Weboldal vs. Facebook: Melyikre építsd a marketinged?

„Van Facebook-oldalunk, minek nekünk weboldal?” – gyakran halljuk ezt a kérdést, főleg kisebb vállalkozásoktól. A közösségi média kétségkívül fontos eszköz, de egy dolog biztos: a Facebook nem a tiéd. Egyetlen algoritmusfrissítés, egy váratlan fiókzárolás vagy akár csak az elérések csökkenése is elég ahhoz, hogy az online jelenléted összeomoljon – ha kizárólag arra építesz. Ezzel szemben a saját weboldalad a te online otthonod.

Olyan, mint egy saját üzlethelyiség, amit te rendezel be, te irányítasz, és ami akkor is nyitva van, amikor te alszol. A marketingednek ez az alapja – minden más csak kiegészítő. Ebben a cikkben megmutatjuk, miért nem szabad felcserélni a szerepeket, és hogyan használhatod a weboldalt igazi marketinggépezetté.

2. A Facebook elérései egyre csökkennek

Ha egy vállalkozás 2015-ben posztolt valamit a Facebook-oldalára, jó eséllyel a követők többsége látta azt. Ma ez már nem így van. A Facebook szerves – vagyis nem fizetett – elérései az utóbbi években drasztikusan csökkentek.

Ez azt jelenti, hogy ha nem hirdetsz, a követőid jó része egyszerűen nem fogja látni, amit posztolsz. Hiába dolgozol értékes tartalommal, ha azt a rendszer elrejti. A megoldás? Fizetni kell, és nem is keveset – ahhoz, hogy elérd azt a közönséget, akit már egyszer megszereztél.

Ehhez képest egy saját weboldal másképp működik. Ott nincs algoritmus, ami visszafogja a megjelenést. Ha valaki rákeres egy problémára, a jól optimalizált tartalom megjelenik a Google-ben – és ez akár éveken keresztül is látogatókat hozhat, nulla hirdetési költséggel.

weboldal készítés Budapest

3. A keresőoptimalizálás a weboldalon történik, nem a Facebookon

Ha szeretnéd, hogy a potenciális ügyfelek rád találjanak a Google-ben, akkor szükséged van egy saját weboldalra. A Facebook-posztok nem erre valók. A keresőmotorok ritkán rangsorolják jól a közösségi bejegyzéseket, a tartalom gyorsan elvész a hírfolyamban, és nem épül be hosszú távon az online jelenlétedbe.

Egy jól megírt blogcikk viszont évekig képes látogatókat hozni. Keresőoptimalizálással bejuttathatod az oldalad a találati listák élére, és ezzel nemcsak több látogatót, hanem minőségi érdeklődőket is szerezhetsz – akik már konkrét problémára keresnek megoldást.

A SEO nem csupán technikai beállítás – ez egy stratégia. A saját weboldalad ad rá lehetőséget, hogy kulcsszavakra építs tartalmat, struktúrált adatokat használj, linkelj, és mérj. A Facebook ilyen kontrollt egyszerűen nem ad a kezedbe.

4. Az adat a tiéd – vagy nem

A weboldalad egyik legnagyobb előnye, hogy az adatok a te birtokodban vannak. Te látod, honnan jönnek a látogatók, mit csinálnak az oldalon, meddig maradnak, mire kattintanak. Használhatod a Google Analytics-et, a Search Console-t, vagy beépített statisztikákat – minden információ a rendelkezésedre áll a döntésekhez.

A Facebook ezzel szemben csak korlátozott betekintést ad. Nem tudod, ki látott egy bejegyzést, csak azt, hány embert ért el. Nem építhetsz remarketing listát szabadon, és ha egyszer megszűnik a fiókod – minden adatod elveszett.

Ha viszont van saját weboldalad, ott gyűjthetsz e-mail címeket, érdeklődéseket, regisztrációkat. Ezekből lehet valódi ügyfélkapcsolatot építeni. A weboldal tehát nemcsak marketingeszköz, hanem adatbázis is – méghozzá a sajátod.

Weboldal készítés Budapest

5. Skálázhatóság = csak weboldallal lehetséges

A Facebook egy kirakat. Szép, színes, gyors visszajelzést ad – de nem lehet rá komoly marketingrendszert építeni. Egy idő után elérsz egy plafont: nem tudsz automatizálni, nem tudsz értékesítési tölcsért építeni, és nem tudsz személyre szabott folyamatokat kialakítani.

Ehhez saját weboldalra van szükséged. Egy jól felépített honlap mögé rengeteg dolog csatlakoztatható: hírlevélküldő rendszer, ajánlatkérő űrlapok, CRM, időpontfoglalás, termékbemutató, letöltések, blogcikkek, chatbot… sorolhatnánk.

A weboldalad tud automatikusan dolgozni helyetted – 0-24-ben. Információt ad, gyűjt, értékesít, visszajelez. Ez az a fajta skálázhatóság, amit egyetlen közösségi platform sem képes nyújtani. A Facebook csak egy állomás, de a weboldalad az egész rendszer alapja.

6. Miben segít a jó weboldal a marketingedben?

A jó weboldal nem csak „jól néz ki” – stratégiai szerepe van az online marketingedben. Segít abban, hogy bizalmat építs, érdeklődőket szerezz, és végül ügyfeleket konvertálj. Nézzük, hogyan:

 Első benyomás

Amikor valaki rákeres a vállalkozásodra, az első benyomást a weboldalad alapján alkotja meg. Egy modern, gyors, mobilbarát weboldal hitelesebbé tesz, míg egy elavult oldal akár ügyfelek elvesztéséhez is vezethet.

 Konverzió

A weboldalad az a hely, ahol a látogatóból érdeklődő, majd vevő lesz. Itt tud kérdezni, ajánlatot kérni, terméket rendelni vagy feliratkozni. Ha jó a struktúra és világosak a CTA-k (call-to-action gombok), a látogatóból könnyen lesz ügyfél.

 Márkaépítés

A weboldalon mutatkozik meg igazán a céged arculata, stílusa, hangneme. Ez nemcsak esztétikai kérdés: érzelmi kötődést is épít a látogatóval, ami a hosszú távú márkahűség alapja lehet.

 SEO + remarketing

A weboldal optimalizálható keresőkre: így a Google-ből folyamatosan új látogatók érkeznek. Emellett lehetőséged van remarketing listák építésére, vagyis újra megcélozni azokat, akik már jártak az oldalon – akár Facebookon, akár Google Ads-ben.

Összefoglalva: a weboldalad az az eszköz, ami a marketingfolyamat minden pontján támogat – a figyelemfelkeltéstől az értékesítésig.

7. Összegzés: a weboldalad az alap – minden más csak eszköz

A Facebook és a közösségi média fontos része a marketingednek – de nem építheted rá az egész stratégiád. Ezek gyorsan változó, külső platformok, ahol sosem a tiéd az irányítás. Ha hosszú távú, megbízható és kiszámítható marketinget szeretnél, akkor a weboldaladnak kell a középpontban lennie.

Ez az a hely, ahol te szabod a játékszabályokat. Ahol építheted a márkád, mérheted az eredményeket, és konverziót tudsz elérni – akár hirdetésből, akár organikus forgalomból érkeznek az érdeklődők.

Ha még nincs valódi, üzletileg működő weboldalad, vagy csak egy elavult bemutatkozó oldalad van, érdemes ezen mielőbb változtatni.


 *
 *
 *
+36
 *
 *