FIGYELEM! Megváltozik a nofollow link tulajdonsága

Google változtat a jól bevált NOFOLLOW jelölésen.
2005-ben került bevezetésre a linkekben használatos NOFOLLOW attribútum. Elsődleges célja az volt, hogy a linkhálózatokat tehermentesíteni tudjuk a feltérképezés alól, valamint megelőzni a SPAM szerű kialakulását. Ha egy linket NOFOLOW attribútummal láttunk el, ezt direktívaként kezelte a Google és a robotok nem követték tovább a linkeket. Ami a legfontosabb, hogy nem adott át linkerőt.

NOFOLLOW mostantól átadja a linkerőt
NOFOLLOW mostantól átadja a linkerőt


Több cikkünkben is foglalkoztunk már a linkekben használatos NOFOLLOW atribútumokkal, de itt az ideje, hogy átírjuk. A Google hivatalos balogjában azt nyilatkozta, hogy a NOFOLLOW-nak is fejlődnie kell, ezért bevezet két új tulajdonságot is, ami akár egyszerre is használható vele. Ez a rel = "sponsored" és a rel = "UGC".
Véleményem szerint is fejlődés, a két új attribútum bevezetése, viszont a NOFOLLOW megváltoztatása nem! Ugyanis, sok esetben nem tudják használni a weboldalak az új attribútumokat. Az ok egyszerű nem vesz igénybe szponzorációt, vagy nem használ felhasználók által generált tartalmat. Viszont a NOFOLLOW most már régmúlt tulajdonságait nagyon is használjak, amit most elkaszáltak.


2019.09.10-től a NOFOLLOW attribútum direktíva helyett javaslat lett. A NOFOLLOW nem számított bele a rangsorolásba, nem adott át linkerőt. A Google nyilatkozata szerint annyit változott a kereső algoritmus, hogy képes különbséget tenni a linkek között, így a NOFOLLOW-ot vagy figyelembe veszi vagy nem. Ez a döntés innentől fogva a keresőrobotra van bízva. Ezentúl a NOFOLLOW is átadja a linkerőt és beleszámít a rangsorolásba.
A searchengineland.com oldalon lehet pár érdekességet olvasni a Google munkatársainak nyilatkozataiból.


A linkek értékes információkat tartalmaznak, amelyek segítenek bennünket a keresési eredmények javításában. Ilyen információ lehet a linkekben szereplő szavak, amelyek jellemzik a linkelt tartalmat

Az összes link kapcsolat felmérésével jobban meg tudjuk érteni a természetes link mintázatukat. Ennek ellenére, a felhasználók továbbra is javasolhatják nekünk a NOFOLLOW attribútummal, ha nem szeretnének szavazatot átadni.

 

Google szerint a változtatás nem okoz jelentős változás a találati listán

 

A Google azt mondta, hogy most megkezdheti annak vizsgálatát, hogy miként lehet ezeket az adatokat felhasználni a keresési rangsoroló rendszereiben. A NOFOLLOW javaslatra való áttérés nagyobb rugalmasságot biztosít a Google számára abban, hogy a keresés során hogyan kezeli ezeket az attribútumokat.


Felmerül egy két kérdés véleményünk szerint a SEO szakemberekben, mert a NOFOLLOW javaslatra változtatása úgymond FOLLOWRA azaz teljes értékű linkre válthat annak ellenére, hogy rel = "nofollow"-ot használ. Tehát azok a weboldalak, amelyeknek jelentős mennyiségű NOFOLLOW linkjei vannak, erős a Google által is megbízható oldalon, hogy fognak viselkedni a találati listán. Valahogy az tűnik logikusnak, hogy amíg a Google nem tudja ezeket teljes mértékben kielemezni és értelmezni a találati lista mozogni fog, és nem biztos, hogy mindenkinek pozitív irányba.

 

A rel = "sponsored" és a rel = "UGC" attribútum

 

rel = "sponsored"

Ezt az attribútumot akkor használd, ha a link valamilyen szponzorációs, vagy egyéb kompenzációs megállapodás miatt került ki. Legyen szó menüben vagy tartalomban elhelyezett linkről.

rel = "UGC"

User Generated Content, azaz a felhasználó által generált tartalmat jelenti. Ha egy felhasználó pl. egy hozzászólásban linket helyez el a weboldaladon, akkor a linket el kell látni ezzel az attribútummal. Ebből a Google tudni fogja, hogy ezt a linket nem te helyezted el a felelősséged teljes tudatában, hanem egy felhasználó. Érdekes, hogy ez is csak ajánlás és nem direktíva, tehát lehet megkülönböztetett ez a link mégis kialakulhat olyan eset, hogy kapsz érte egy hangyányi visszaesést a rangsorolásban.

 

Nincs megkötés, variálhatók az attribútumok

 

Ezeket az attribútumokat akár variálhatod is, pl.  a rel="ugc sponsored" vagy rel="nofollow ugc". Az első arra utalna a Google-nak, hogy a link a felhasználók által létrehozott tartalomból származik és szponzorálásra kerül.

 

Mit kell tenned most?

 

A Google hivatalos balogjában azt írták, hogy semmit nem kell tenni, a mostani linkekkel, amelyek NOFOLLOW-ra vannak állítva. Az attribútumok segítségével, a Google munkáját segíthetjük elő, és ezért is csak javaslatok. Mi úgy gondoljuk, hogy nem hiába vannak ezek a javaslatok ezért érdemes foglalkozni vele, és használni ezeket a paramétereket. Ugyanis, ha elősegítjük a feltérképezést, azzal a saját weboldalunk értékelését is feljebb emelhetjük.
A HW Plus CMS rendszerében bevezetésre került mind a két új attribútum, tehát már a menüpontoknál és a tartalmaknál is használható így elkészült új weboldalad keresőoptimalizált beállításokban továbbra sem szenved hiányt.

 

Hasznos volt számodra ez a cikk?
Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 9

Átlagos értékelés: 4.9

 


Kapcsolódó cikkek
Linképítés, linkmarketing alapok

Linképítés, linkmarketing alapok

2019.01.15

Sok vállalkozói fórumon olvasom, hogy nem értik, miért esik vissza a weboldal a keresők találati listáján, pedig van rengeteg viszontlinkjük

Linkmarketing, linképítés

Linkmarketing, linképítés

2017.08.12

A link marketingnek keresőoptimalizálás szempontjából nem adnak már nagy szerepet, de véleményünk szerint fontos marketingeszköze a weboldalnak

Linkkapcsolatépítés - látogatottság költségek nélkül

Linkkapcsolatépítés - látogatottság költségek nélkül

2009.04.13

A linkkapcsolatok építése az internetes hatékonyságnövelés azon területe, amelyre a hazai vállalkozások talán a legkevesebb figyelmet fordítják, pedig egy website látogatottságnövelése szempontjából fontos terület