Óriási segítség a SEO-hoz, 5 millió keresési eredményt dolgoztak fel!

Újabb kutatás eredményeit közölték a Google keresésből történő átkattintásokról, amely 5 millió átkattintás eredménye. A backlinko.com felmérést végzett és 5 millió Google keresési eredményt vizsgált meg. A ClickFlow-tól kapott adatoknak köszönhetően számos különböző Google Search Console fiókból kapták meg CTR-t, azaz átkattintási adatokat.

 

A Google első helye az összes kattintás 31,7% -át kapja!

 

1. Az első helyezett átlagosan 31,73%-os CTR-t, azaz átkattintási arányt ér el.

A Google első helye az összes kattintás 31,7% -át kapja!
A Google első helye az összes kattintás 31,7% -át kapja!

 

2. Az első helyezett tízszer nagyobb eséllyel kap kattintást, mint az utolsó 10-ik helyezett a találati listán.

 

Googleben keresőknek mindössze 0,78%-a kattintott valamire a második oldalon
Googleben keresőknek mindössze 0,78%-a kattintott valamire a második oldalon

 

3. A 7-10-ik helyen szereplő weboldal nagyjából ugyanannyi kattintást kap, így itt az előrelépés nem eredményez organikus forgalom növekedést.

Tehát ha 10. helyről az oldal felkúszik a hetedik helyre, mérhetetlen az átkattintási arány növekménye. Viszont a CTR-növekedés a  6-ról az  5-re történő átmenettel 52% -os abszolút CTR-növekedést eredményez. Ennek egyik oka az, hogy az ötödik pozíció még hajtás felett szerepel, ezért az ötödik helyezéstől hirtelen megugrik a CTR.

Míg a CTR viszonylag lapos a 6. és 10. Pozíciók között, van egy jelentős CTR tüske az 5. pozíciótól kezdve.
Míg a CTR viszonylag lapos a 6. és 10. Pozíciók között, van egy jelentős CTR tüske az 5. pozíciótól kezdve.

 

 

A Google első oldalán megjelenő organikus eredmények teljes CTR-bontása
A Google első oldalán megjelenő organikus eredmények teljes CTR-bontása


4. Átlagosan egy pozíció előrelépés 30,8%-os növekedést eredményez az átkattintásban, viszont a helyezésekben és a százalékos arányban nagy különbség van. A 10. helyről a 9. helyre lépni szinte jelentéktelen növekedést eredményez. Viszont, ha már a 3-ik pozícióból lépünk előbbre a 2-ik pozícióba ott már több mint 30%-al nő az átkattintási arány.  A Google top 3 keresési eredménye az összes kattintás 75,1%-át viszik el.

Bárki számára, aki hosszú ideig dolgozott a SEO területén tudja, hogy az 1. hely szignifikánsan értékesebb, mint bármely más pozíció.

Ennek oka az, hogy a közelmúltbeli Moz-felmérés szerint sok Google-felhasználó ösztönösen rákattint az első eredményre a Google-on. Ez valószínűleg megmagyarázza, hogy a második eredmény miért ad 7,02%-os CTR csökkenét pedig csupán néhány pixellel az első alatt van.

 

A CTR jelentősen csökken az első pozíció után
A CTR jelentősen csökken az első pozíció után

 

Külön cikkben mélyebben fogunk foglalkozni az oldal Title és Description tagjával, mert az átkattintási arányokra hatalmas kihatásuk van.

5. 14,1%-kal több átkattintást ér el az a Title, amiben kérdés van. Ez az eredmény nem meglepő, hiszen a statisztikák is azt mutatják, hogy a Google keresésekben is növekmény mutatkozik az úgynevezett Long Tail kulcsszavakkal, tehát a felhasználók magát a kérdést írják be a Google keresőbe.

6. Ami viszont már érdekes, és valahol elszomorító is, hogy a 15-40 karakter közötti hosszúságú Title 8,6%-kal több átkattintást ér el, mint ami ennél hosszabb vagy rövidebb. Ez azt jelenti, hogy jóval kevesebb tartalmat olvasnak el a látogatók, mint amire gondolnánk. A magyar nyelv gyönyörű és van, hogy hosszabb mondatban kell leírni egy-egy adott címet, így növekedhet a hossz!


7. Évek óta mondjuk, hogy ne használjon a felhasználó paramétert tartalmazó linket, és a link minden esetben tartalmazza a fő kulcsszót. John Mueller, a Google munkatársa többször hangsúlyozta, hogy az URL-ben elhelyezett kulcsszó már nagyon csekély rangsorolási tényező, ahogy a kulcsszót tartalmazó domain név is. Viszont ebből a kutatásból is kiderült, hogy azok az URL-ek, amelyek tartalmazzák a kulcsszót 45%-kal magasabb átkattintási arányt érnek el. A 45% nem kis érték, ezért még mindig érdemes URL-ben használni a kulcsszót, és minden esetben beszédes legyen.


8. A következő eredménynek nagyon örülünk. A Fake News portálok jellemzője, hogy az úgynevezett Power Word technikát alkalmazzák. Ezek olyan akció szavak, amik a kíváncsiságot keltik fel pl. titok, elképesztő, csodálatos, hihetetlen, nem fogsz hinni a szemednek stb. Szerencsére elkezdtek az emberek immunissá válni. A kutatás eredménye azt mutatta ki, hogy azok a Title-k, amelyek Power Word-öket tartalmaznak 13,9% alacsonyabb átkattintást érnek el.


9. Az érzelmekre ható címek legyen pozitív vagy negatív, de ne legyen Power Word-ös 7%-kal jobb átkattintást érnek el. Ez már érezhető volt hasonlókép mint a kérdéseket tartalmazó Title-nél, hogy az átfogalmazott címek sokkal jobban emelik az arányt, és most végre van egy százalékos értékünk is hozzá.

10. Nem győzzük hangsúlyozni, hogy a Title és Description mennyire fontos eleme a keresőoptimalizálásnak. A kutatás kimutatta, hogy azok az oldalak, amelyeknek van külön megírt meta leírása 5,8%-kal jobb átkattintást érnek el.

 

A HW PLUS CMS rendszerét úgy dolgoztuk ki, hogy egyszerűen lehet megalkotni a keresőbarát URL-eket, és a Title, Description tagok is testre szabhatóak. A beépített SEO elemző pedig segít, hogy ezeket a TAG-okat, kifinomíthasd!

 

Title, Description tagok szerkesztése a HW PLUS CMS rendszerben
Title, Description tagok szerkesztése a HW PLUS CMS rendszerben

 

 

A fent leírtakból jól látszik menyire fontos, hogy a weboldalad rugalmasan alakítható legyen, egy-egy tartalmat, teljesen keresőoptimalizáltá lehessen tenni. Ezért honlapkészítés előtt jól át kell gondolni milyen rendszert választasz a weboldal motorjának.

 

HW PLUS CMS beépített tartalom SEO elemzője
HW PLUS CMS beépített tartalom SEO elemzője

 

 

Angol nyelven a teljes felmérés itt olvasható

Hasznos volt számodra ez a cikk?
Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 23

Átlagos értékelés: 4.7