

 

Közel 20 évnyi tapasztalattal rendelkezünk a weboldalkészítésben és SEO tanácsadásban.
Az ügyfelek hozzáállása a weboldalhoz alig változott. A többség még mindig azt hiszi, hogy teljesen mindegy milyen a honlap, ki készíti, csili-vili látványos legyen, mert az elég a sikerhez.


Az igény a weboldalra nőtt, ehhez a mi honlapkészítéses, online marketinges piacunk is nőtt viszont ezzel a bővüléssel a színvonal egyenes arányban csökkent.


Most már mindenki online marketinges, SEO specialista és profi weboldalkészítő, keresőoptimalizálás szakértő. Ennek a piacnak a rombolásában, bagatellizálásában nagy szerepet vállaltak az ingyenes CMS rendszerek.


Egy kis odafigyeléssel bárki készíthet magának egy weboldalt. Az élelmesebbek a piaci rést kihasználva az ügyfeleket megvezetve eladják magukat weboldal készítőnek online marketingesnek, közben meg programozni nem tud, és az online marketing alapjaihoz sem ért, a keresőoptimalizálásról nem is beszélve.


Megpróbálunk a legtöbb szakmai fórumon részt venni, és hasonló dolgokkal találkozunk mint amit az alábbi képen is látható. Gondoltam segítségére leszek SEO tanácsadással pár mondatban, de itt jött a fekete leves. A linket megnyitva döbbenten láttuk, hogy akinek segítségére szeretnénk lenni az egy weblapkészítő cég.

Weboldal klszítők
A honlapon ott az első mondat
Professzionális weboldal készítés.

 

 

Mitől professzionális?

A megrendelő kap egy ingyenes WordPress CMS-t jobb esetben egy fizetős sablont. Az már most borítékolható, hogy ez az elkészített oldal, sehol nem lesz a találati listán, és hiába fizetett a megrendelő csak 60 - 120 ezer Ft-ot a weboldalért, majd a SEO ügynökség (ha egyáltalán az) lefölözi.

Több parázs vitába is belekeveredtünk már hasonló cégekkel, és az érvelés mindig az volt, hogy a kettő külön szakma!

Hát kíváncsi lennék arra a kőművesre, aki elkezdne mindenféle biztonsági alapozás nélkül futóhomokra építeni egy házat, mert a geológia egy másik szakma. A ház meglesz, szép lesz, csak elbontható az egész!

A keresőoptimalizálás és a weboldalkészítés évekkel ezelőtt is elválaszthatatlan volt, nem hogy mostanság.

Ne értsen félre senki. Nem a WordPress-t szapulom, mert alapjában véve egy nagyon jó CMS rendszer, de ahhoz, hogy SEO-ban is teljesíteni tudjon, bővebb szakmai tapasztalat kell hozzá. Nem is beszélve arról, hogy az ügyfelet is el kell indítani egy úton, hogy viszonylag tartsa magát az alap keresőoptimalizálási kritériumokhoz.

A weboldal készítő cégnek tisztában kell lennie azzal, ha azt a bizonyos szöveges tartalmat képi elemként helyez el, akkor az nem lesz olvasható információ a keresőrobot számára, vagy ne zsúfolja tele a sablont javascripttel, mert a betöltődési idő növelésével veszítünk a rangsoroláson, vagy úgy állítsa be a szervert, hogy már a webcím beírásánál ne jöjjön létre duplikáció. El sem hinnéd, hogy SEO munkánk során az esetek túlnyomó többségében a duplikációt kell javítani, pedig ez alap lenne a kezelése egy site elkészítésénél! Sebaj, a SEO ügynökségeknek egy plusz munkaóra, amit fizetsz.

Minimum, a technikai SEO minden részletével tisztába kell lennie, egy weboldal készítőnek, hogy esetleg, marketingre, és további keresőoptimalizálásra kerülne sor, akkor ne kelljen már azt a weboldalt teljesen ellőről újra elkészíteni! Mert érdemes tisztában lenni azzal, hogy átlagosan az átprogramozás óradíja magasabb, mint egy új, rugalmasabb CMS létrehozása.

Kit fog anyagi veszteség érni a honlapkészítő tudáshiánya miatt?
Hát persze, hogy az ügyfelet.

Honlapkészítő szakember

Meg kell érteni cégvezetőként és weboldal tulajdonosként, hogy nem elég egy honlapot létrehozni, azon elhelyezni egy-két tartalmat és máris jönnek a látogatók, mert az biztosan bevétel termelő lesz.

Ez a felfogás már a nagyon régmúlt.

A magyarországi piac kicsi, és az évek alatt az interneten elhelyezett vállalkozói weboldalak száma, azaz a te konkurenciád is csak nőtt!

Ennek a zsúfoltságnak az lett az eredménye, hogy adott keresésekre egyes oldalak előre, míg a többség hátra sorolóik a találati listán. Új szereplőként pedig hónapok, évek telhetnek el úgy, hogy a keresőrendszerekben, nem található meg a weboldal. Ezért nagyon fontos megfontolni, hogy kit választunk a honlap elkészítésére és ne minden esetben az ár legyen a döntő. Mert lehet, hogy olcsó lesz az oldal, de bevételt nem biztos, hogy fog termelni.

 

SEO szakember, SEO tanácsadó

 

Sajnos SEO szakembert is egyre nehezebb feladat találni. Ez a szakma is mint minden más felhígult. A cikk megírásáig körülbelül 30 olyan konkurens céget tudnék felsorolni, aki ért is ehhez a szakmához. A maradék 3500 tudása a nullával egyenértékű. El tud szöszmötölni a számokkal, de eredménye nem lesz.

Akik a keresőoptimalizálásból élnek pontosan tudják, hogy napi szinten kell tanulni ezt a szakmát, és rengeteg járulékos költséggel jár.

A jó SEO céggel együtt dolgozik az ügyféllel. A kutatások eredményét együtt kiértékelik, és kijelölnek egy irányt, amelybe fejlődnie kell a weboldalnak. Mi úgy dolgozunk együtt az ügyféllel, hogy közben megtanítjuk rá, mik az alap követelmények, mit mikor tegyen és hogyan.

Ez nem azt jelenti, hogy ettől a megrendelőtől 1-2 hónapon belül nem lesz munka, hanem pont ellenkezőleg. A folyamatos együttműködés, az eredmények láthatósága, több bevételt eredményez az ügyfélnek, aki másfajta SEO elemeket is tud alkalmazni a weboldalán.

SEO szakember

 

 

A kereőoptimalizálás ára,
avagy mennyibe kerül egy SEO szakértő

 

 

Miután kimegy az árajánlatunk, sok esetben kapjuk vissza a választ, hogy máshol olcsóbban vállalják.

Az lehet, de kérdés az is mivel dolgoznak azok a SEO szakértők és milyen tudás áll mögöttük.

 

Fontos tudni: a SEO szakember egy BEFEKTETÉS! Befektetéseinktől joggal várható el, hogy megtérüljenek és hasznot termeljenek, de ez nem hullik az ölünkbe. A keresőoptimalizálás szakértő egy jó befektetés, mert olyan bevételt tud neked generálni, amiért nem kell rendszeresen napi, heti vagy havi szinten fizetned. A SEO egy hosszútávú stabil látogatottságot tud jelenit, ami hosszútávú stabil bevételt is képez.

 

 

A befektetés és a bevétel között az a nagy különbség, hogy az előbbit mindenki sajnálja, az utóbbit pedig mindenki irigyli.

 

 

A keresőoptimalizálás eredményességéhez eszközök kellenek. Maradva a kőműves példánál, az ő munkája sem sokat ér, ha csak a puszta kezére kell hagyatkoznia, és nincsenek eszközei a tökéletes munka elvégzéséhez. A SEO szakembernek is eszközökre van szüksége ahhoz, hogy számodra a legmegfelelőbb elemzést biztosítsa, és ezek nem olcsók. Csak és kizárólag a nemzetközi piacon beszerezhetők.

A teljesség igénye nélkül nézzünk pár SEO eszköz árat, amit egy keresőoptimalizálás szakértő használ a munkája során:

  • Majestic  27.000 Ft/hó
  • Semrush 66.000 Ft/hó
  • SEO PowerSuite 300.000 Ft/év
  • Screaming Frog 60.000 Ft/év

Ha csak alap szinten műveljük ezt a szakmát, havonta 123.000 Ft megy el csak az eszközökre, és ez még a felszín, ennél jóval magasabb a havi költség amiket a szoftverek jelentenek, és még mindig nincs belekalkulálva a szakember fizetése, irodabérlet, internet, a cég fenntartási költsége.

SEO szoftver ár

Ebből már látszódnia kellene, hogy miért kerül egy Mini SEO audit 54.000 Ft-ba, vagy egy havidíjas keresőoptimalizálás 50 – 150.000 Ft-ba. Ahhoz, hogy eredményt lehessen elérni szükség van a fizetős eszközökre, viszont ha havi 5-10 ezer Ft-ért vállalna  SEO cégek munkát, egyenlő lenne az anyagi öngyilkossággal.

Felmerülhet a kérdés, hogy ha megveszed az elemző szoftvereket, akkor többé nincs szükséged SEO szakemberre?

A válasz NEM, a magyarázata pedig egyszerű: azért mert van egy vízmérték a lakásban, attól nem válsz kőművessé. A szoftverek áltat biztosított adatok felhasználásával a SEO szakértők elkészítenek egy olyan elemzést, vagy egy olyan egyedi SEO stratégiát amivel emelhető a látogatószám.

A SEO szakember nem egy kiadás, hanem befektetés. Most, hogy kb. megtudtad az árakat, gondolom kíváncsi lennél

Mennyit ér meg neked a keresőoptimalizálás?
Milyen bevételt tud termelni a SEO?
Szükséged van egy számadatra, hogy tudj a keresőoptimalizálásban gondolkodni?

 

Ha mindenképpen pénzbeni értéket akarsz adni a SEO specialista munkájának, akkor a legegyszerűbb, ha indítasz egy Google Ads kampányt, és lássuk az Analytics-ben milyen eredményt mutat.

Google Analytics adatok mérése
Google Analytics adatok mérése

 

A Google Analytics statisztikán jól látszik, hogy a weboldal forgalma egyenlő a nullával, de amikor a Google Ads hirdetés működik, megugrik a látogatottság.

Google Ads statisztika
Google Ads statisztika

 

A Google Ads statisztikából pedig az látszik, hogy a 23 nap alatt 859 kattintást hozott, ami napi átlagosan 37 db kattintást jelent.

Ezért a napi 37db kattintásért 5.347 Ft-ot fizetett naponta, és ez a vizsgált 23 napban 123.000 Ft-ot jelet.

A keresőoptimalizálás eredményei, az Asd hirdetésekkel ellentétben minden hónapban realizálhatók, míg a hirdetésből jövő látogatók csak addig jönnek amíg fizetsz.

 

A fenti Ads hirdetésből kiindulva láthatod, hogy az átlag kulcsszó ára 143 Ft volt.
Ha a SEO szakember, napi 37 látogatóval tudja megemelni a hirdetés nélküli forgalmat, az napi szinten 5.291 Ft mínuszt jelet, ami éves szinten 1.931.215 Ft.

Ebben a példában a weboldal értéke a látogatószámok alapján 1.931.215 Ft lett, ugyanis ennyit kellene elköltened, ha optimalizálás nélkül szeretnél mindössze 37 látogatót naponta.

 

 

Bevétel szempontból milyen eredményei lehetnek a SEO-nak?

 

SEO sakértő eredményessége

Erre már kitértünk egy nagyobb lélegzetvételű írással, ami a keresőoptimalizálás menüpontban olvasható. A cikkben a helyezés alapú bevételeket mutatjuk be neked. Most egy másik perspektívából mutatjuk be a bevételeket, látogatói alapon.

Ugyanis a keresőoptimalizálás nem csak a fókusz kulcsszavaid jó helyezéséről szól, hanem az organikus forgalom növekedéséről.

Az ügyfelek minden esetben azt szeretnék, hogy egy fix összegért, egy adott eredményt érjen el a SEO szakember. De tudni kell, hogy ez soha nincs így!

Egy SEO eredményesség rengeteg tényezős, és sokszor a szakértő hatáskörén kívül áll

  • Aprócskának tűnhet, de függ a webszerver minőségétől
  • a Google algoritmus frissítéseitől
  • a konkurenciák SEO munkájától, és marketingjétől
  • a weboldal szöveges tartalmától, és minőségétől
  • a CMS rendszertől
  • az ügyfél hozzáállásától
  • az ügyfél által biztosított anyagok minőségétől
  • stb...

Csak ennek a pár példának a függvényében is a SEO szakember eredményessége nagy mértékben függ.


Az ügyfélnek több kimenetellel kell terveznie, és százalékos megtérüléskében kell gondolkoznia. Olyan kimenetel nincs, hogy egy SEO szakértő dolgozik a weboldalon és nincs semmi eredménye.

 

Lássunk három lehetőséget a SEO specialista munkájára és annak eredményessége

 

Példánkban a weboldal alaphelyzetben naponta átlag 100 megtekintést ér el.
Ebből származik havi 1 millió Ft bevétel, amiből a nyereség 200.000 Ft.

 

01 100%-os forfalom növelés

 

Ha a SEO szakember 100%-kal növeli az organikus forgalmat, azaz 200 látogatóra. A konverzió nem egyenes arányosságba nő a látogatói számmal, így vegyünk egy átlag 20%-os gyengülést.

Ebben a formában keletkezik plusz 800 ezer Ft bevétel, havi 160 ezer Ft plusz nyereség, így 360.000 Ft-ra emelkedik a teljes nyereség!

 

02 50%-os forfalom növelés

 

Vizsgáljunk meg egy felezést, tehát csak 50%-kal növeli az organikus forgalmat.
A konverzió ebben az esetben jelentősen gyengébb, de egy 25%-os a növekedést vegyünk alapul. Ebben az esetben 250 ezer Ft bevétel növekménnyel számolhatunk, havi 50 ezer Ft plusz nyereséggel. Tehát összesen 250.000 Ft-ra emelkedik a teljes nyereség.

 

03 10%-os forfalom növelés

 

Nézzünk egy nagyon rossz felállást. A forgalom növekedés csak 10% A konverzió szinten maradt, itt is 10%-os a növekedés. Ez havi 100.000 Ft extra bevételt jelet és 20 ezer Ft nyereség növekményt.

 

Ismételten fontos felhívnom a figyelmed, hogy nem fizetett hirdetésről beszélünk. A keresőoptimalizáló szakember munkájának köszönhetően, a látogatottsági növekményed folyamatosan kapod.

 

 

Rövid SEO esetbemutatás

Ne maradjatok élő példa nélkül, két képen röviden bemutatok nektek egy SEO eredményt egy általunk keresőoptimalizált webárúháznak a statisztikáit.
Két vonaldiagrammon szeretném ábrázolni a látogatottság és a bevétel alakulását, ha egy SEO szakember dolgozik az oldalon.
A SEO eredményességét, nem napokban mérjük. Vannak olyan esetek amikor pár nap, hét alatt is lehet eredményeket elérni, de az esetek túlnyomó többségében hónapok telnek el, amikor diagrammokban, bevételben is elkezd megmutatkozni a látogatottság.

6 hónap SEO eredménye
Látogatottság változása 6 hónap alatt.

 

2020 novemberében mértük fel az oldalt, és kezdtük meg a munkát. Ahogy a diagrammon is látszik, a látogatottság egyenlő volt a nullával. Az első nagy javítási sorozatok 2021 januárig tartottak. A második ütemet 2021 márciusában kezdtük el. A napi 5-10 látogatóról, ezres nagyságrendekre rúg a weboldal.

SEO hatására a webáruház bevételei drasztikusan növekednek
Bevételek alakulása a SEO hatására

Az Analytics mérések sem voltak megfelelőek. Rendbe tettük az analytics fiókot, és elkezdtük mérni a konverziókat a bevételeket is. Az első mérésünk márciusban történt meg. 2020-ban a weboldalon forgalmazott bevételek tízezres nagyságrendben voltak mérhetők. Január és március között 500.000 - 1.000.000 Ft között mozgott. Májusra drasztikus növekedésbe kezdett a bevétel ami  elérte a 3,7 milliót. Június 16-án már túllépte az előző hónap bevételének a felét, ami azt jelenti, hogy a webáruház forgalma túllép a 4.000.000 Ft-ot.


Lefordítom neked kiadási szempontból is, mert a nagy kérdés az, hogy a SEO szakember mennyi bevételt tud termelni, és nem utolsó sorban mennyi kiadástól menthet meg.

Ebben a konkrét fenti esetben is indítottunk egy Google Ads hirdetést, hogy lássuk a hirdetésre fordított kulcsszavas összegeket. Az átlag kattintási költség 85 Ft volt.

Az első ütemben a szinte nulláról napi átlag 600-ra emeltük a látogatottságot. Ez azt jelenti, hogy ugyan ezért a forgalomért fizetett hirdetésben napi 51.000 Ft-ot kellett volna fizetnie, ami havi szinten, ha csak 20 nappal számolunk 1.020.000 Ft kiadás.

A második ütemben átlag napi 1300 látogatóra emeltük az oldal látogatóinak a számát. Ha ezt hirdetésben mérjük, akkor napi 110.500 Ft-ot kellett volna fizetnie ez havi szinten 20 nappal számolva 2.210.000 Ft kiadást jelent.

 

 

Összefoglaló

 

Ebben a bejegyzésben rengeteg mindent érintettünk, ami fontos információt ad a bevételi lehetőségekről, a keresőoptimalizálás specialistákról, az árazásuk összetételéről, és arról milyen bevételekre számíthatsz. Azt szerettem volna láttatni, hogy hatalmas mértékben megnövekedett a te konkurenciáid száma is az online térben, és a konkurenciából nagyon is sokan megértették azt, hogy SEO nélkül nem megy. A vállalkozáson belül aki a weboldal koordinálásával foglalkozik, érdemes elvégeznije egy SEO tanfolyamot is, hogy tisztában legyen vele, hogy kell tovább építenie a weboldalt.

 

Minél több vállalkozás fogad SEO szakembert, annál nehezebb lesz előre kerülni a már meglévő zsúfolt piacon. Hidd el nem olyan egyszerű dolog egy SEO specialistát találni, mert a mi szakmánk is erősen felhígult, és biztos vagyok abban, hogy ez a cikk is felháborodást vált ki, szakmai berkekben. Tisztában kell lenned vele, hogy egy szakmailag felkészült SEO-s céget nem lehet fillérekért találni.

 

 

Ami a legfontosabb, a keresőoptimalizálás ára nem fog csökkenni. Ha nem lépsz ezen a téren, csak magasabb árakkal fogsz találkozni. Minél több piaci szereplő csatlakozik az online térbe, annál nehezebb feladat a keresőoptimalizálás. Többet kell képeznünk magunkat, egyre több szoftvert kell használni (az eszközök ára is folyamatosan emelkedik), és egyre több, és hosszabb munkát jelent egy-egy projekt lebonyolítása.
avatar

Jakab Zsolt

Seo szakértő - Google Ads szakértő - Online marketing

Jakab Zsolt vagyok a HW Online Online Marketing Tanácsadó társalapítója. 2005 óta foglalkozom Online Marketinggel ezen belül és keresőoptimalizálással és Google Ads hirdetés kampánymenedzsmentel. Az évek során több mint 300 KKV marketing tevékenységében vettem részt. Szenvedélyem és hobbim is a keresőoptimalizálás, ezért napi szinten foglalkozom és képzem magam a témában. Speciális szakterületeim a technikai SEO, SEO Audit, és a Google Ads hirdetések kezelése. Nincs jobb visszajelzés mint a megelégedett ügyfél, ezért a szlogenünk is az, hogy Az Ön sikere a mi sikerünk is... Hozz te is egy jó döntést, és tartozz megelégedett ügyfeleink közé!