Szinte már unalomig hallottuk, hogy manapság a legtöbb üzletágban az online jelenlét a siker kulcsa, mivel a legtöbb esetben webhely az első kapcsolatfelvételi pont az új és meglévő ügyfelek számára, amikor választ keresnek a kérdésekre a neten.
Tény és való, hogy bármily szép a weboldalad, ez még önmagában egy forint bevételt sem fog hozni. Az organikus keresőmotor-forgalom kulcsfontosságú vállalkozás növekedéséhez, a fizetett hirdetések, hosszú távon sosem annyira kifizetődők mint amikor a organikusan ingyenesen is juthatunk az ügyfelekhez.
Ezért a optimalizált, a keresőmotoroknak megfelelő weboldal kihagyhatatlan eleme a vállalkozások marketingjének. A keresőmotorok magasabb rangsorolása által több forgalom érkezik webhelyére, a nagyobb forgalomból pedig több bevételt termelő ügyfél lesz.
Azonban egy weboldalt nem elég csak egyszer jól létrehozni ahhoz, hogy a megfelelő eredményeket érjük el vele. A későbbiekben is minden egyes nap folyamatos munkát igényel, melyet végezhetünk magunk is, de bízhatjuk szakértőre, ügynökségre is a munkát.
A weboldal SEO igen összetett folyamat, a teljesség igénye nélkül, nagyvonalakban a következőkből áll.
Kulcsszókutatás
Bármilyen SEO tevékenység megkezdése előtt ki kell választani a témájához illeszkedő kulcsszavakat. A kulcsszavak pontos kiválasztása sok elemzést igényel.
Tartalomkészítés
Ha megvannak a megfelelő kulcsszavak, el kell készíteni a hozzájuk leginkább megfelelő tartalmakat. Az értékes tartalom nem csupán a keresőmotoroknak íródik, hanem a felhasználók igényeit elégíti ki. A potenciális témák felkutatása, a friss tartalom létrehozása különösen időigényes folyamat, de mégis az egyik legfontosabb eleme a SEO-nak.
Linkhálózat kiépítése
A jó minőségű tartalom sajnos még nem elég. A releváns témájú honlapokról való visszalinkelés jelentős hatással van a tartalom pozicionálására, így az értékes linkek megszerzése bármely weboldal sikerének kulcsa lehet.
Technikai SEO
A fenti módszerek csak akkor tudnak megfelelő eredményeket hozni, ha az alapok rendben vannak. Ezért a technikai SEO egy másik fontos tényező a kívánt pozíció megszerzésében. Ez magában foglalja az oldalak keresőbe való indexálását, a mobilra való optimalizálást, a betöltési sebesség javítását, a grafikai elemek optimalizálását és sok más, a weboldal technikai felépítéséhez kapcsolódó részletet.
Figyeljük az eredményeket
A helyezések rendszeres figyelése és elemzése a lehetséges hibák feltárására és javítása is a SEO folyamat része. Ehhez érdemes a megfelelelő programokat és alkalmazásokat használni.
Magad is SEOzzhatod a weboldaladat?
Mielőtt belevágnál, érdemes mérlegelni a következőket. Ha magunk végezzük weboldalunk SEO-ját, akkor egyrészt rendelkeznünk kell a megfelelő hozzáértéssel, ezen kívül az idővel is melyet a tudás megszerzésére fordítunk, és a későbbiekben erre munkára fordítunk. Az esetleges optimalizálási hibák javíthatóak ugyan, de megbosszulják magukat, tehát nem érdemes kockáztatni vagy félmunkát végezni ezen a téren.
Nem árt figyelme bevenni a tényt, hogy senki sem érthet mindenhez. Ha vállalkozóként az értékes idődet a SEO-val töltöd, akkor nem marad időd azt csinálni, amihez valóban értesz. Ezért bízd a SEO-t szakértőkre, akik pont ott avatkoznak be a folyamatokba, ahol szükséges. Az megtakarított időt érdemes lesz inkább arra fordítani, amihez valóban értesz.
Miért érdemes SEO szakértőre bízni oldaladat?
Még ha valamelyest jártas is vagy már a SEO-val kapcsolatban, az nem helyettesíti azon szakértők tudását, amelyeknek ez a terület a fő tevékenységük. A szakértő felméri a weboldal jelenlegi helyzetét, egy részletes audit keretében elemzi annak gyenge pontjait és személyre szabott javaslatot ad a hibák javítására és a lehetőségek kiaknázására. Jól tud működni egy szakértővel való szoros együttműködés is, amikor a javítandó részleteket a szakember tárja ugyan fel, de a javaslatok megvalósításban a weboldal tulajdonos is aktívan részt vesz.
A több éves tapasztalat és az átfogó ismeret birtokában olyan személyre szabott SEO terv születhet, mely oldaladat rövid időn belül sok potenciális ügyfélhez juttatja.
Akár magad végzed, akár szakértőhöz fordulsz fel kell rá készülni, hogy a SEO egy több lépésből álló véget nem érő, időigényes folyamat. Ugyanakkor számos üzletágban ez a módszer vezethet a legtöbb ügyfél megszerzéséhez leginkább költséghatékony módon.
A fenti blogbejegyzés a Selector Online Marketing Ügynökség SEO munkatársától származik.