Biztonsági mentés, avagy mennyit érnek adataink

Ügyfelünk zaklatottan hívott fel minket, mégpedig azzal a problémával, hogy a számítógépét bekapcsolva nem indul el, és azt írja ki, hogy nincs merevlemez. A gépet megvizsgálva szomorúan kellett nyugtáznunk, hogy megérett a merevlemez csere.  A csere megtörtént újra lett telepítve a számítógép gyorsabban dolgozott, mint újkorában. Ügyfelünk boldogan hóna alá kapva a gépet távozott. Két óra múlva csörgött a telefon, és informatikában az egyik legfélelmetesebb kérdést tette fel nekünk:

Hol vannak az adatok?

 

Biztonsági mentés, avagy mennyit érnek adataink


Válaszunk azonnali volt, azon a merevlemezen, amelyre a biztonsági mentést végezte.

 

Jött is azonnal az általános válasz.

 Nekem olyanom nincs!


Ezzel be is zárult a kör, van egy friss és ropogós gép, de több évnyi céges adat, számlázó program, dokumentum elveszett. Ezen adatok visszaszerzése rettentő költséges, időigényes feladat, esetleg nem is lehetséges. Cégek és felhasználók nagytöbbsége nem tartja a biztonsági mentést fontos feladatnak, nem is tud róla, hogy volna ilyen feladat, mindaddig, amíg baj nem történik, pedig mennyiszer felhívjuk a figyelmet a biztonsági mentés fontosságára.

Elkezdtük felkutatni a lehetőségeket. Több ingyenes megoldást is találtunk, de ezekben a megoldásokban senki nem vállal felelősséget adatainkért, sőt általánosságban külföldi cégek révén, nehéz ügyintézőt találni, ha valamilyen probléma adódna.

Partnercégünkkel folytatott beszélgetésben előkerült egy weboldal a www.tavolimentes.hu . Sokat beszélgettünk a rendszerről, előnyeiről és hátrányairól. Meggyőző volt a beszélgetés, így kipróbáltuk a szoftvert.

Úgy döntöttünk, hogy a felkínált 30 nap ingyenes lehetőséget kipróbáljuk és teszteljük, ezzel együtt az ügyfélszolgálatot is, segítséget kérünk a beállításokhoz.
Kapcsolatok menüpontban azonnal feltűnt a Skype érhetőség. Itt megjegyeznénk, nem vagyunk sóherek egy telefonhívásra, de az a cég, aki kiteszi a Skype elérhetőségét is, azt árulja el magáról, hogy felkészült egy hosszan tartó beszélgetésre, vagy a teljesen egyértelmű kérdések megválaszolására is, a hobbi telefonálgatók számára.


Érthető emberi nyelven, nem számítástechnikai szaknyelven kaptunk magyarázatot, mi is ez a szoftver, mit csinál, és ez miért is jó nekünk. Ez ismét egy pozitívum volt, mert tudom, ha ajánlom a céget, akkor nem azzal szembesítem az ügyfeleimet, hogy hallgassanak végig egy olyan tájékoztatást, amelynek felét nem értik, hiszen nem informatikusok. Tehát a tájékoztatás érthető.


A program telepítése következett, és fel voltunk készülve minimum fél órás fejtágításra, kávé, ropi társaságában.


A nasi elmaradt!

5 perc alatt lezongoráztuk a beállítást.
 

  • 3 kattintás volt a telepítés, egy elfogadom, egy tovább, egy befejez,
  • be kellett írnom a felhasználónevem és jelszavam,
  • kiválasztottam azokat a könyvtárakat, amelyeket menteni szeretném,
  • beállítottuk mennyi változatot mentsen le a fájlból,
  • beállítottuk, hogy egy helyi gépen törölt file a távoli szerveren még ténylegesen mennyi ideig tárolódjon még (fő a biztonság).

 

A programocska már 3 napja fut csendben, nem zavar a munkában, és mikor változtatok valamin a megadott mappákban egy kis ablakocska tűnik fel, hogy szinkronizálta is.

 

Fontos tudni, hogy ezt a szoftvert, nem képeink, videóink tárolására találták ki. Nagyobb méretű több 100 megabájtos fájlok szinkronban tartására csak akkor alkalmas, ha az internet sebességünk is megfelelő.

Adataink menthetők egy USB-re, vagy külső merevlemezre is, de a tapasztalat az, hogy erre borzasztó lusták vagyunk. Első 1-2 napban még lehet, hogy szorgosan végezzük a mentést, de ez a lelkesedés az esetek 99%-ban elapad. A tavolimentes.hu segítségével nincs emberi tényező, a program minden változtatásnál elvégzi, amit kell.


Tegye fel magának ezt a három kérdést,

  • Jól végzem a biztonsági mentést?
  • Mi történne, ha tönkremenne ellopnák a számítógépem, és elvesznének adataim?
  • Mekkora értéket képviselnek az adatok?
  • Mennyit ér meg a biztonsági mentés?