Miért lehet fontos neked a Facebook marketing és a Facebook hirdetés?

 

 

 

A válasz nagyon egyszerű, jól figyelj!

Magyarország lakossága kb. 9,9 millió, ebből a Facebook-on 6,75 regisztrált tag. A hirdetéskezelő adatai szerint 5,9 millió embert érhetünk el Facebook hirdetésekkel.

 

 

Tudtad? Demográfiai adatokban Facebook felhasználók 53%-a nő, 47%-a férfi. A legnépesebb korosztályban, a 25 és 34 év közöttieknél a férfi Facebook felhasználók többen vannak.

 


Ezek a számok, hatalmas lehetőségeket biztosítanak a cégeknek, koncentrált hirdetésekre. Közel 6 millió ember egy platformon...

Ha ezek a számok nem hozták meg a kedved, hogy kipróbáld a Facebook hirdetések adta lehetőségeket, még egy kis elérési adat.

Amiről eddig írtam neked csak a magyarországi viszonylat, vannak ugyanis külföldön élő magyarok és határon túli magyarok, akiknek nyelvterületi beállítása magyar. Ha kivesszük a magyarországi szűrőt és a nyelvterületet nézzük akkor a becslések szerint közel 7,1 millió embert érhetünk el.

Ez már beindította a fantáziádat?

Ha igen akkor kérj tőlünk most Facebook hirdetésre árajánlatot.

Érdekel a Facebook hirdetés, jelentkezem

Facebook marketing

 

 

Facebook hirdetés kezelés Budapest

 

Miért válasz minket Facebook hirdetés kezelésre?

 

 

Mikor van szükséged a Facebook hirdetésekre!

 

 Mert több éves facebook hirdetési tapasztalattal keresel céget
 Mert nem szeretnéd, hogy rajtad kísérletezgessék ki a Facebook hirdetéseket
 Mert szeretnéd, hogy határidőre kész legyen a Facebook hirdetésed
 Mert egy kreatív csapatra van szükséged
 Mert egy kézben akarod tudni a FB hirdetést és a grafikák elkészítését
 Mert nem akarod azt hallani, hogy „1 hét múlva”
 mert mérhető eredményeket szeretnél az esztelen FB hirdetési költés helyett

 

Tarts velem,
olvasd végig cikkünket, láthatod benne, hogy a facebook hirdetés elindítása mennyire komplex feladat. Biztos vagyok benne, hogy a helyes döntést fogod meghozni a Facebook hirdetéseidet kezelő cég kiválasztásában!

 

 

Megéri a facebook hirdetés?

 

Ezt a kérdést nagyon sokszor megkapjuk.

A válasz lehet igen, lehet nem.
Ha a célközönséged nagy része facebook felhasználó, a hétköznapi emberekhez akarsz szólni akkor mindenképpen érdemes befektetned a Facebook hirdetésbe!

Ha ki sem próbálod, soha nem is fogod megtudni! Az online hirdetések és így a Facebook hirdetések hatalmas előnye, hogy az eredményesség mérhető, akár összeg szerűen is. Ha konkrét terméket vagy szolgáltatást értékesítesz akkor azonnal megmondja a rendszer, hogy egy kampányon belül mennyit költöttél és mennyi bevételre tettél szert.

Facebook hirdetés megtérülés
Példában, 414.000 Ft költésből összesen 4.220.000 Ft bevétel keletkezett!

 

Ha szkeptikus vagy a facebook hirdetésekkel kapcsolatban

Feltűnt már, hogy beszélgettél valakivel egy termékről vagy, rákerestél valamilyen termékre a Google keresőjében, vagy csak böngésztél egy oldalt mert pl. pórszívót kerestél és a facebook-on azonnal szembe talátad magad a keresett termékekkel?
Miért van ez?
A facebook mindent követ, és úgynevezett potenciális célközönséggé váltál. Mivel a célközönségekeket professzionálisan lehet állítani a facebook on, így a hirdető pontosan téged talál meg a hirdetéseivel.

Ha nagyon nem bízol a facebook hirdetés sikerességében, de furdal a kíváncsiság, akkor érdemes a különböző facebook hirdetés típusok közül az úgynevezett remarketing hirdetést indítani. Ez azt jelenti, hogy csak azoknak a Facebook felhasználóknak jelenítjük meg a hirdetésed, akik, valamilyen formában már találkoztak veletek, például meglátogatták a weboldalad, vagy már vásárló volt, vagy kért árajánlatot stb. Ha a remarketing hirdetés megtérül, akkor már elgondolkozhatsz rajta, hogy új vásárlókat generáló hirdetéseket is indíts.

 

Érdekel a Facebook hirdetés, árajánlatot kérek

 

Mi kell a Facebook hirdetés indításához?

 

 

Ez attól függ milyen hirdetési formát választasz vagy mi a hirdetés célja. Két nagy csoportra szedném ezt most neked.

  1. Post hirdetés, nincs landig oldal
  2. Minden más hirdetés, aminek kattintás után, a weboldalad valamelyik oldalára (landing oldal) érkezteted a felhasználót.

 

Ha nem csak posztot szeretnél hirdetni,
hanem komolyabb facebook kampányokat is szeretnél
akkor az alábbiakra van szükséged!

 

 

Céges facebook oldal létrehozása

 

Ha vállalkozásod vagy a személyes márkádat a Facebookon szeretnéd reklámozni, vagy azt szeretnéd, hogy az emberek követni tudjanak a Facebookon, akkor a személyes profilod mellett céges Facebook oldalt is létre kell hoznod. Ahhoz, hogy facebook hirdetést tudj indítani szükség van egy üzleti oldal létrehozására. Ezt sokszor összekeverik a magán profillal. NEM – NEM személyes profilt kell létrehozni, hanem a személyes profilból a facebook üzleti profilt. Személyes profilból nem lehet hirdetés indítani. Ha segítségre van szükséged, a facebook céges profil létrehozásában, és profi beállításában, kérj most egy árajánlatot.

 

Facebook Vállalkozáskezelő (Facebook Business Manager) létrehozása

 

A Vállalkozáskezelő a hirdetőknek nyújt segítséget ahhoz, hogy vállalkozásuk egészében és külső partnereikkel is integrálni tudják a Facebookon végzett marketingmunkát. Vállalkozás kezelő nélkül is lehet facebook kampányokat indítani, de ezzel egy nagyon csökkentett szolgáltatást, statisztikát kapsz. Ha igazán profi szintre szeretnéd emelni a Facebook hirdetések menedzselését, akkor elkerülhetetlen a vállalkozáskezelő létrehozása. A Facebook vállalkozáskezelő teljesen ingyenes, viszont a beállítása hozzáértést igényel.
Segítségre van szükséged a vállalkozáskezelő létrehozásában, a weboldalad becsatornázására, a hirdetésekhez?

 

Érdekel a Facebook hirdetés, árajánlatot kérek

 

facebook hirdetések Budapest

 

Facebook hirdetési fiók létrehozása

 

Ha létrehoztad a vállalkozás kezelőt, és hirdetni is szeretnél, létre kell hoznod, és be kell állítanod a Facebook hirdetési fiókod is.

A hirdetési fiókban tudod kezelni a Facebook hirdetésidet, kampányokat, célközönségeket hozhatsz létre, és kiegészített hirdetés kezelőt is megkapod.

TIPP: A facebook vállalkozáskezelőben több hirdetési fiók is létrehozható. A Facebook elég sajátos gumiszabályokkal működik, és sajnos sokszor előfordul, hogy mondvacsinált indokokkal letiltja a hirdetési fiókot. Ezért érdemes minden vállalkozáskezelőben legalább két aktív hirdetési fiókot fentartani.

 

Facebook fizetési és számlázási profil létrehozása

 

A facebook hirdetési kampányaid folyamatosan fizetni kell. Ezt bankkártya vagy hitelkártya megadásával tudod megvalósítani. Ha ezt nem adod meg, akkor nem tudsz facebook hirdetéseket létrehozni.
Sajnos előre utalásra, mint a Google Ads hirdetés esetén nincs lehetőség. Ha elindítasz egy kampányt, akkor indul is a számláló. A facebook automatikusan vonni fogja az elköltött hirdetési összeget, ami hektikus, és bizalmi alapon működik. Van, hogy 500 Ft elköltése után terhel, van, hogy 3.000 Ft, és van, hogy 30.000 Ft. Ha nincs pénz a kártyádon, ad egy kis türelmi időt a levonásra, mint ahogy facebookéknál szokás itt sincs egységes időtartam, ez is változó. Minél több időt eltöltesz a hirdetési rendszerben Facebook hirdetések kezelésével, minél többet költesz, és azt le is tudja vonni, egyre nagyobb bizalmat épít ki, és a levonási összegek magasabbak lesznek.

 

A fentebb leírtak mind kötelező dolgok, és szükségesek ahhoz, hogy facebook felületén hirdethess. Viszont ezzel még mindig csak a pénzed kótyavetyéled el. Ha profi módon szeretnéd kezeltetni a facebook hirdetéseid, az alábbiakban leírtakra is szükséged lesz. Ugyanis egy sikeres kampányhoz szükség van még a hirdetési célok meghatározására, a célközönségek építésére, a kreatívok elkészítésére, és végül a pontos mérések beállítására.

 

Vegyük is sorra, hogy mi szükséges még a profi facebook hirdetéshez

 

Facebook Pixel és facebook API telepítése a weboldalra.

 

Első körben létre kell hozni egy úgynevezett Facebook Pixel, és ennek az alapkódjait el kell helyezni a weboldalon. Ha a weboldal készítők figyeltek a marketingre is, akkor profi módon a pixel kód a Google Tag Managerben lesz elhelyezve, és az események konfigurálva.

Mik lehetnek ezek az események?

Minden olyan felhasználó által generált konverzió amit szeretnél, hogy elérjenek. Ez lehet hírlevélre való feliratkozás, árajánlat kérés, egy oldal meglátogatása, vásárlás, regisztráció stb.
Ezért nagyon fontos, hogy a Google Tag Managerben lehessen felvezetni az eseményeket. Az események több részből is kulcsfontosságúak, mert így lehet majd, egyéni célközönségeket építeni (pl. egy hirdetéssel csak azokat az embereket célzom meg akik 30 napnál régebben vásároltak), a remarketing és a hasonmás célközönségek építésének is az alapja, de a konverzió méréseknek is.

A facebook pixelt, és az API-t is szükséges konfigurálni telepíteni, a kettőnek egyszerre kell működnie.
Egyre többször kerül a böngészők által blokkolásra a facebook pixel. Az iOS14 frissítés egyik újdonsága, hogy a felhasználóknak hozzá kell járulniuk ahhoz, hogy a Facebook kövesse őket és mi kampánykezelők adatot kapjunk a mérésekhez.

Facebook Kampánykezelés
Facebook kampány kezelés - céges facebook oldal létrehozása

A blokkolók és az ISO14 frissítés azt eredményezi, hogy egyre kevesebb konverziós adatot tud rögzíteni a facebook, ezért konverziók akár 60-80%-a is elveszik a facebook pixelen keresztül. Az API a pixellel ellentétben nem a felhasználóval kommunikál, hanem a webszervered küldi az adatot a facebooknak, így a mérési eredmények nem vesznek el.

Facebook API beállításainak hatásai a hirdetésben:

  • Több és pontosabb konverziós adat
  • Hatékonyabb tudja optimalizálni az algoritmus a hirdetéseket
  • Célközönségek tisztulnak, pontosabbá válnak, ezáltal minőségibb lesz
  • Javítja a facebook hirdetések megtérülését

Összegezve, ha egyáltalán nem használsz facebook API-t, vagy nem használja a jelenlegi hirdetéskezelőd, azonnal állíttasd le a kampányokat, és keress egy profi facebook hirdetés kezelő csapatot.

 

Facebook hirdetési célok meghatározása

 

Fontos, hogy tisztában legyél vele melyik hirdetést milyen céllal hozod létre. Össze vissza nem lehet pakolgatni a hirdetéseket, mert annak csak bukás lesz a vége. Ha kitaláltad a hirdetéseid, a hirdetéseid célok szerint tudod szegmentálni, akkor meg tudod adni a kampánycélokat is. Ehhez viszont érdemes, egy olyan profi kreatív csapatot alkalmaznod, aki a hirdetéseket és a kampányokat rendszerezni és stratégia szerint tudja alkalmazni, a rengeteg hirdetési fajta közül.

 

Egyéni Célközönségek létrehozása

 

A Facebook lehetőséget ad, célközönségek meghatározására. Minden hirdetés célhoz más más célközönségeket tudsz létrehozni.

A célközönségek pontos meghatározása nagyon fontos, mert nekik fog megjelenni a hirdetésed. Például, ha te konyhai késkészleteket árulsz, akkor felesleges gyerekeknek megjelentetned a hirdetésed.

Célközönséget több módon is lehet építeni, az egyik legjobb forrás, ha már van bármilyen marketing listád, amit felhasználhatsz. Ilyen lista lehet, a hírével feliratkozóid, a vásárló adatbázisod, egyéb a weboldalból kinyerhető adatod.

Ezekkel a listákkal már egy olyan bázissal tudod elkezdeni a hirdetésed, akik ismerik a brended, a weboldalad, a bizalom első kiépített lépcsője már megvan.

Facebook hirdtetések célközönsége

 

 

Hirdetési kreatívok létrehozása

 

Posztolt bejegyzéseket is beállíthatjuk a hirdetésként, de ez általánosságban nem szokott nagy eredményeket hozni, ezért érdemes külön az adott hirdetéskampányra készíteni a hirdetéskreatívokat. Érdemes kampányonként, hirdetés csoportonként legalább 3-4 kreatívot használni, ugyanis a facebook a legjobban teljesítő kreatív megjelenésére tud optimalizálni. A kreatívok elkészítése sem olyan egyszerű mint hinnéd. Fontos a látványvilág, a szöveg kép arány, a hordozott üzenet.

facebook post kreatívok

Nagyon sokban hasonlít az offline világ plakátkampányaihoz, viszont itt lehetőségünk van mérni az eredményességet, és módosítani a kreatívon amikor az szükséges, ellentétben az offline plakát kampányokkal. Folyamatosan figyelni kell a kreatívok teljesítményét, és a számok alapján addig tökéletesíteni, amíg nem hozzák a várt eredményt. Sokszor belefutottunk már olyanba, hogy egy betűszín vagy nagyság módosítás a kreatívon, nagyobb átkattintáshoz, és több konverzióhoz vezetett.

 

A facebook hirdetés ára

 

Az elsődleges kérdés nem az, hogy mennyibe kerül a Facebook hirdetés, hanem hogy mennyi bevételt tud termelni. Mindig azt kell nézni, hogy a hirdetésekbe fektetett összeg megtérülési aránya mennyi. Ha egy hirdetés megtérülése olyan, mint a fentebb elhelyezett képen, gondolom szívesen pumpolsz bele plusz pénzt. Mert a példában is jól látszik, hogy minden befektetett 1.000 Ft-ból 10.000 Ft bevételt termel a facebook kampány.
Természetesen vannak induló költségeid, amelyet egy árajánlat kéréssel megtudhatsz.

 

 

Facebook kampány összefoglaló

 

A leírtak alapján láthatod, hogy nem is olyan egyszerű a Facebook hirdetések létrehozása, és a facebook kamány kezelés. Ez a bejegyzésünk sem volt rövid és eben a cikkben csak a felszínt súroltuk. Ha mindent le szeretnék írni, lehet egész nap olvashatnád ezt a bejegyzést. A facebook marketinget, a hirdetések kezelését évek óta tanuljuk, és nem telik el úgy nap, hogy az ne lenne egy újabb tapasztalat szerzés.
Ha eredményes hirdetést szeretnél ezen a közösségi platformon, akkor mindenképp bízd szakemberekre. Profi kampánykezelő nélkül, csak csalódás fog érni, és a pénzed is kidobod az ablakon. A hirdetésnek pedig befektetésnek kell lenie!

 

 

A befektetés és a bevétel között az a nagy különbség, hogy az előbbit mindenki sajnálja, az utóbbit pedig mindenki irigyli.




Az Ön sikere, a mi sikerünk is...

Letisztult, egyedi, reszponzív, korszerű megjelenésű weboldal készítés egyedi CMS rendszerrel.

Keressen minket bizalommal.

Árajánlatkérés