Elkészült a weboldalam, minden SEO tesztelő jó eredményeket mutat, de mégsem jelenik meg a Google keresőben, miért?
Miért van az, hogy az egyik kulcsszavamra nagyobb a verseny, mégis jobb eredményt ér el a találati listán, mint a másikra, ahol alacsonyabb a versenyhelyzet?
Ideje kicsit tisztába tenni a keresőoptimalizálást, mert nagyon sok a tévhit, sokszor olyan mérőszámokra, teszteszközökre hagyatkozik az átlag felhasználó, ami lényegében ma már semmit nem jelent (megjelenített találati szám, szöveg/kód arány). Ez a téma nagyon tág, rengeteget lehetne írni róla, de megpróbáljuk egyszerűsíteni rövidíteni, hogy emészthető legyen.
A fenti képes példában, meg kell vizsgálni a konkurenciát. Lehet kevesebb a találat, viszont jóval erősebb weboldalakkal kell megküzdeni.
Ezek az erősségek lehetnek:
- Régebbi a weboldal
- Nagyobb és relevánsabb tartalma van
- Releváns linkhálózatot épített
- PA és DA értéke magasabb
- Nagy látogatottsága van, valamint ezek együttese.
Miért nem kerül előre a weboldal?
Ez a kérdés nagyon összetett, meg kell vizsgálni legalább a találati lista első 10 konkurenciáját, több szemszögből, hogy egyáltalán esély legyen arra, hogy a saját oldalunk előre kerüljön.
A keresőoptimalizálás nem olyan, mint egy szög beverése, vagy egy zacskó cukor kibontása. Összetett, hosszú folyamat és garancia soha nincs a sikerre!
A keresőoptimalizálás egy nagy halmaz, amely rengeteg apró részletből áll. Külön-külön alkalmazva is lehet eredményeket elérni, valahova sorolni fogja az oldalt Google a találati listán, de igazolható normális eredményt csak akkor lehet elérni, ha mindegyik pillérét alkalmazzuk. A keresőoptimalizálás egy hosszas folyamat. Időigényes, nagy türelmet és kitartást igényel. Összecsapni nem lehet, át kell gondolni, meg kell érteni a folyamatokat, és lépésről lépésre felépíteni.
Keresőoptimalizálás alap pillérei

Így építsed fel a keresőoptimalizálást!

Ahogy a piramis mutatja, mindennek az alapja a weboldal készítés és a technikai SEO
On page azaz technikai SEO
A technikai keresőoptimalizálás alapjai nélkül hiába építkezünk a többi keresőoptimalizálási technikára, összedől, mint a kártyavár! Nagyon meg kell gondolni milyen weboldal készítő céggel dolgozunk együtt és ők milyen CMS azaz tartalomkezelő szoftverrel dolgoznak. Mi a CMS rendszerünket, folyamatosan úgy alakítjuk frissítjük, hogy az megfeleljen napjaink keresőoptimalizálási irányelveinek. A weboldal adminisztrációs felületén rengeteg lehetőség van a technikai keresőoptimalizálás finomhangolására. A weboldal készítésnél, a CMS rendszer kialakításánál a programozásban különösen nagy hangsúlyt fektetünk az on page SEO-ra, hogy Önnek minél egyszerűbb dolga legyen és csak a többi pillérre kelljen odafigyelnie, ami nem igényel programozást.
A technikai SEO-hoz nem csak a CMS rendszer tartozik, hanem a webtárhely-szolgáltatás is. Ugyanis a webtárhely szolgáltatás minőségén is nagyon sok múlik. Ha lassú a kiszolgáló, ha folyamatosan akadozik a működés, ha nincsenek bizonyos szolgáltatások, mint pl. a HTTPS vagy nem lehet bekapcsolni a tömörítés engedélyezét, nem lehet benyúlni PHP beállításokba, mind-mind a SEO kárára mehet. Sokan a Content SEO-hoz sorolnák, de szerintünk mégiscsak technikai, mivel a weboldal sebességéről van szó, a képek, fájlok sebességi optimalizálása.
Content SEO
Ez a tartalom optimalizálását jelenti! Ebben a témában is kisregényt lehetne leírni, csak érintőlegesen pár szót róla. A Google nagy hangsúlyt fektet a minőségi tartalomírásra. Minőségi tartalomírás nélkül hiába jó a technikai SEO, nem fog a weboldal a találati listákon jó helyezést elérni. Minden Google poszt évek óta arról szól, hogy írj minőségi tartalmat, tűnj ki vele a tömegből. Első körben végezzen el kulcsszó elemzést a témában. Mi az, amire a felhasználók keresnek. Ezt lehet ellenőrizni a Google segítségével. A legegyszerűbb formája, hogy a keresőbe beírja a téma szavait és a kereső kiegészítésben kiadja a szóösszetételeket!

Indíthatunk egy Google Ads hirdetést, amely még több eredménnyel szolgál, ezt pár ezer Ft-ból megtehetjük. Ezzel kideríthető mit akarnak a felhasználók. Ezután jöhet a konkurencia elemzés! Olvasni - olvasni - olvasni! Olvassuk el a konkurencia írásait, vessük össze a kikutatott szavakkal. Próbáljunk úgy szöveget írni, hogy az az ügyfeleknek a leginformatívabb legyen és tartalmazzon minden olyan információt, amit a konkurencia nem írt meg és a kikutatott szavakra is megoldást nyújt.
NE írjunk vékony tartalmakat!
A tartalmakat szavakban mérjük. 300 szóig vékony tartalomról beszélünk. 300 -500 szó a minimum határ. Ezzel eredményeket elérni nem könnyű. 500 - 1000 szó az, amit a Google már keresési szempontból is jobban figyelembe vesz. Ha megvizsgálják a találati listák első helyeit, akkor azt fogják tapasztalni, hogy 1000 karakter felett vannak a tartalmak.
Használjuk a címsorokat. Ezek a H tagok!
H1 - Az oldal címe! Ebből a tagból minden aloldalon csak egy szerepelhet.
H2 - Bekezdések címei, több is szerepelhet az oldalon.
H3, H4, H5, H6 - Bekezdések további tagolására használatosak.
A címsorok nagyon fontos elemek, sokszor találkozunk velük a keresési eredmények között.
A címsorok feladat az, hogy a szöveget hierarchikusan tagolja, ezáltal könnyebben feldolgozhatóvá váljon a tartalom a felhasználók számára.
Használjuk a címsorokban a kulcsszavainkat, de ne vigyük túlzásba, a szövegeket elsősorban embereknek írjuk és nem a keresőrendszereknek.
Használjunk kiemeléseket. A felhasználók nagyrésze nem olvassa el az egész tartalmat. Mivel a címsorok kapják meg a legnagyobb betűméret kiemelést, az lesz az első, amin átfutnak. A fontosabb szavainkat emeljük ki félkövérrel.
Pl.: Célunk nem a tömegtermelés, hanem a szolgáltatások és az ügyfélkezelés minősége.
Ha összeolvassuk a kiemeléseket, jól látszik a mondanivaló is. Célunk a minőség!
LONG TAIL
Még egy tényezőre fel kell hívni a figyelmet ez pedig a Long Tail azaz a hosszú farok elmélet. Erről lesz egy hosszabb cikkünk is, most csak érintőlegesen a témához.
Kutatások alapján az összes keresés 80-90%-ban a long tail (hosszú kifejezésű) kulcsszavakra irányul.
Minden hónapban van 2000 felhasználó, aki weboldalkészítésre keres (head term kulcszó). De ugyanebben a hónapban van 100-200 ezer felhasználó, aki a weboldal készítő cég budapest, egyedi weboldal készítés budapest szavakra keres rá. A long tail kulcsszavak sokkal többet vesznek ki a piacból mit az igazán erős head term kulcszó a "weblap készítés"! A feladat az, hogy úgy szövegezzük meg a tartalmakat, olyan információkat biztosítsunk, amely megfelel a long tail kulcsszavaknak is! Főleg a site elindulásakor célozzuk meg a ling tail kulcsszavakat, hiszen egy induló honlap lehetetlen, hogy előre kerüljön egy erős head term vagy body term kulcsszóra, mert ebben már rég megvan az erős piaci verseny!
Off page SEO
Az Off page SEO régen csak linkmarketinget jelentett. A szemantikus web kialakulásával a Google a linkmarketingben nagyot változott. A linkkatalógusokban való megjelenés mára már fekete báránnyá változott, többet árthat a weboldalnak, mint amennyit használ. 2019-re kialakult, hogy szöveges környezetbe kell elhelyezni a linket, releváns tartalomkörnyezetbe és releváns weboldalra.
A link a Google szemében egy hitelességi mérés, egy szavazat a weboldalára!
Linkmarketing nélkül egyszerűen nincs jó SEO eredmény. Régebben a linkek olyan erővel bírtak, hogy a találati lista elejére lehetett kerülni anélkül, hogy a tartalom minőségi lett volna. A trükk egyszerű volt, linkhalmozást kellett végezni. Viszont ezzel visszaéltek és iparágak jöttek létre a linkek nagy mennyiségű kihelyezésére. A Google-nek lépnie kellett és szigorítania a szabályokon.
A linkmarketing, és a linkek szerzésre nagyon fontos.
Bármennyire is hibás az oldal, bármennyire nem felhasználóbarát, a tartalma is minősíthetetlen kategóriában vannak a Google a világ regrosszabb oldalát is az első helyre teszi, ha a linkhálózata megfelelő.
A linkeknek 2 feltételnek kell megfelelni
- Releváns tartalomból
- Hiteles weboldalakról
Erről a témáról, hosszabban írtunk előző cikkünkben a Linképítés, linkmarketing alapok-ban. Tehát ha megvagyunk a tartalmakkal, kezdjük meg a linkmarketinget és ne felejtkezzünk meg a mélylinkelésről sem!
Belső linkek „Content SEO”
A belső linkhálózat kialakítását a tartalom SEO-hoz sorolják, de véleményem szerint különálló SEO elemnek kellene lennie a fontossága miatt.
A belső linkhálózat kiépítés valami miatt nem kap nagy szerepet a SEO cégeknél, pedig a fontossága marketing és keresőoptimalizálási szempontból is jelentős! Érthetetlen módon a belső link témában nagyon kevés cikk jelenik meg, még angolul is. Szemünkben azok a keresőoptimalizáló cégek, akik meg sem említik a belső linkek fontosságát, felületesen értenek a szakmájukhoz. Mi elsősorban weboldal készítéssel foglalkozunk, de amikor ügyfeleinket felkészítjük weboldaluk használatára, a belső linkek fontosságára is felhívjuk a figyelmet!
Belső linkek kialakításával két fontos célt szolgálunk. Hasznos a keresőmotoroknak és a látogatók irányításában is segédkeznek. A belső linkek működése ugyanolyan, mint a külső linkeké. Mikor a keresőrobotok a weboldalra érkeznek, a belső linkek segítségével térképezik fel az oldalt és számon tartják, milyen tartalomra mennyi link mutat. Minél több belső link mutat egy tartalomra, azt úgy veszi a Google, hogy az a tartalom a weboldalon belül a legfontosabb.
Belső link térkép, grafikus modell
A fenti képen egy belső linkhálózat vizuális megjelenítését látják. Jól látszik, hogy a weboldalnak két fontos tartalma van, és a köréjük épülő tartalmak, mind ezeket az oldalakat támogatják, linkerőt adnak át. A belső linkek a felhasználókat is irányítják, úgy mozgatják a tartalmakon belül, hogy valamilyen konverziós tevékenység felé tereljék. Legyen az vásárlás, letöltés vagy csak információs oldal.
Végezetül még egy dologban segédkezhetnek a belső linkek, mégpedig a visszafordulási arány csökkentésében.
A visszafordulás általában a webhelyen mindössze egyetlen oldalon végrehajtott munkamenetet jelent. Tehát ha az ügyfél nem kattintott tovább egy másik linkre, akkor azt a Google visszafordulási aránynak veszi. A rangsorolásban is befolyásoló tényező, ugyanis minél kevesebb időt tölt el az oldalon a felhasználó, magas a visszafordulási arány, akkor a kereső úgy ítélheti meg, hogy az adott tartalom nem releváns.
Sajnos ez egy nagyon rossz működés, ugyanis, ha én egy vízvezetékszerelőt keresek, akkor megnyitom a weboldalát, megnézem a telefonszámot majd bezárom az oldalt. Számomra értékes volt, viszont a Google szemében, értéktelen tartalom lesz. Nehéz megtalálni az arany középutat, ezért törekedni kell arra, hogy a látogató ne zárja be az oldalt ennyire hamar. Így a példánkban hozott vízvezetékszerelőnek érdemes szegmentálnia a weboldalát, pl. dugulás elhárításra, ahol esetleg árakról is lehet informálódni. Így nagyobb esély van arra, hogy az ügyfél további munkameneteket végez, és csökken a visszafordulási arány! A belső linkekről és a visszafordulási arányról hamarosan nagyobb cikket jelentetünk meg.
Reméljük ezzel a rövid összefoglalóval, kicsit tisztába tettük a keresőoptimalizálás alapjait és azt is, hogy ezek a pillérek egymásra épülnek. Külön-külön alkalmazva csak részeredmények érhetők el. Nem szabad megspórolni az erre szánt időt és energiát, mert a cél minden esetben az, hogy több látogató érkezzen és a több látogatásból több bevételt generálódjon!