3 kreatív keresőoptimalizálás tipp, ami teljesen ingyenes

3 kreatív keresőoptimalizálás tipp, ami teljesen ingyenes

A keresőoptimalizálás hatásáról már sokszor beszéltünk. Nem szeretnénk ismételni magunkat, ezért csak annyit, hogy az online marketing egyik szent gráljáról van szó. Ennek viszont az az árnyoldala, hogy rendkívül nehéz a gyakorlatban is jól csinálni.

Nem mellesleg, szükség van hozzá olyan fizetős szoftverekre is, amelyeknek a havidíja erősen megterhelheti a magyar pénztárcát. Van azonban 3 nagyszerű trükk, amit azonnal, néhány perc alatt elvégezhetsz - mindenfajta erőlködés vagy költség nélkül.

A 3 kreatív ingyenes keresőoptimalizálás tipp

Ahhoz, hogy ne kelljen erőteljesen a zsebbe nyúlni, abból kell dolgoznunk, amit a Google a rendelkezésünkre bocsát.

Ennek a helyszíne nem lesz más, mint a SERP (Search Engine Results Page), vagyis a keresési találatok oldala:

Közösségi adószámra való keresés

 

A laikusok csak a találatokat látják.

A szakemberek viszont tudják, hogy rengeteg adatot lehet kinyerni innen, amivel a legtöbben nincsenek tisztában.

Kezdjük rögtön az első és legfontosabb tippel.

 

1. Search Intent - vagyis a keresési szándék

A Google rengeteg tesztet hajt végre minden egyes nap a találat oldalain.

Folyamatosan újabb és újabb tartalmakat mutat meg az adott kulcsszóra kereső embereknek, hogy kiderítse:

  • Vajon az a tartalom mennyire jó és értékes
  • Vajon a felhasználó pontosan azt kapja-e, amit szeretett volna
  • Ha nem azt kapja, akkor mit szeretne?

A keresési szándék pontosan ezt mutatja meg.

Amikor egy adott kulcsszóra szeretnél tartalmat gyártani, ki kell derítened, hogy aki arra az adott kulcsszóra keres, vajon pontosan milyen tartalmakra kíváncsi.
Ha például rákeresel egy adott kifejezésre, és minden kapott találat blogposzt - akkor logikus, hogy neked is blogposztot kell írnod ahhoz, hogy jó helyen szerepelj.
De ha azt látod, hogy termékoldalak jelennek meg, akkor valószínűleg az erre kereső emberek vásárolni akarnak - célszerű tehát neked is a webshopod egyik termékoldalát optimalizálni az adott kulcsszóhoz.
Azonban mielőtt nekiállnál a munkának, fontos kiderítened, mekkora esélyed van jó helyen szerepelni, ugyanis korántsem mindegy, hányadik helyet tudod megszerezni:

Az első 10 találat átlagos átkattintási aránya átlagosan így alakul:

 

Találati lista helyezés Átkattintási arány
1. 31.73%
2. 24.71%
3. 18.66%
4. 13.6%
5. 9.51%
6. 6.23%
7. 4.15%
8. 3.12%
9. 3.09%
10. 2.97%

 

Itt jön a képbe a 2. ingyenes keresőoptimalizálás tipp, a nehézség.

 

2. Keyword difficulty - azaz a kulcsszó nehézsége

 

Érdemes megnézned mégegyszer a fentebb mutatott képet a SERP-ről:

 

Közösségi adószámra való keresés

 

Láthatod, hogy a hwonline az 5. helyen szerepel.

Amikor kiválasztod a “közösségi adószám”-ot, mint kulcsszót, akkor fontos megvizsgálni az elől szereplő oldalakat, és azok hitelességét. Itt azt láthatod, hogy az Európai Bizottság, a NAV és a Portfolio szerepelnek elől - ami bizony nagyon rossz előjel. Azt jelzi, hogy a kulcsszóra nagyon nehéz lesz jól szerepelni, hiszen hivatalos szervek vagy nagyon népszerű portálok foglalják el a top helyeket. Ha ezek helyett olyan oldalak szerepelnének, akiket nem ismersz fel egyből, az sokkal jobb lehetőséget teremtene.

Nézzünk meg egy másik példát, mondjuk a mobiltelefon piacot.

Tegyük fel, hogy a GSM tartozékokra akarsz jól szerepelni:

GSM tartozékok

 

A találati listán többnyire GSM szaküzletek vannak.

Ez 2 szempontból is jó hír:

  • Nincsenek a kulcsszóra optimalizált, dedikált aloldalak (pl.: peldagsm.hu/gsm-tartozekok)
  • Nincsenek a listában jól ismert, nagy domain ratinggel rendelkező webáruházak.

A biztonság kedvéért lefuttattuk a keresést egy profi, fizetős SEO szoftverben is, ahol beigazolódott a sejtésünk:

Semrush


A legjobb helyeken 4-es Domain Ratinggel (DR) rendelkező oldalak vannak, de a többi találat sem sokkal erősebb. A Domain Rating egy 0-100-ig terjedő skála, ahol a 100 a leghitelesebb oldalakat jelzi (pl.: Google, Facebook), míg a 0 a legkevésbé hiteleseket.

Már csak egyetlen dolgod van.

 

3. Mi az, amiben többet / jobbat tudsz adni, mint a top 3?

Ha az 1-es pontnál meghatároztad a search intentet, a 2-esnél pedig arra jutottál, hogy a kulcsszó nem túl kompetitív, ezért érdemes lenne tartalmat gyártanod hozzá - akkor a következő fontos dolgod meghatározni, hogy miben fogsz mást és többet adni, mint a legjobb találatok.

Meg kell nézned, hogy:

  • Mi bennük a közös
  • mi az, amiért ők a top találatok
  • hol vannak hiányosságaik.

A Google azokat a tartalmakat teszi az első helyre, amik a legjobban kielégítik a felhasználók keresési igényeit.
Ehhez rengeteg adatot gyűjtenek, például a visszapattanási arányokat, az oldalon töltött időt, az új oldal megnyitásokat - és így tovább.
Érdemes tehát visszavezetni a top találatokat, és meghatároznod, hogy miben leszel több és jobb.

Összegzés

A SEO nem egyszerű, de vannak olyan nyilvánvaló aspektusai, amelyekre nem is gondolnánk. Ide tartozik a keresési szándék, a kulcsszó nehézsége és a top találatok visszamodellezése. Mindezek olyan ingyenes keresőoptimalizálás módszerek, amelyek bárkinek elérhetőek - mégis hatalmas előnyt tudnak nyújtani. Ne feledd, a nap végén úgyis az lesz a legfontosabb, hogy amit a felhasználóknak adsz, az vajon mennyire jó és személyreszabott. Ha ez rendben van, akkor a keresőoptimalizálás is sokkal könnyebbé válik.