Ingyen TV, ingyen hűtő, ingyen lakás, ingyen sör, örök élet plusz egy nap!
Hihetetlen, de a facebook népe ezekre nagyon jól rezonál és azonnal lecsap a visszautasíthatatlan ajánlatra.
A Facebookon mostanában megszaporodtak a következő szöveggel elhelyezett posztok kisebb módosításokkal, de a koncepció ugyan az. Elbújunk egy nagy márka mögé, majd felajánlunk valamit ingyen, ami kicsit esetleg karcos.
Több száz mini Coca-Cola hűtőszekrényünk van kissé megrongálódott raktárunkba szállítás közben. Minden hűtő még működik, de kisebb karcolások vagy karcolások lehetnek rajtuk. Ahelyett, hogy kidobnánk, arra gondolunk, hogy random embereknek adjuk oda, akik megosztják + lájkolják a következő 72 órában! 4 raklap Mini hűtőszekrény kapható és másnap lesz kiszállítás.
Igaz milyen vonzó ajánlat? Főleg akkor amikor TV-t kínáltak fel ingyen.
Az ingyenesség nagyon vonzó tud lenni és mikor meghallja az ember az akciós, olcsó, ingyen hívószavakat átkapcsol az agya valamiféle vákuumozott szalámivá, és ösztönlényként hajtja végre az utasításokat „likeolom és osztom”. Fel sem merül benne, hogy legalább az adatlapot megnézze, hogy valós-e a cég, hogy amit lát ordít róla, hogy egy baromság, és kigyulladjon a vészjelző lámpa a dinnyelében. Ehelyett az ismerőseit is megjelöli, hogy még nagyobb hülyét csináljon magából, hogy legyen egy ingyen hűtője.
Szinte biztos, hogy egy profitorientált társaság csak azért, mert kicsit karcos egy termék, ingyen odaadná, amit egyszer már kifizetett, és pont annak az egynek, akit kiválasztottak a sokaságból, sőt INGYEN el is postázzák. Még az is lehet, hogy a postás bácsi puszit is fog adni a homlokára, szeretete jeléül és mikor kinyitja a hűtőt, lesz benne egy zsák pénz, amit Bill Gates vagy Dwayne Johnson osztogatott a vagyonából, hogy egész életében ne kelljen soha dolgoznod.
A valóságban bemegyünk bármilyen üzletláncba, a rohadó banánt sem adják oda ingyen, maximum értékcsökkentetten. Az elektronikai áruházakban még a kiállított darabra sem kapsz kedvezményt.
De van egy nem is kicsi réteg, aki ezt elhiszi és teljesíteni minden kívánságukat. Likeolják az oldalt és őrült módjára elkezdik osztani.
Mielőtt azt hinnénk, hogy ezek az emberek talán a 8 általánost sem végezték el, ha megnézitek a felhasználói profilokat nagy számban találok gimnáziumot, főiskolát, egyetemet végzetteket is.
Komolyan, hova rakták a megosztók az eszüket?
Elgondolkodott vajon már a megosztó, amit utoljára ingyen kapott egy cégtől, az valóban ingyen volt és nem volt hátsó szándéka?
Annyira egyszerű lenne fényt deríteni rá, hogy ez átverés.
- Józan paraszti ész!
- Ne higgy a szemednek, nézd meg a profilt valójában kié, hivatalos cég-e.
- Nézd meg, hogy ezen az egy poszton kívül van-e még további bejegyzés az oldalon, látsz-e véleményeket.
Már megkaptam egyszer-kétszer, hogy miért fáj ez nekem, ha nem is kapnak semmit nem tudják meglopni, átverni.
Hogyan is verik át az embereket ezzel?
Több lehetőség is van, nem fogom kifejteni mindegyik módszert, de íme egy érdekesség:
Miért?
Mert az ostobának egyszerűbb eladni bármit, egyszerűbb kicsalni a hitelkártya adatot, vagy adatot lopni.
Facebook marketing három lépésben:
- Hozz létre egy oldalt.
- Tegyél fel hiteles nagy márkát logóként.
- Tegyél ki egy olyan posztot, amit csak a legostobábbja fog komolyan venni és hagyd, hogy ingyen népszerűsítsék.
Nagyon egyszerű, mivel valaki ezt az oldalt meglátogatta, célközönség lesz belőle. Egy olyan célközönség, akiket úgy neveznek el a hirdetési rendszerben, hogy facebook idióták (Bocs Radics Peti a szlogened lenyúlásáért).
Innentől kezdve, célzottan lehet hirdetéseket feladni. Legyen az hitelkártya csalás vagy csodakendő, vagy mindent megoldó lámpa polír, vagy a csodaragasztó!
Ők ezt ingyen megkapták és ezek után hatalmasat kaszálnak az adatokon!
Jó lenne, ha végre eljutnánk arra a szintre, hogy a facebook regisztrációhoz és használatához kötelező IQ teszt kell :) Na jó ez csak vicc.
Kérlek szépen benneteket, facebook népe, kicsit használjátok a fejeteket, nem csak sapka és napszemüveg tárolására jó!
Ui: Ha nem szeretnél ilyen hirdetéseket látni a facebook-on, akkor mikor nyiva van a facebook a böngésződben, nyomj a billentyűzeteden egy ALT és F4 billentyű kombinációt.