Hogyan írj jól SEO-zott tartalmat?

Napjaink egyik, ha nem a leghatékonyabb marketing eszköze a tartalommarketing. Ennek a trendnek az elindítója az internet megjelenése volt, majd létrejött a közösségi média, ami az egész folyamatot a sokszorosára gyorsította.

Korábban soha nem látott embertömeg fért hozzá a tartalomgyártáshoz, hiszen ma már gyakorlatilag bárki nekiállhat egy laptop előtt ülve.

Ennek pedig ez lett az eredménye:

Tartalom keresőoptimalizálás eredménye

Bár nagyon sokan tudnak tartalmat létrehozni - de nagyon kevesen tudnak JÓT.
Ebben a cikkben mutatunk néhány trükköt, amikkel biztosan szintet tudsz lépni.
 

Hogyan írj jó tartalmat?


Az első és legfontosabb kérdés, hogy milyen is az a jó tartalom?

Nézzük meg példákkal:

“Empiriokriticizmus, más néven mahizmus, a materalizmussal szemben álló szubjektív idealista filozófiai áramlat a 19. század végén mely tagadja az emberi tudattól független anyagi világnak a létezését és a dolgokat a tudat társításaként fogja fel."

Az információ bár lehet hasznos - nem sokan olvasgatnak ilyen megfogalmazású szövegeket szabadidejükben.

A másik példa:

Móricka forró vizet akar adni a baromfinak itatásnál. - Miért forró vizet viszel neki? - kérdi tőle az édesanyja riadtan. - Hogy főtt tojást tojjanak!
Bár szórakoztató, semmi hasznot nem hoz az életünkbe, amitől többek lennénk az elolvasása után.

A jó cikk az, ami választ ad az olvasó legfőbb kérdéseire, vagy az elolvasása pozitív érzelmeket kelt.

Ez azt jelenti, hogy a jó cikk:

  • Hasznos
  • Szórakoztató

Tehát úgy ad értéket az olvasónak, hogy közben nem untatja halálra.

Amennyiben ezt a követelményt teljesíti a cikk, akkor önmagában a tartalom, vagyis a termék már jó lesz. De minden vállalkozó tudja, hogy ez sosem elég, mert a jó terméket “el is kell adni”!
 

Hogyan “add el” a tartalmadat?


Hiába írtál egy nagyon szórakoztató, igazán hasznos cikket, ha nincs aki elolvassa.
Már a cikk témájának kigondolásakor ki kell találnod, hogyan szeretnéd eljuttatni azokhoz az olvasókhoz, akiket érdekelne.
Erre a legjobb hosszútávú módszer a SEO.
A keresőoptimalizálással (SEO) úgy fogod “eladni a tartalmadat” a Google 1. oldalán, hogy közben magát a cikket is sokkal jobbá teszed.

Hogyan?

  1. A SEO megmutatja, hogy milyen kérdések vannak az olvasók fejében, amikre választ szeretne kapni
  2. Sokkal többen fognak rákattintani a cikkre, mert csalogatóbb lesz (nem összetévesztendő a kattintásvadászattal)
  3. Olyan emberek elé fogod eljuttatni a cikked a közösségi médiával ellentétben, akik aktívan keresnek a cikked témájára.

Olvasd el a legjobb gyakorlati tippeket, amik szinte minden cikket jobbá tesznek nem csak a keresőmotorok, de az olvasók szemében is.
 

A legjobb gyakorlati tippek

 

1. Tedd egyértelművé, miről is szól a cikked

A sejtelmes, kattintásvadász címek az internet hajnalán még nagyon jól működtek - azonban ma már az átlag felhasználók is megtanulták, hogy a kattintás után sokszor csalódás éri őket, ezért elkezdték ignorálni az ilyenfajta cikkeket.

Emellett a Google is nagyon szereti, ha a kulcsszavad (a szavak, amelyekről szól a cikk) megjelennek a cikk főbb részeiben:

  • Cikk címében
  • Cikk URL-jében

Erre jó konkrét példa a The Pitch blog SEO-ról szóló cikke.

Cím: Keresőoptimalizálás (SEO) 2019-ben: Bevezetés és alapok
URL: https://thepitch.hu/keresooptimalizalas/

Google keresés
Az adott kulcsszó (“keresőoptimalizálás”) szerepel a címben, az URL-ben és a meta leírásban is.


 


2. Tagold a cikked


Nincs idegesítőbb, mint mikor az egész cikk egy nagy, egybefüggő szövegmező.

 

Tördelés olvashatósága
Melyiket olvasnád el szívesebben?

 

Ha te is olyan vagy, mint én, akkor egyértelműen az elsőt.
Használj címeket, alcímeket, kiemeléseket - és sok-sok helyközt!
A szem szeret megpihenni, és ha jó sok fehér területet adsz neki, akkor az olvasók kevésbé fáradnak el, tehát sokkal jobban ki tudnak kapcsolni, vagyis jobban szórakoznak!

Példa:
Nézd csak meg ezt a cikket, hogy melyik tagolásra hasonlít jobban.

A Sikermánia motivációról szóló cikkében érezni lehet, hogy a száraz információkat hogyan tudja sokkal befogadhatóbbá tenni a jó szerkesztés:

Cikk taglalása


3. Tedd minden eszközön tökéletessé


A reszponzív weboldalak ma már alapnak számítanak.
Ez azt jelenti, hogy telefonon vagy tableten ugyanolyan jól működik az oldalad, mint számítógépen.

Például:

  • ugyanolyan jól működnek a funkciók minden eszközön
  • elég nagyok a betűk ahhoz, hogy telefonon is el lehessen olvasni őket
  • bármilyen eszközön ugyanolyan gyors az oldal

Példa:
Láthatod, hogy például egy egyszerű, lottószámokkal foglalkozó oldal, ahol ugyanolyan jól olvasható a szöveg számítógépen (balra), mint telefonon (jobbra).

Reszponzív megjelenés

Megjegyzés: Szeretnél te is egy tökéletesen működő, gyors, reszponzív weboldalt? Nézd meg referenciáinkat.

4. Használj multimédiát

Bár az írás egy nagyon régi, ősi tartalomforma, ma már az emberek szeretnek más formátumokat is használni.
Sok esetben egy kép, vagy egy videó sokkal jobban el tudja mesélni a mondandódat, mint az írott szöveg.
Érdemes tehát minden egyes cikkedben több tartalomformátumot is használnod, mert ezzel változatosságot adsz az olvasónak, kevésbé lesz monoton az olvasás, tehát sokkal jobban fog szórakozni.

Példa:
Az egyik legjobb példa erre az Ahrefs nevű angol blog, akik mindig felveszik videóra is a cikk tartalmát, tehát választhat az ember, hogy videós formátumban fogyasztja a tartalmat, vagy cikként.

Média a tartalomban


5. Mindig használj belső és külső linkeket!


A linkek olyan szövegek, amik általában kékkel szemléltetik, hogy rájuk kattintva egy másik tartalomhoz jutsz.
A belső linkelés azt jelenti, hogy a saját oldaladon egy másik, releváns cikk érdekes lehet az olvasónak, és kiegészíti azt, amit éppen olvas.

A külső linkelés pedig tulajdonképpen a hivatkozás egy másik weboldalra, amivel megmutatod, hogy az adott információt honnan szerezted.
Ezt az olvasók is nagyon szeretik (hiszen releváns plusz tartalmat adsz nekik a témában, ami iránt érdeklődnek), illetve maga a Google is (mert azt mutatod, hogy nem csak légből beszélsz - minden információ hiteles forrásból származik).
 

Összegzés


A tartalommarketing ma már szinte kivétel nélkül bárkinek elérhető.
De sosem az a cél, hogy minél több tartalmat készítsünk, hanem az, hogy JÓ tartalmakat.
Ehhez nem árt észben tartani, hogy kinek készítjük, mire van szükségük, és hol érhetjük el őket a legkönnyebben.

 

Hasznos volt számodra ez a cikk?
Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 9

Átlagos értékelés: 4.3