BP Digital non-profit linképítés programja

A linképítés szinte köztudottan a keresőoptimalizálás egyik fontos pillére (a technikai és tartalmi SEO mellett). Számos technika létezik a linképítésre, amelyek közül a weboldal tulajdonosok kedvükre választhatnak üzleti céljaik, preferenciájuk, kockázatvállalási hajlandóságuk, valamint a rendelkezésre álló budget szerint.

Nézzük meg a különböző módszereket budget szerint növekvő sorrendben!

Linkfarm

Definíció: Mesterségesen létrehozott lista oldalak, amelyek egyetlen célja, hogy a Google számára látható linkhálózatot biztosítsanak.

Pozitívum:

  • Nagyon olcsó (néhány ezer forint / link)

Negatívum:

  • Elavult technika
  • Veszélyes - büntetést vonhat magával
  • Nem ajánlott módszer

PBN=Private blog network (azaz privát blog hálózat)

Definíció: Mesterségesen létrehozott “blog” oldalak, amelyek kizárólag linképítési céllal jöttek létre. Ezeken az oldalakon csak minimális a forgalom, valós látogatókhoz nem jutnak el a tartalmak.

Pozitívum:

  • Olcsó (néhány ezer forint / link)

Negatívum:

  • Elavult technika
  • Veszélyes - büntetést vonhat magával
  • A PBN linkek alacsony minőségét a Google is érzékeli
  • Nem ajánlott módszer

Linkbeillesztés

Definíció: Meglévő, releváns és minőségi szerkesztőségi tartalmakba link elhelyezés.

Pozitívum:

  • Közepes árfekvésű megoldás (10-80.000 forint / link)
  • Közepes hatékonyságú megoldás

Negatívum:

  • Kevés portál nyújt ilyen megoldást
  • Limitált azon cikkek száma, ahova releváns linkként tudsz bekerülni.

Ajánlott módszer


Non-profit linképítés

Definíció: Non-profit szervezetek oldalán támogatóként tüntetik fel a cégedet és ezen keresztül kapsz linket.

Pozitívum:

  • Közepes árfekvésű megoldás (átlagosan 30-60.000 forint / link)
  • Közepes hatékonyságú megoldás

Negatívum:

  • Nehezen elérhető


Ajánlott módszer

Megjegyzés: a non-profit linképítés során a kifizetett budget jelentős részét a civil szervezet kapja meg, így a marketing növekedés mellett jó célokat és kezdeményezéseket tudsz támogatni. Ez elég jó további érték (még ha morális skálán is). Magyarországon 30+ civil szervezet linkjét tudod megvásárolni a BP Digital non-profit linképítés programján keresztül.

Vendégblogolás

Definíció: Blogokon vagy sajtóban egyedi cikkek megjelentetése, amin keresztül  linkelnek a weboldaladra.

Negatívum:

  • Közepes-magas árfekvésű megoldás (beszerzési forrástól függően 30.000-1.500.000 forint / megjelenés). A skála tetejét akkor fizeted ki, amikor országos presztízsű oldalról vásárolsz direktben, kedvezmény nélkül. Ügynökségen keresztül vásárolva jelentősen kedvezőbb áron hozzá tudsz jutni ilyen megjelenésekhez.

Pozitívum:

  • Közepes-magas branding értéke van.
  • Magas hatékonyságú megoldás, piacvezető cégek is ezt alkalmazzák.

Ajánlott módszer

Online PR

Definíció: Hírre vagy kutatásra alapozva sajtóközleményt juttatsz el a sajtónak és ezen keresztül szerzel hivatkozásokat.

Negatívum:

  • Magas budgetet igényel. (A beszálló budget több százezer forintnál indul és nincs garancia 1 megjelenésre sem.)
  • Nem tervezhető a siker.
  • Sajtóközlemény kiadásával duplikált tartalmakat jelenít meg a sajtó.

Pozitívum:

  • Egy jól sikerült kampánynak magas branding értéke van.

Jól kidolgozott online marketing stratégia és egyéb linképítési technikák használata mellett ajánlott, különösen erősen versengő piacon.

A BP Digital 2020-ban készített több iparágat felölelő link elemzése alapján kimondhatjuk, hogy versengő piacokon egy sikeres SEO kampányhoz elengedhetetlen a linképítés. Ugyanakkor tény, hogy ez egy relatív költséges eleme a keresőoptimalizálásnak és nem minden projekt esetén számíthatunk megtérülésre. A “nem ajánlott” megoldásokat tényleg javasoljuk elkerülni. Mindemellett akár 100.000 forintos nagyságrendben érdemes tesztelni ezt a marketing eszközt is az ajánlott megoldások közül.