A hivatalos üzleti nyelv az angol.
Ennek köszönhetően rengeteg olyan szóhasználat jött be hozzánk, amelyet nem fordítottak le, mert egyszerűen nincs rá megfelelő kifejezésünk.
Ez a trend az összes üzleti rés piacon megfigyelhető - így az online marketingben is.
Ezért készítettünk egy online marketing szótárt, ami segít:
Megmutatni, melyek a legismertebb kifejezések
Lefordítani, hogy melyik online marketing kifejezés mit is jelent
Megérteni, hogy mi minek a része, hogyan kapcsolódnak egymáshoz
Az online marketing szótár ABC sorrendet követ.
Analitika
Az üzleti és marketing adatok értelmezése és mintázatok felkutatása. Célja, hogy a múlt történéseit gyűjtse, értelmezze, majd ezek alapján edukált döntést tudjunk hozni a jövőben.
Anchor
Az anchor egy kattintható szövegrészlet, amely HTML hivatkozássá van alakítva. Egyrészről segít megérteni a látogatóknak, mi fog történni, ha rákattintanak. Másrészről üzenetet közvetít a keresőmotorok felé is.
A/B teszt
Tesztelési módszer, amely során csupán egyetlen változtatást eszközölünk, minden más változatlan marad – majd a két verziót párhuzamosan futtatjuk és mérjük. Így könnyen kideríthető, hogy a változtatás (B verzió) jobban működik-e, mint a változatlan kontroll (A verzió).
B2B/B2C
Az üzleti modell értékesítési stratégiájára utaló kifejezések. A B2B a Business-to-Business rövidítése, miszerint a vállalkozás más vállalkozásoknak értékesít, tehát a célközönsége szervezetek, vállalkozások. Ezzel szemben a B2C a Business-to-Consumert jelenti, és arra utal, hogy a vállalkozás magánszemélyeknek, fogyasztóknak értékesít.
Bounce rate
Egy százalékos arányszám, amely azokat a látogatókat foglalja magában, akik az első megnyitott tartalom megnézése után elhagyták a weboldalt ahelyett, hogy tovább böngészték volna a weboldal más tartalmait és aloldalait.
Black hat
A black hat olyan tiltott módszereket jelent, amelyek megsértik az internet vagy egyes weboldalak jogi vagy etikai szabályait, például tiltott módszerekkel manipulálják a Google keresési találatait, amelyek ütköznek a Google irányelveivel.
Content
Mindenfajta információ és tapasztalat, amelyet az egyik ember vagy cég megoszt a másikkal. Napjaink egyik legfontosabb online marketing kifejezése, hiszen az eladási tölcséreknek a tartalom a legelső lépése, ahol a potenciális vásárló érintkezik a vállalkozásokkal.
Copy
A copy tulajdonképpen az írott szöveget jelenti a marketingben. Olyan írott tartalom, amelynek első és legfontosabb célja, hogy valamilyen terméket vagy szolgáltatást értékesítsen az olvasóknak.
CTA
A Call-To-Action rövidítése, amelynek az a célja, hogy azonnali választ és cselekvést váltson ki a személytől, aki meglátja. CTA-ként leginkább a gombokat szokás használni az online marketingben, amelyet megnyomva a személy eggyel tovább lép a vásárlói úton.
Például:

Dofollow
Azokat a linkeket nevezzük Dofollow-nak, amelyek jeleznek a keresőmotoroknak, hogy 1) vegyék számításba (tehát kövessék) és 2) “szavazat”-ként értékeljék, miszerint ahova a link mutat, az minőségi tartalom.
Ecommerce
Magyarul e-kereskedelemnek nevezik, és (a fizikai vásárlással ellentétben) az internetes, webshopokban történő tranzakciókat jelenti.
Facebook pixel
A weboldalon elhelyezett követőkód, amely segít adatokat gyűjteni, és azok alapján kideríteni, hogy a Facebook-ról érkező organikus vagy fizetett forgalom mit csinál az oldalon, hogyan konvertál – és megjelöli a forgalmat, hogy később ismét elérhetőek legyenek Facebook-on keresztül.
Google Ads
Korábban Google Adwords. Ez a Google saját hirdetési rendszere, amelyen keresztül reklámokat helyezhetsz el a keresési találatok között a Google-ban. Licit-alapú, tehát minden egyes kulcsszóra attól függ a helyezésed, mennyit fizetsz.
Headline
A cikkek, oldalak címét jelenti, amely röviden és tömören mutatja meg, miről is fog szólni a teljes tartalom.
Impression
Azokat a “találatokat” jelzi, amikor a hirdetésed vagy oldalad megjelent a felhasználó előtt. Mindenfajta érintés impressionnek számít, amelyet a célszemély látott - az is, amelyre nem kattintott rá.
Közösségi média
Napjaink fő közösségi oldalainak gyűjtőneve, amelyeknek célja, hogy interakcióba kerüljünk más személyekkel, ismerősökkel, barátokkal és családdal. Ide tartozik például a Facebook, Instagram, Youtube, Twitter, Reddit, Snapchat, Pinterest - és még sok egyéb.
Landing page
A weboldal egyik aloldala, amelyre a látogató megérkezik egy reklám, Google keresés vagy marketing promóció után. Célja, hogy a látogatót tovább terelje a vásárlói úton, majd végül eladja neki a kínált terméket/szolgáltatást.
Meta leírás
A meta leírás egy körülbelül 155 karaktert tartalmazó szöveg, amely egy specifikus aloldal tartalmát összegzi. A keresőmotorok megjelenítik a meta leírást a cím alatt a keresési találatokban, ezért a SEO egyik fontos eleme.
A Google-ban így néz ki (a cím alatt látható):

Native ads
Olyan reklámokat jelent, amelyek kinézete és funkciója egyezik azon oldallal, amelyen megjelennek. Mivel gyakorlatilag ugyanúgy funkcionál, mint a weboldal többi oldala és tartalma, ezért a látogatók nem ismerik fel, hogy reklámot fogyasztanak.
Online marketing
A marketing internetre szakosodott ága, amely főleg a digitális termékeken jelenik meg, és azokon fejti ki hatását, akik ilyen termékeket használnak (pl.: okostelefon, számítógép – vagy bármi, amin van internet).
PPC
A Pay-Per-Click az online marketing egyik szakterülete, amely során a hirdetők nem a reklám megjelenítéséért fizetnek (mint a hagyományos marketingben), hanem az átkattintások után.
Projektmenedzsment
Csapatok koordinált együttműködését jelenti, amelynek során gondos tervezéssel és hatékony kivitelezéssel elérnek egy kitűzött célt egy adott időkereten belül. A projektmenedzsment nem csupán a tervezést és kivitelezést jelenti, hanem leginkább a kettő közötti folyamatos folyamat-optimalizálást is.
ROI
A Return-On-Investment rövidítése, amely magyarul megtérülést jelent. Ez egy arányszám, ami megmutatja, hogy a nettó nyereség mekkora részt tesz ki arányosítva a befektetés költségéhez képest. Tehát a ROI = Nettó profit / Befektetés teljes költsége. Minél nagyobb a szám a kapott szám, annál nagyobb a megtérülés.
SEO
A Search Engine Optimization (magyarul keresőoptimalizálás) rövidítése, amely egy weboldal organikus forgalmának növelését jelenti a keresőmotorokban történő megjelenésekkel. A SEO célja az, hogy minél előrébb kerüljünk bizonyos keresési kulcsszavakra a Google-ban – és ezzel minél nagyobb organikus látogatóforgalmat tereljünk az oldalunkra.
Tartalom marketing
Az online marketing egyik ága, amely során kreatív, érdekes, hasznos információkat közlünk és juttatunk el a célközönséghez annak érdekében, hogy magunkhoz vonzzuk őket, majd végül monetizálhassuk a megszerzett látogató forgalmat.
USP
Unique Selling Proposition, vagyis magyarul egyedi értékajánlat. A vállalkozás, termék vagy szolgáltatás azon jellemzőit és előnyeit jelenti, amelyek megkülönböztetik a konkurenciától, így kiemelkedik a tömegből a potenciális vásárlók szemében.
Viral marketing
Olyan marketing stratégia, amelynek során a termék szájról-szájra terjed az emberek között, hasonlóan, mint a vírusok. A viral marketing magyarul virális marketinget vagy vírus marketinget jelent.