Szeretnél több látogatót? Itt egy egyszerű módszer, hogyan keresőoptimalizáld a weboldalad.
Ahhoz, hogy a Google keresőjében jó helyezéseket érjünk el, a Google elmondása szerint 200 fő szempont alapán rangsorol. Minden fő szempontnak azonmban vannak alszempontjai is, amelyek olyan mértékűek, hogy az alszempontokkal együtt a rangsorolásnál akár 10.000 tényezős is lehet.
A fő szempontoknak minden esetben érdemes megfelelni, de nem lehet mindenki SEO szakértő, nem járunk el nap mint nap SEO Auditokra, hogy a keresőoptimalizálásról tanuljunk, így nehéz megfeleltetni a weboldal minden szempontnak.
Most segítségedre leszünk egy módszerrel, amivel növelheted a keresőkből történő átkattintások számát. Ez a módszer pedig az újra címzés.
Ezzel a módszerrel nem kell nagy energiát és pénzt befektened a szövegeid átírásába, hogy javíthass a SERP eredményeiden.
De ne rohanjunk előre először nézzük meg, hogy épül fel, és mik a részletei egy alap tartalom SEO-nak.
Téma választás
A téma választás sokfélekép történhet meg. Ha van egy igény egy szolgáltatás értékesítésére akkor annak egészéről vagy akár részegységeiről is írhatunk, akár cikksorozat keretében. Próbálj elvégezni pár keresést a Googleben, hogy a hasonló témákat a konkurencia hogyan dolgozza fel, próbáld megtalálni a kis réseket, amiről a konkurencia nem beszél, vagy az ügyfél számára fontos lehet. Ebben segít a kulcsszókutatás vagy a TF-IDF elemzés is.
Kulcsszó kutatás
A réseket úgy tudod megtalálni a leg egyszerűbben, ha megvizsgálod mire keresnek az emberek. Több fizetős eszköz is segítségedre lehet, de ingyenes eszközökből is bőven van választék, hogy alap szinten el tudd végezni a kulcsszókutatást.
Google kereső
Ha beírsz egy szót a Google keresőmezőbe, akkor a leggyakrabban használt kereséseket kilistázza a rendszer, de a találati lista alatt is általában mutatja milyen kapcsolódó kereséseket végeznek a felhasználók.
Ennél van komolyabb eszköz is, mint például az Ubersuggest's.
Az Ubersuggest's segítségével rengeteg kulcsszó kutatható ki, és a kulcsszóhoz tartozóan rengeteg plusz adat szerepel, amely segít meghozni a döntést, hogy a cikk témája milyen irányba haladjon. Azt is megtudjuk határozni, hogy mi lesz a fő kulcsszó amire optimalizálni szeretnéd a tartalmat.
Tartalom megírása
A konkurencia felmérésének eredményeivel, és a kiválasztott kulcsszavak segítségével létre kell hozni a tartalmat. Több cikkünkben is említést tettünk már a tartalom minőségi elveiről, így itt nem részletezem, érdemes visszaolvasni bejegyzéseinket.
Cím választás
Egy frappáns jó cím, fél siker ahhoz, hogy az oda látogató végig olvassa a megírt tartalmad. A Tartalom címe kerül általában H1-tag-ba, ezért minden esetben érdemes beletenni a fő kulcsszót, és lehetőleg az elején szerepeltessük. Sok esetben tartalom címe a TITLE-tag is, ezért érdemes 70 karakter alatt tartani. A legjobb az, ha olyan CMS rendszer használsz, ahol a TITLE-tag és a cím egyedileg módosítható. A HW Plus CMS rendszerben ezt a két fontos elemet teljesen külön kezelheted!
TITLE
Egy kicsit részletesebben is kivesézzük, mert az egyik legfontosabb eleleme a keresőoptimalizálásnak!
A On-Page SEO-ban a legfontosabb elem a TITLE-tag. A TITLE elemet feltétlenül használnod kell, és teljesen eltérhet a tartalom címétől. Ahogy fentebb is írtam sok esetben, automatikus kitöltésen van hagyva a CMS rendszerekben, vagy egyáltalán külön nem is módosítható, ezért mindenképp ellenőrizd, hogy a weboldaladon milyen formában van jelen.
A TITLE-tag nem szerepel sehol a weboldaladon, viszont a böngészők és a keresőrendszerek is használják. A hossza maximum 70 karakter lehet, ugyanis a Google keresője „ideális” esetben csak ennyit jelenít meg. A megjelenés viszont a pixel szélesség tényezőtől is függ.
Hol látható a TITLE-tag
Mennyi lehet a TITLE hossza?
A TITLE megengedett, hossza 70 karakter lehet. Tapasztalatok azt mutatják, hogy 55 - 62 karakter az, amit pótlás, vagy kipontozás nélkül jelenít meg a Google keresője. Továbbá a MOZ felmérése szerint a legnagyobb átkattintási arányt azok a TITLE hosszok adják, amelyek 56-58 karakter között mozognak. Ezért is jó, ha leválik a tartalom címéről, és szabadon variálható, módosítható.
A weboldal tulajdonosok nagytöbbsége a karakter számokból ért, azt saját maga is egyszerűen meg tudja számolni, viszont a Google nem karakterekben számolja ki a TITIE hosszt, hanem pixelekben. A pixeleket másnéven képpontoknak is nevezzük.
A Google sem a karakterek mennyiségét figyeli a TITLE kiírásánál, hanem a pixelben mért hosszát. Az alábbi példában jól látszik, hogy miért. Ha már csak más írásmódot választunk, lényegesen kevesebb pixelből áll, így a hossza is rövidül.
A Google utolsó információja szerint, Arial betűtípust használ 18-as méretben. Az érdekesség az, hogy ezzel a mérettel még nem találkoztunk a SERP-ben, csak Arial 16-al.
Számítások szerint az alábbi pixel méreteket lehet használni. Ha ennél hosszabb akkor a Google vágja, és nem jeleníti meg a beírt szöveget.
TITLE hossz | PC, Android | MAC |
Asztali | 475px | 487px |
Mobil | 568px | 552px |
Tablet | 550px | 552px |
Asztali | 928px | 928px |
Mobil | 757px | 763px |
Tablet | 928px | 1040px |
Fontos felhívni a figyelmet, hogy a Google 2014-ben egy algoritmus frissítéssel megváltoztatta a hosszok vágásának szabályait. Régen volt egy adott hosszúság, és akár a szó felénél is elkezdte a kipontozást. A jelenlegi módszer az, hogy megvizsgálja mi fér bele a szabvány pixel méretébe, és szavakat csíp le, nem pedig megvágja a szót.
Ebben az esetben 433 pixelnél vágott, pedig nem értük el a 482 pixeles határt. De mivel a rá következő szó ezt a határt túllépte volna ezért levágta.
Felmerülhet benned a kérdés, hogy tudod eldönteni a pixel hosszokat, milyen eszközök lehetnek a segítségedre? A HW PLUS CMS ebben is a segítségedre van, mivel mindent kiszámol helyetted és megmutatja neked a legmegfelelőbb karakter és pixel hosszokat.
META DESCRIPTION
Ezt a HTML-tag-ot arra találták ki, hogy egy összefoglalót, egy kivonatot készíthessünk az adott tartalomról. Sajnos itt is az a probléma, hogy a legtöbb CMS-ben alapból nem módosítható a DESCRIPRION-tag, mit ahogy a WordPress ingyenes CMS esetében sem. Igaz van rá különböző plugin megoldás, mint a Yoast, de ennek két hátránya van.
- Sajnos a weboldal készítők nagy része WordPress motort használ. Ennek a legnagyobb oka programozói tudás hiánya. Hiszen manapság már bőven nevezhetünk valakit weboldal készítőnek, aki le tud tölteni egy ingyenes weboldal motort, tud rá telepíteni egy sablont, és létre tud benne hozni egy menüket. Nem kell nagy munkát beleölni, össze lehet rakni egy weboldalt pillanatok alatt (természetesen a tisztelet kijár azon weboldal készítő cégeknek, ismerünk mi is ilyen konkurenciát, akik egyedi modulokat, sablont fejlesztenek a WordPress-hez, és tényleg értenek a programozáshoz). Ezen okok miatt ez a plugin is hiányozni szokott a már kifizetett, és elindított weboldalakból. Ha pedig van ilyen modul, el sem mondják az erre vonatkozó használati szabályokat.
- Az esetek nagytöbbségében jól működik a Yoast, de tapasztaltuk azt is, hogy telepítése után, a rendszer nem a tökéletes működés mintaképévé vált!
A HW Plus CMS rendszerben a DESCRIPRION elem, önállóan módosítható, az alap rendszermag része így ha velünk készíttette weboldalát, azonnal használhatja. A CMS beépített SEO elemzője pedig jelez, ha ezt a TAG-ot, nem töltjük ki rendesen!
A DESCRIPTION tag már rég nem keresőoptimalizálási tényező! Vagy mégis?
A DESCRIPTION ugyan-úgy mint a TITLE tag, nem látható a weboldalon. Két helyen találkozhatunk vele.
1. forráskód megnyitásával válik láthatóvá.
2. a Google találati listáján
Igaz a DESCRIPTIONT már nem használja a Google rangsoroláshoz, de mégis keresőoptimalizálási tényező, mert az átkattintási arányt nagy mértékben növelheti. Itt jön egy pici csavar. Ha az átkattintási arány javul, az kihatással van a rangsor pozíciókra is!
Amint a képen is láthatod a Google vastagon szedi a keresett kulcsszavakat is, így figyelemfelkeltőbbé teszi a "hirdetésed"!
Most, hogy tisztáztuk az alapokat, jöjjön is az a módszer, amivel jelentősen megnövelheted a weboldalad forgalmát, minimális energia befektetéssel!
TITLE és META DESCRIPTION újra címkézése
Ennek a SEO technikának a lényege az, hogy közvetlenül a Google keresőrendszerébe megjelentetett adatokat manipuláljuk, és az újra címzések segítségével finomhangoljuk, és javítjuk a tartalmaink átkattintási arányát!
Itt egy példa a módszer hatékonyságára
2019.05.01-el kezdtük meg a weboldalon a TITLE, és a DESCRIPTION tagok újraírását és szemmel láthatóan az nullával egyenlő forgalom, megtízszereződött.
Hogy értük el ezt a forgalom növekedést tartalom átírása nélkül?
Majdnem, hogy itt be is lehetne fejezni a cikket, mert 1 szóban jellemezhető lenne kulcsszókutatással.
Minden tartalom általánosságban egy központi témára épül. Ennek a témának kikutattuk a felhasználók által leggyakrabban keresett szavait szó összetételeit, és ezekből formáltuk át a TITLE és a DESCRIPTION tagokat.
Erre egy példa:
Eredetileg az ügyfél TITLE-ében a következő mondat volt.
„Minn Kota elektromos motorok”
A kulcsszó kutatás révén kiderült, hogy a felhasználók teljesen máskép keresnek ezekre a motorokra, mégpedig úgy, hogy elektromos csónakmotorok.
Javítottuk a következőre: MINN KOTA elektromos csónakmotor a profik választása
A változtatások után jól látszik, hogy újra indexelés után, hogy nőtt meg a megjelenések mennyisége.
Ezzel együtt nőt az átkattintások száma is.
További keresőoptimalizálási tipp, ha profin akarod elvégezni az optimalizálást
A TITLE változtatásával egyidejűleg módosítottuk a DESCRIPTIONT is.
Nagyobb eredményeket is el lehet érni két további apró módosítással.
A Tartalom címe H1 TAG módosítása
A H1 tag fontosságáról a keresőoptimalizálásban már többször írtunk itt is olvasható egy hosszabb taglalás.
Itt most csak annyit említenék meg, hogy a kiválasztott kulcsszó szerepeljen a H1-tag-ban.
ELSŐ BEKEZDÉS ereje
A Google a DESCRIPTION tagot, kénye kedve szerint módosíja. Van, hogy meghagyja az eredetit amit írtál, de ha úgy véli, hogy nem teljesen releváns akkor a tartalmadból is ollóz. Általában ez az első bekezdés szokott lenni. Ezért érdemes már az első bekezdésben szerepeltetni a kulcsszavakat.
Nyomon követes
Változtatások után érdemes az adatokat nyomon követni, és tovább finomítani, ha kell. Ezért a HW Plus CMS-be beépítettünk egy olyan modult, amivel egyszerűen követhetők a változások.
Ezt a SEO beállítások menüpontban találod.
Minden egyes TITEL és DESCRIPTION módosítást feljegyez a CMS rendszer, így minden egyes módosításhoz lehetőséged van időszakos számszerű értékeket adni. Az értékek megmutatják, hogy a változtatások, milyen eredményességgel dolgoznak.
Ezekhez a kimutatásokhoz öt adatra van szükség
- Időszak tól-ig
- Megjelenések
- Kattintások
- CTR
- Elhelyezkedés
Mivel időszakos a lekérés, tehát egy idő tartományt lehet megadni, minden adatnak az átlagát kell beírni a rendszerbe. Az adatok beszerzéséhez viszont, egy másik szolgáltatást kell igénybe venni.
Google Search Console adatlekérés
Nyisd meg a Search Console fiókod és válaszd a teljesítmény menüt.
Itt használni kell a szűrés funkciót.
Először szűrjük ki azt az URL-t, aminek az adatait szeretnénk feldolgozni.
Másodszor szűrjük le a vizsgált időt
Ezután megkapjuk az eredményeket, amelyekkel dolgozni tudunk a rendszerben.
Az értékek behelyettesítése után, azonnal láthatók a változások.
Az beépített eszközt nem csak a meta adatok vizsgálatára tudod használni. Ha egy tartalomban bármilyen változást elvégzel ami a keresőoptimalizálást is befolyásolhatja feljegyzést készíthetsz.
Így nem csak a változásokat tudod loggolni egy-egy tartalomra kivetíthetően, hanem ha számértékeket is biztosítasz hozzá, akkor a változásokat is nyomon tudod követni.
Összegzés
A keresőoptimalizálás ennél jóval összetettebb feladat, de már ezzel az apró módszerrel is jelentősen növelheted a látogatóid számát. Semmi mást nem kellett tenni mint, utánanézni mire keresnek a felhasználók és egy kis kreativitással beépíteni a TITLE és a DESCRIPTION tagba. Ha pedig a HW PLUS CMS rendszert használod, még egyszerűbb és könnyebb a módosítás, és azok nyomonkövetései.
Jakab Zsolt
Jakab Zsolt vagyok a HW Online Online Marketing Tanácsadó társalapítója. 2005 óta foglalkozom Online Marketinggel ezen belül és keresőoptimalizálással és Google Ads hirdetés kampánymenedzsmentel. Az évek során több mint 300 KKV marketing tevékenységében vettem részt. Szenvedélyem és hobbim is a keresőoptimalizálás, ezért napi szinten foglalkozom és képzem magam a témában. Speciális szakterületeim a technikai SEO, SEO Audit, és a Google Ads hirdetések kezelése. Nincs jobb visszajelzés mint a megelégedett ügyfél, ezért a szlogenünk is az, hogy Az Ön sikere a mi sikerünk is... Hozz te is egy jó döntést, és tartozz megelégedett ügyfeleink közé!