Hogyan szerezz látogatókat a Google Discover-ből 2019-ben?

Mi az a Google Discover?

A Google 2016 decemberében indította el Feed szolgáltatását, amelynek célja az volt, hogy segítsen a felhasználóknak naprakészen tartani a számukra legrelevánsabb híreket, érdeklődési körük szerint.
 

Google Feed

2018 szeptemberében a Google közleménye szerint a Feed szolgáltatást már 800 millióan használták havi szinten, tehát nem annyira meglepő, hogy a Google többet fektet be ebbe a szolgáltatásba, és 24-én bejelentették, hogy a Feed átalakul Discover-re.

A Google úgy vélte, hogy az új név jobban tükrözi a szolgáltatást, mert valójában egy felfedezésről van szó. Ugyanis olyan bejegyzésekkel és hírekkel is találkozhatsz itt az érdeklődési körödnek megfelelően ami a SERP-ben esetleg nem szerepel, csak valami eldugott pozícióban.

A fejlesztések közé tartozott, hogy korábban a Feed csak híreket, jeletetett meg és inkább a trendeket vette figyelembe. Lássuk be, ez nem tudott minden felhasználót kielégíteni.


Hasonlóképpen mint a közösségi médiában, egy hírfolyamot látunk, csak nem lehet kommentelni vagy reagálni rá. Alapvetően hírek jelenhetnek meg, de videók, időjárási előrejelzések, események, sportesemények között is böngészhetünk.


A Feed vagyis már új nevén a Discover csak mobiltelefonon vagy tableten elérhető. Ha megnyitjuk a Google alkalmazást akkor egyből kis kártyákkal találkozzuk, és a jobb alsó sarokban megjelenik egy Discover gomb is.

 

A megjelenítendő tartalmakat az alábbi adatokból szedik össze

  • Internetes előzmények
  • Keresési előzmények
  • A mobilkészülékünkről származó adatok
  • Helyelőzmények és helyadatok


A kártyák relevanciáját pedig már mesterséges intelligencia segítségével jelenítik meg a felhasználónak.


Itt engedjetek meg egy személyes megjegyzést. Elképzelhető, hogy angol nyelvterületen a Discover beállítások nélkül releváns tartalmakat tud összeszedni a felhasználóknak, de magyar nyelvterületen a személyes tapasztalatom szerint nem brillírozik.

A megjelenített adatkártyák többsége, olyan eseményeket, híreket tartalmaz ami egyáltalán nem az érdeklődési köröm, vagy ha az is nem szánnék energiát az elolvasására. Pedig úgy vélem, én személy szerint rengeteg adatot biztosítok a Google számára, hogy mindenféle beállítás nélkül a relevancia nagyobb mértékű legyen.

Persze az Google a kritikusokra is gondolt, így van lehetőség a testre szabása.

A Google Discover testre szabása

Ha megnyitottuk a Google alkalmazást (Androidos telefonokon a home gomb hosszan nyomásával is azonnal elérhető), máris láthatjuk a Discover által javasolt, bejegyzéseket.

Google Discover főképernyő
Google Discover főképernyő


 
Ha itt nem úgy ítéled meg, hogy az érdeklődési körödnek nem megfelelő a lista akkor elkezdheted testre szabni a beállítást.


Minden kártya jobb alsó sarkában van három pici pötty. Ha rákattintasz akkor további beállításokat érhetsz el.

Kártyák és érdeklődési kör beállításai
Kártyák és érdeklődési kör beállításai


 
Az alábbi műveleteket hajthatod végre:

Követés

A képen, már az látszik, hogy követett, de ha nem követném ezt a témát, akkor + követés gombbal találkozhatsz. Ha ezt a gombot benyomod akkor a téma folyamatosan követett lesz. Ha a további beállításokban azaz az érdeklődési körökben bekapcsoltad az adat megosztást, akkor a vállalkozás láthatja, ki követi őt!

Követett helyek kezelése

Hír elrejtése

Elrejtheted a hírt, többet nem fogsz találkozni vele.

Nem érdekel a........

Itt a téma követését állíthatod le. Ezzel a témával kapcsolatban nem fogsz több kártyát kapni.

Nem mutasson híreket a következő forrásról

Itt csak a forrásmédiumot tiltod le. Ha ezt használod az adott weboldalról nem fogsz kapni több hírt.

Érdeklődési körök kezelése

Itt már több beállítást találsz, és elsőre két lehetőséget ad.

  • Érdeklődési körök
  • Rejtve

A rejtve menü alatt találod mind azokat az oldalakat témákat amiket kizártál, és itt tudod törölni is a kizárásokat.

Az érdeklődési körök menü alatt viszont több beállításit is találsz. Itt tudsz hozzáadni vagy elvenni több érdeklődési kört. Tevékenységed alapján ad egy listát, amiket be tudsz jelölni, hogy téged milyen témák érdekelnek. Ha ezt beállítod a Discover lista jóval relevánsabb találatokat fog biztosítani számodra. De lehetőséged van arra is, hogy kikapcsolj témákat.

Érdeklődési körök kiválasztása
Érdeklődési körök kiválasztása

Röviden ennyit a beállításokról, elrontani nem lehet, fedezd fel, és állítsad be a kedvenc témáid. A Discover nagy előnye, hogy beállítás után keresés nélkül találhatsz rá témákra, akár úgy, hogy a SERP-ben nem is szerepel az adott oldal.

Hogyan jelenhetsz meg a Google Discoverben?

A SEO nem közvetlenül kapcsolódik bele a Google Discover szolgáltatásba, mint a mindennapi keresési eredményeknél.

Ahogy látod itt nincsenek aktuális keresési lekérdezések, ami azt jelenti, hogy nem hagyatkozhat keresési kifejezésekre és kulcsszavakra a forgalom és a magas rangsorolás növelése érdekében.

És bár nem tudjuk biztosan, hogy a Google hogyan fogja kiválasztani a tartalmat a Discover számára, feltételezhetjük, hogy az egyik legelterjedtebb elvet alkalmazza: releváns tartalom, amely megegyezik a felhasználói szándékkal. Mesterséges intelligencia határozza meg a relevanciát, és jelenít meg a felhasználóknak adatokat. Itt csatlakozhat a témába a RankBrain, amiről korábbi cikkünkben írtunk.

Sőt a nyilatkozatok alapján elmondható, hogy nincs szükség címkékre, strukturált adatokra a megjelenéshez. Ha egy weboldal indexelt állapotban van a Google által, akkor már jogosult a Discover megjelenésre is. Amit még hangsúlyoztak, hogy a Google Hírek irányelveinek, érdemes megfelelni.

A nyilatkozatokat azért érdemes fenntartással kezelni, hiszen egy oldal technikai háttere mindig is fontos volt a megjelenésben.

Ügyfeleink azonnal kérdése az volt, hogyha a Google hírek írányelveit kell tartani, kapcsolatban van-e a Discover megjelenés a hírekkel. Ahaz nagyobb eséllyel jelenik-e meg a felfedezőben az oldal, ha a hírekbe is bekerült, vagy csak azokat jeleníti meg ami a hírekben is szerepel, ugyanis a Google Hírekbe nem egyszerű a bejutás.

A válasz egyszerű. Igaz, hogy az irányelvekhez tartani kell magad, de a két platform innentől teljesen külön utakon jár. Nem feltétele a hírekben való részvétel. A Discoverbe akkor is megjelenhetsz, ha nem sikerült bekerülnöd a Google Hírek szolgáltatásba. Ami egyértelmű is a fentebb leírtak szerint, hiszen itt egy érdeklődési körbe tartozó eredményekről van szó, és ez nem minden esetben lehet egy hír.

Itt tennék még egy személyes megjegyzést, észrevételt. Mi úgy tapasztaltuk, hogy a Discoverben túlnyomó többségben vannak azok az oldalak, amelyek a hírekben is szerepelnek. Tehát ha a hírekben szerepel a weboldalad biztos vagyok benne, hogy nagyobb az esélyed arra, hogy a Discoverben is megjelenj.

Tehát, a kulcsszó elvek itt nem fognak érvényesülni, de vannak olyan SEO elvek amit érdemes betartani, és erről említsünk pár szót.

Google Discover

Készíts minőségi tartalmat

Itt nincs változás: a minőségi tartalom kulcsa a sikernek függetlenül attól, hogy hol szeretnd megjeleníteni a tartalmat.

Használj jó minőségű képeket és videókat.

A jó minőségű képek javítják az átkattintási arányt, és a felhasználói élményt. Minden egyéb média a felhasználói élményt javítja.

Legyen AMP verziója az oldalnak

Erősen ajánlott az AMP verzió megléte. Írja a Google, hogy nem probléma ha nincs, úgy is megjelenhet az oldal. Tapasztalatok azt mutatják, nagyobb az esély, ha van AMP verzió.

Örök tartalom vagy friss tartalom

A Google azt mondja, bármilyen tartalom bekerülhet, legyen az régebbi örökzöld, vagy friss. A tapasztalatok azt mutatják, hogy nem jelennek meg régebbi tartalmak, a friss tartalmak azok amelyeket előre sorolja.

Google News-ba való bekerülés

Sokkal nagyobb az esélyed a Discover ben való megjelenésre, ha news-ban szerepelsz. Tehát törekedj arra, hogy a weboldalad azon a platformon is megjelenjen.

Google news

Átláthatóság

A webhelyek látogatói szeretnék tudni, hogy kik teszik közzé a tartalmakat, szeretnének megbízni bennük, és további információkra kíváncsiak a cikkeket író személyekről. Ez az oka annak, hogy a Google Hírekben a hírforrásoknak egyértelműen fel kell tüntetniük a dátumokat, a szerzőket, a szerzőkről szóló információkat, a kiadást, a kiadót, a mögötte álló vállalatot vagy hálózatot, valamint a kapcsolatfelvételi adatokat.

Mit he használj

  • Személyes és bizalmas információk közlése
  • Szerzői jog által védett tartalom publikálása
  • Nyíltan szexuális tartalom
  • Nyíltan erőszakos tartalom
  • Gyűlölködő tartalom
  • Orvosi tanács
  • Veszélyes és törvénybe ütköző tevékenységek
  • Zaklatás és internetes zaklatás
  • Megtévesztő módszerek
  • Spam és rosszindulatú programok

Teljes összefoglalót itt találod az irányelvekről.

A Google súgóját a Discoverről itt olvashatod.

Összefoglaló

Ha bekerül a weboldalad a Google Discoverbe jelentős látogatottságot tud generálni, tehát érdemes törekedni rá, hogy olyan tartalmakat írj és olyan technikai feltételeket biztosíts, amivel bekerülhetsz mind a Google Hírekbe és a Diskoverbe is.

A HW Plus CMS rendszere technikai felépítésében mind a két platform követelményeinek megfelel. Így a weboldal készítéssel együtt megkapja a lehetőséget a szolgáltatások használatára


Hátrány, hogy mind a két platformba nagyon nehéz a bejutás, egy átlag céges weboldallal szinte lehetetlen.

 

Hasznos volt számodra ez a cikk?
Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 5

Átlagos értékelés: 4.2

 

avatar

Jakab Zsolt

Marketing és SEO tanácsadó

Jakab Zsolt vagyok a HW Online Online Marketing Tanácsadó társalapítója. 2005 óta foglalkozom Online Marketinggel és keresőoptimalizálással. Az évek során több mint 300 KKV marketing tevékenységében vettem részt. Munkánk során egyre jobban körvonalazódott bennünk, hogy a vállalkozások számára nem elég egy ingyenesen letölthető weboldalrendszer, ezért 2009-ben saját fejlesztésű CMS rendszert készítettünk, és a mai napig folyamatosan fejlesztjük, hogy a kornak legmegfelelőbb technikai és keresőoptimalizálási fejlesztéseket kapja. Szenvedélyem és hobbim is a keresőoptimalizálás, ezért napi szinten foglalkozom és képzem magam a témában. Speciális szakterületeim a technikai SEO, SEO Audit, és a webergonómia. Nincs jobb visszajelzés mint a megelégedett ügyfél, ezért a szlogenünk is az, hogy Az Ön sikere a mi sikerünk is... Hozz te is egy jó döntést, és tartozz megelégedett ügyfeleink közé!