Webanalitika - Internetes hatékonyság számokban

A webanalitika az az Internetes hatékonyságnövelés egy olyan területe, amelynek szükségessége megkérdőjelezhetetlen. Hihetetlen, de a kkv szektor szereplői közül a legtöbb cégnek nincs pontos kimutatása arról, hogy a vállalati weboldal hogyan teljesít a gyakorlatban. És most nem arra a 4-5 statisztikai adatra gondolok, amit a tárhely szolgáltatója biztosít, azt inkább csak a webanalitika előszobájaként hoznám szóba. Akkor meg miről van szó pontosan?

A webanalitika lehetővé teszi, hogy számszerű adatok alapján, nyomon követhető legyen minden felhasználói kattintás ami a weboldalán történik. Ezekre odafigyelve annak hatékonysága nagymértékben növelhető, ráadásul a webanalitika alkalmazása nélkül az Internetes reklám sem sokkal több, mint egyszerű megjelenés.

Mik azok a tartalmak, amelyek leginkább érdeklik a felhasználókat? Melyek azok, amikre senki sem kíváncsi? Mit kell változtatni ahhoz, hogy az érdeklődőkből vásárlók legyenek? Megtérül az Internetes reklámokra fordított pénz?

Minden cég, gondolom Ön is azt szeretné, ha pontosan ismerné a vevőköre igényeit, illetve szokásait. A webanalitika felel azért, hogy ezek a kimutatások bármikor a rendelkezésre álljanak. A fenti kérdésekre, és még sokkal több felmerülő kérdésre is megadható a válasz, mégpedig a felhasználói szokások elemzésével.

Persze egy webanalitikai rendszer rengeteg adatok bocsát rendelkezésre, de a teljesség igénye nélkül vizsgáljuk meg, hogy mi mindent tudhat meg ezekből a riportokból?

Vállalati weboldal hatékonysága - az első lépés a siker felé


Látogatók száma: Ez az adat talán a legalapvetőbb adat, amivel jó, ha tisztában van, hiszen a weboldal fontos mérőszáma. Ha túl alacsony az eredmény, akkor sem szabad elkeseredni, csak érdemes elgondolkoznia az internetes hatékonyságnövelésen, egy webfejlesztés túl nagy költséget jelent ahhoz, hogy utána a weboldal elriassza a látogatókat.

Látogatás ideje: ezek a számok megmutatják, hogy mennyi az átlagosan eltöltött idő a weboldalon. Szerencsés, ha ez a szám minél távolabb van a nullától, hiszen az azt jelentené, hogy a felhasználók az első mondat után elhagyták a weboldalát, az őket érdeklő tartalom hiányában. Ha webes felület sikeresen leköti a látogatói figyelmet, akkor egy nagy lépés történt a bizalom kialakulása felé.

Szintén a tartalomra voksolnak a felhasználók a „látogatások mélysége” elnevezésű mérőszámmal. Ez jelöli azt, hogy az érdeklődők átlagosan hány oldalt néztek meg a weboldalán belül. Ha a kapott értékek nem érik el minimum a 2-3 oldalt, akkor érdemes elgondolkozni a kínált tartalommal kapcsolatban, hiszen senki sem fog olyan terméket vagy szolgáltatást megvenni, amit unalmasnak talál.

Az online ügyfélszerzés sikeressé tételéhez alapvető fontosságú kimutatás lehet az új és a visszatérő látogatók aránya, hiszen a látogatói hűség elengedhetetlen ahhoz, hogy az érdeklődőket vásárlókká tudja konvertálni. Az Interneten sem elég 1-2 impulzus ahhoz, hogy a célcsoportja közvetlenül vagy közvetve vásároljanak a weboldalán, a visszatérő látogatók azok, akikből később új ügyfél lehet. Ebből kiindulva a hatékonyság azzal növelhető, ha folyamatosan azt a hozzáadott értéket, illetve információkat szolgáltatja, amelyek segítségével az érdeklődők visszatérnek.

Reklámkampányok hatékonysága - hogy az erre fordított pénz ne költség, hanem befektetés legyen.

A webanalitika segítségével nem csak cége weboldalának hatékonysága növelhető, hanem reklámkampányai sikeressége is. Egy-egy ilyen rendszer használata lehetővé teszi, hogy (kihasználva azt, hogy az online megjelenések egy kampány ideje alatt is módosíthatóak) a felhasználói igényekhez igazodó megjelenéseket hozzon létre. Példának okáért egy PPC kampány elindulását követően, ha nincs megfelelő kattintási szám, akkor érdemes elgondolkozni a következő dolgokon:

Vajon elég figyelemfelkeltő a hirdetés szövege?

Gyakori hiba, hogy a szöveg nem tartalmazza azokat a jellegeket, amik a felhasználókat kattintásra „bírják”. Ebben az esetben egy kampány ideje alatt is lehet változtatni a szövegezésen a lehető legnagyobb hatékonyság érdekében.

Vajon a megfelelő kulcsszavakra jelenik meg a hirdetése?

Hiába figyelemfelkeltő egy hirdetési szöveg, ha nem azokra a kulcsszavakra jelenik meg, ahol a felhasználók keresnék. Ilyen helyzetben szintén korrigálható a megjelenés a webanalitikai adatok alapján.

Mindkét esetben látható, hogy a megfelelő hatékonyság eléréséhez elengedhetetlen a webanalitika alkalmazása, a megfelelő adatok nélkül a megjelenései ellenőrzés nélkül kerülnek a publikum elé, ezáltal elveszítve az online marketing egyik legnagyobb előnyét, a megfelelő targetálást.

A webanalitika költségei, itthoni lehetőségek

Természetesen sok hasznos rendszer létezik a látogatói forgalom mérésére, amelyek ára is megfizethető, de léteznek olyan ingyenes megoldások is, amik tökéletesen elegendőek a kkv szektor cégei számára. Egyik leghasznosabb ingyenes rendszer a Google Analytics, amelynek üzembe állítása rendkívül egyszerű, a regisztrálás után a rendszer követőkódját be kell építenie a weboldalai forráskódjába. Ezután már csak az adatok elemzése marad hátra. Célszerű a rendszer üzembe állítása után kiértékelnie az első adatokat, hiszen eredményeket csak a jelenlegi állapot teljes ismeretében lehet elérni.

Hasznos volt számodra ez a cikk?
Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 0

Átlagos értékelés: 0